Sanokapa millainen ihminen sanoo "mein" eikä meidän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bcbc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olen:
kuullut murteista, mutta harvemminpa niitä kirjoitetaan. Puhekielenä ymmärrän mein mutta en kirjoitettuna.

oikein pitkää ja onnellista uraa sinulle sitten täällä mitäs nytillä, tulet varmaan hämmästymään viel useammankin kuin tän kerran..

Alkuperäinen kirjoittaja olen:
kuullut murteista, mutta harvemminpa niitä kirjoitetaan. Puhekielenä ymmärrän mein mutta en kirjoitettuna.

ai.. aika vähän luet kirjoitettua. Ihan kirjallisuutta tai palstoja. Kyllä se murre paistaa läpi..

täälläkin.

kuinka paljon sellainen ihminen arvostaa itseään, kun kirjoittaakin mein, eikö käy mielessä olla sivistyneempi ja kirjoittaa meidän. Millainen ihminen ilmaisee jo kirjoituksessaan olevansa sivistymätön moukka, vaikka helposti voisi uskotella vaikka mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
kuinka paljon sellainen ihminen arvostaa itseään, kun kirjoittaakin mein, eikö käy mielessä olla sivistyneempi ja kirjoittaa meidän. Millainen ihminen ilmaisee jo kirjoituksessaan olevansa sivistymätön moukka, vaikka helposti voisi uskotella vaikka mitä?

Sivistymätön moukka.. :laugh: Sano mua murrehirmuksi ;)

Entäs jos sanoo meijän, meiän tai meän?

Tässä elämässä nyt voi ärsyyntyä melkein mistä vaan, mutta onneksi päätämme itse, miten suhtaudumme asioihin. Vai onko ärsyyntyminen itsestä riippumaton ilmiö?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Ei sinunkaan lauseesi ole nyt kieliopillisesti oikein. Et itse kirjoita kovin hyvää kieltä.

Yhteistyössä