Teet niin tai näin , teet aina väärin päin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikset kutsunut poikaasi jutteluun mukaan? Ethän sinä ole sen serkun äiti, vaan poikasi. Sinähän siinä kiukkuat. Kun olet äiti, olet äiti. Minä en ikinä tuuppaisi omaa lastani kestosti takavasemmalle, jonkun muun murheiden takia tai jos niin tekisin, puisin asian ensin oman poikani kanssa ja sitten ruikuttaisin, jos tosiaan olisi jotakin oikeasti pielessä.

:hug:

Olet onnistunut hyvin, suorastaan loistavasti, jos vasta nyt pitää kiskoa soijapalkoa hengityselimiinsä. Puhukaa, kun kumpikin on saanut hetken pohtia asiaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22300113:
Kuopus kiskaisi herneen nenään, kun olin kuuntelemassa serkkunsa ongelmia. Nyt olen niin vihainen, että siitä vaan muuttakoon isänsä luokse, jos kuvittelee elämänsä siellä jotenkin helpommaksi. En olisi ikinä tätä tuosta pojasta uskonut ja voin vain katsoa peiliin ja miettiä miksi näin kävi. Epäonnistuneeksi tunnen nyt itseni :(

No tuo on kyllä aikas pientä! Isompiakin ongelmia on huoh! Vaikkakin oon nyt päätepisteet et saman ikänen saa luvan menna ihan omaan kotiin asumaan!

[QUOTE="mä";22300570]Mikset kutsunut poikaasi jutteluun mukaan? Ethän sinä ole sen serkun äiti, vaan poikasi. Sinähän siinä kiukkuat. Kun olet äiti, olet äiti. Minä en ikinä tuuppaisi omaa lastani kestosti takavasemmalle, jonkun muun murheiden takia tai jos niin tekisin, puisin asian ensin oman poikani kanssa ja sitten ruikuttaisin, jos tosiaan olisi jotakin oikeasti pielessä.[/QUOTE]
En kutsunut, koska aikuinen poikani veteli autuaasti unta kuuppaan, kun minä lähdin hänen serkkuaan tapaamaan. Ja totta tosiaan, tämä serkkukin ihan itse sanoi, että jotain outoa on, kun tädille voi puhua helpommin kuin omalle äidilleen. Ymmärrän kyllä miksi, sillä tunnenhan siskoni jo kohta 50 vuoden ajalta ja siskonpoikani äitinsä vasta alle neljännesvuosisadan ajalta.
Huomenna tosiaan aion puhua poikani kanssa. Puhun myös siitä, että hän ei ole oikeastaan koskaan menettänyt yhtään mitään. Ei mun poikani tyhmä ole. Eikä paha. Ymmärtämätön hän ehkä on, mutta siihen auttanee puhuminen.

[QUOTE="ihme";22300682]Minä vähän ihmettelen, että miten sinä, aikuinen ihminen, olet heittämässä kirvestä kaivoon YHDEN ristiriidan jälkeen?[/QUOTE]
En mä ole heittämässä kirvestä kaivoon. Mutta saan kai minäkin olla joskus vihainen tai turhautunut? No, jos suvulta kysytään, niin EN saa. Ja joidenkin palstalaistenkin mielestä mun pitäisi olla yli-ihminen. Valitettavasti en ole vaan olen ihan samanlainen kuin kaikki muutkin. Mullakin on jossain tuolla kuoren alla olemassa tunteet, vaikka olenkin todennut, että niiden paljastamisesta ei ole yleensä muuta kuin haittaa.

Hyvinkin mahdollisesti pojalla oli paha/kiukkuinen olo jostakin ihan muusta syystä, mutta purki olonsa nyt vain tuohon serkkuasiaan. Kyllä varmaan itse kukin murisee ja märisee joskus ihan syyttömälle ihmiselle tai liioittelee kiukkuaan, koska on itse asiassa vihainen tai turhautunut jostakin ihan muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22300814:
En mä ole heittämässä kirvestä kaivoon. Mutta saan kai minäkin olla joskus vihainen tai turhautunut? No, jos suvulta kysytään, niin EN saa. Ja joidenkin palstalaistenkin mielestä mun pitäisi olla yli-ihminen. Valitettavasti en ole vaan olen ihan samanlainen kuin kaikki muutkin. Mullakin on jossain tuolla kuoren alla olemassa tunteet, vaikka olenkin todennut, että niiden paljastamisesta ei ole yleensä muuta kuin haittaa.

