Sanokaas rehellinen mielipide menuusta :D

Elikkäs kyseessä miedot turkki teemaiset häät. Vieraita n.50 ja aikatauluna kello 17 eteenpäin.

Noutopöytänä

Kebab liha
Riisi
Valkosipuli-kermaviili kastike / salsa / pepperooni (erikseen otettavissa)

Vihreäsalaatti johon lisukkeena valittavissa
-feta
-oliivi
-punasipuli

Makaroonisalaatti - majoneesipohjainen (en oo päättäny vielä mikä kala? mikä?)

Patonkia + levitettä

Lapsille Lihapullia ja ranskalaisia + ketsuppi.

Juomina Maito, Vesi ja Mehu + EHKÄ viini tötsät.

KakkuKahvit (Kahvi/Tee-Mehu.)

Hääkakku
Pullakranssit
Pikkuleivät
Turkish Delight

Ilta/yöpalaksi

Sipsejä ja Dippejä sekä kalja/ciideri ja Boolia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mä tykkään makaronisalaatista mutta olen kala-allergikko ja laktoositon pitää olla...
olethan sen ottanut huomioon että kaikki ei voi syödä kalaa...

muuten on hyvä

Siis en ole päättänyt ollenkaan että mikä se olisi? Olisiko se kala? vai olisko se kana? vai kenties kinkku?
 
Kyy
Aika sekalaista seurakuntaa sanoisin, mutta en ole perehtynyt turkkilaisiin ruokiin, joten en osaa kyllä neuvoa parempaankaan. Kyllä noilla vatsansa saa täyteen. :p Saattaisin ehkä käyttää sitä turkkilaista jogurttia johonkin, joko kastikkeena, lisukkeena tai sit sekoittaisin ruokaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mitä muuta turkkilaista noissa ruuissa on kuin kebab ja turkish delight? Itse kaipaisin enemmän turkkilaisia ruokia
Siis niinku sanoin että mieto teema turkkilaisuutta. Se on meillä täysin teema väreissä. Punainen, Musta ja valkoinen. Ruuassa on vivahde turkkilaisuutta kuten musiikissa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Aika sekalaista seurakuntaa sanoisin, mutta en ole perehtynyt turkkilaisiin ruokiin, joten en osaa kyllä neuvoa parempaankaan. Kyllä noilla vatsansa saa täyteen. :p Saattaisin ehkä käyttää sitä turkkilaista jogurttia johonkin, joko kastikkeena, lisukkeena tai sit sekoittaisin ruokaan.
Joo mä uskon että turkkilainen jugurtti tulee näkymään myös.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mitä muuta turkkilaista noissa ruuissa on kuin kebab ja turkish delight? Itse kaipaisin enemmän turkkilaisia ruokia
Siis niinku sanoin että mieto teema turkkilaisuutta. Se on meillä täysin teema väreissä. Punainen, Musta ja valkoinen. Ruuassa on vivahde turkkilaisuutta kuten musiikissa jne.
Okei...no itse olisin aika pettynyt noihin ruokiin ja odottaisin varmaan muutakin turkkilaista ruokaa jos tietäisin olevani tulossa turkkilaisteemaisiin häihin...edes "mietoihin" sellaisiin. kebabbia saa karvaranteilta joka viikonloppu, mut onhan turkissa muitakin ruokia..
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
ihan kiva menu :)
ihan off topic, ootteko ollut pitkään yhdessä? onko lapsia?
meillä yhteistä eloa turskan kanssa 12v ja lapsia 4
Mä en tajunnutkaan että mies on turkkilainen? Luulin, et muuten vaan on turkkilaisteemaiset häät
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Tuli mieleen jotkut kanavartaat ja tsaziki. Voisi olla hyvää ja vähän monipuolistaa menua. :D
Totta, hyvä ehdotus. Se toteuttaminen on vaan aina hiukan ongelma... Mutta tää oli hyvä. Ja eiköhän vartaat uunissakin saa ihan jees.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mitä muuta turkkilaista noissa ruuissa on kuin kebab ja turkish delight? Itse kaipaisin enemmän turkkilaisia ruokia
Siis niinku sanoin että mieto teema turkkilaisuutta. Se on meillä täysin teema väreissä. Punainen, Musta ja valkoinen. Ruuassa on vivahde turkkilaisuutta kuten musiikissa jne.
Okei...no itse olisin aika pettynyt noihin ruokiin ja odottaisin varmaan muutakin turkkilaista ruokaa jos tietäisin olevani tulossa turkkilaisteemaisiin häihin...edes "mietoihin" sellaisiin. kebabbia saa karvaranteilta joka viikonloppu, mut onhan turkissa muitakin ruokia..
Mä olisin kanssa vähän pettynyt, jos makaronisalaatin kaveriksi tarjoittaisi turkkilaisittain kebabia. Kyllä odottelisin edes yhtä itselleni vähän "outompaa" turkkilaista ruokaa mitä ei ihan lähipaikan kebabmestasta saisi. Olisi kiva maistella jotain uutta ja antaisi varmaan kivan säväyksen :) Onko turkissa jotain periteista ruoka, mitä aina isoissa juhlissa tarjotaan tai jotain vastaava?
 
nam
Itse olen käynyt ainakin Espoossa syömässä turkkilaisessa ravintolassa ja buffetissa ruoka oli aivan mahtavaa...Kebabista tykkään, mutta siellä se oli viimeinen mitä siinä ravintolassa söin, kun vielä jaksoin. Kaikki salaatit yms oli niin ihania. Tällaista turkkilaista salaattibuffettia ehdottaisin häihin...varmaan pienellä vaivalla löytyy turkkilaisia ohjeita
 
Meidän häitä ei mainosteta mitenkään Blakaatein TURKKI TURKKI. Vaan tämä maa näkyy pieninä yksityiskohtina häissämme. Tarkotuksena ei ole pitää mitää "matkataan ruuan avulla turkin läpi -häitä. Vaan siis ihan meidännäköiset pienet ja persoonalliset häät. Jossa morsian pukeutuu puna-mustaan. jne.
 

Yhteistyössä