Sanokaas sen makean makaronilaatikon nimi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hämeessä tehdään makaroonilaatikkoa ilman jauhelihaa. Siihen vanhemmat ihmiset on saattaneet laittaa sekaan sokeriakin. Ainakin luulen, että mummoni on tehnyt niin (eli äidin äiti)

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Hämeessä tehdään makaroonilaatikkoa ilman jauhelihaa. Siihen vanhemmat ihmiset on saattaneet laittaa sekaan sokeriakin. Ainakin luulen, että mummoni on tehnyt niin (eli äidin äiti)

Just sellaista. Oiskohan se Hämäläinen makaronilaatikko?? Etsitään. :)

Vanhan ajan makaroonilaatikko

Laitetaan kahden litran voideltuun uunivuokaan noin kahden senttimetrin verran makarooneja suoraan pussista vuoan pohjalle. Päälle kaadetaan maitoa (punaista) sen verran, ettei kiehuessaan vuoda yli laitojen. Lisätään noin 1½ tl suolaa ja noin 1 rkl sokeria. Päälle reilusti voinokareita. Saa paistua uunissa hissun kissun, välillä hämmennetään kerran ettei makaroonit klimppiinny. Kun päälle tulee mukavan kellanruskea kuori, ruoka on valmista

Tälläistako tarkoitit?

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:

Just sellaista. Oiskohan se Hämäläinen makaronilaatikko?? Etsitään. :)

Mä tein viime jouluksi lapsia varten munamaidon kanssa. Sekan laitoin vain sokeria. En tiedä kuinka mummo teki (on jo kuollut). Äitini varmaan tietää, että tuliko siihen munamaitoa.

Yhteistyössä