Lues kaikki viestit!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22300786:
En kutsunut, koska aikuinen poikani veteli autuaasti unta kuuppaan, kun minä lähdin hänen serkkuaan tapaamaan. Ja totta tosiaan, tämä serkkukin ihan itse sanoi, että jotain outoa on, kun tädille voi puhua helpommin kuin omalle äidilleen. Ymmärrän kyllä miksi, sillä tunnenhan siskoni jo kohta 50 vuoden ajalta ja siskonpoikani äitinsä vasta alle neljännesvuosisadan ajalta.
Huomenna tosiaan aion puhua poikani kanssa. Puhun myös siitä, että hän ei ole oikeastaan koskaan menettänyt yhtään mitään. Ei mun poikani tyhmä ole. Eikä paha. Ymmärtämätön hän ehkä on, mutta siihen auttanee puhuminen.

ehkä osittain se syy herneeseen löytyy juuri tuolta. poika oli nukkumassa kun lähdit. pelästyikö tai olisiko kaivannut sinua sillä välin tai olisiko harmittanut kun menit ja et ottanut mukaan.

[QUOTE="miero";22300918]ehkä osittain se syy herneeseen löytyy juuri tuolta. poika oli nukkumassa kun lähdit. pelästyikö tai olisiko kaivannut sinua sillä välin tai olisiko harmittanut kun menit ja et ottanut mukaan.[/QUOTE]
Poika oli nukkumassa jo klo 12, kun lähdin kauppaan. Ihan itseään saa syyttää, jos nukku eri aikaan kuin muut tällä aikavyöhykkeellä :) Olin kuitenkin kotona jo ennen klo 22 ja aikuinen mies pärjännee siihen asti ilman äitiäkin, vai mitä? Mutta nyt kyllä tuli mieleen, että mahtaiskohan tuolla llut jotain kärhämää nyt isäånsä kan´ssa...isälleen ei varmasti tunteitaan pura, joten minä olen se, joka saa tuntea nahoissani nämäkin erimielisyydet. Noh, huomenna nähdään, mistä lopulta oli kyse. Mun loukkaantumiseni meni jo, sillä tiedän, että kumpikaan lapsistani ei tahallaan haluaisi mieltäni pahoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22300786:

kyllä vähän ihmetyttää että aikuinen poika suuttuu äidilleen kun mene tapaa sukulaispoikaa juttelee hänen kanssaan henkeviä..mun lapsi vain sanoisi jaa.
ehkäpä en ole tarpeeksi hyvä äiti ;) ja sinä olet heti passitamassa poikaa isälleen ja valitat kuinka epäonnistunut kasvattaja olet..Herää pahvi mitään vahinkoa ei tapahtunut sun poika pääsee varmaan tilanteen ylitse ajan kanssa.

Hmm.. olet pettynyt koska poikasi rakastaa sinua. Ei kannattaisi. Mustasukkaisuus elämän tärkeimmästä ihimisestä on aivan normaalia. Älä nyt ihmeessä siitä kiukkuile, vaan kerro pojalle, että hän on sinulle tooosi tärkeä.

kyllä vähän ihmetyttää että aikuinen poika suuttuu äidilleen kun mene tapaa sukulaispoikaa juttelee hänen kanssaan henkeviä..mun lapsi vain sanoisi jaa.
ehkäpä en ole tarpeeksi hyvä äiti ;) ja sinä olet heti passitamassa poikaa isälleen ja valitat kuinka epäonnistunut kasvattaja olet..Herää pahvi mitään vahinkoa ei tapahtunut sun poika pääsee varmaan tilanteen ylitse ajan kanssa.
No sillähän minäkin koko asiasta hämmästyin, Ei ole aiemmin ollut tarvetta reagoida sen paremmin esikoisen kuin kuopuksenkaan käyttäytymiseen.

Kuopus saattaa tuntea ainakin jonkin asteista riittämättömyyttä pelkästään olemassaolonsa vuoksi. Onhan kaikki muut vähintään moniallergisia, jos eivät suorastaan vammaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22301063:
No sillähän minäkin koko asiasta hämmästyin, Ei ole aiemmin ollut tarvetta reagoida sen paremmin esikoisen kuin kuopuksenkaan käyttäytymiseen.

Kuopus saattaa tuntea ainakin jonkin asteista riittämättömyyttä pelkästään olemassaolonsa vuoksi. Onhan kaikki muut vähintään moniallergisia, jos eivät suorastaan vammaisia.

Tässähän se tuli. Poika kokee jääneensä vähemmälle kun muut lapsesi ovat tarvinneet paljon huomiotasi. Nyt sitten tuli kiukku kun hän alkoi ihmetellä, että miten serkuillekin riittää aikaa kun hänkään ei ole saanut rakkautta riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22300318:
Hänellä on ihan hyvät välit serkkuunsa. Olin luullut, että pitää serkkuaan lähinnä isoveljenään. Suuttui siitä, että annoin liikaa aikaa tälle serkulle. Mutta jos mä en sitä aikaa anna, kuka sitten antaa? Just tämä serkku sanoi, että jos mua ei olisi olemassa, hän olisi jo aikoja sitten tappanut itsensä.
Noh, huomenna tästä asiasta puhutaan.

tietääkö poikasi tämän?

Yhteistyössä