Sanokaas rehellinen mielipide menuusta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Suurin osa tällä palstalla valittaneista. "Ei tullut maha täyteen... loppui kesken.. liian pienet annokset" jne. En nyt tarkoita ketään tiettyä henkilö vaan tuollaisia on tullut vastaan palstaa lukiessani :D
No on aika noloa jos ruoka loppuu kesken, ihan mistä juhlista vain. Mielummin niin että ruokaa jää yli kuin että ruokaa ei ole tarpeeksi. Minä olen ollut häissä joissa on ollut hyvää ruokaa ja sitten sellaisissa jossa on ollut vielä parempaa ruokaa. Huonoa ruokatarjoilua ei ole vielä tullut koskaan vastaan. Ei missään.

Yleensä lämminruoka vaihtoehtoja on kaksi juuri sen takia että kaikille sopii. Ja minusta on ap:lta loistava idea laittaa erikseen vihreä salaatti ja siihen kuuluvat lisukkeet. Otetaan huomioon vieraat ja eri makumieltymykset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Turkilmas, KIITOS :flower: Sä tajusit juurikin sen mitä mä jollain tapaa hain :D Meidän häissä nyt on kebab ja se sopii niille joille sopii ja jos ei niin sitten salaattia ja patonkia mahan täydeltä. Ei ole tarkotus että kukaan jää nälkäiseksi.

Ja taidetaan tehdä lihapullia niin paljon että niitä riittää jokaiselle halukkaalle. Sekä kana-kasvis wokki. Ja sillä sipuli!
Mitä teidän turkkilaiselle teemalle kävi? Kana-kasviswokki?
Siis sä et ole enää tosissas? Pitääkö mun vääntää sulle rautalangasta?
Meidän kutsussa ei lue "Tervetuloa Turkkilaisiin häihin". Meillä on aivan tuikitavalliset pienet hääkemut, jossa näkyy pilkahdus intohimoamme Turkkia kohtaan. Värit, kebab, turkish delight, taustamusiikki jne. Ei siis ole todellakaan tarkotus että häistämme loistaa TURKKI. Se ei ole häidemme koko teema vaan siitä on haettu vaikutteita ja pieniä asioita häihimme jotta asia joka meille on yhteistä ja tärkeetä vaikuttuisi myös vieraillemme.
 
Alkuperäinen kirjoittaja foodlover:
mutta olisko sulla ohjetta noihin sigara börekein...en netistä oiken löytänyt mitään ohjetta...?Kiitos jos jaksat laittaa
Filo-taikinaa vai mitä se on (se ihan ohut taikina), sisälle valkoista juustoa (elikkäs niinku fetaa ellei ihan aitoa turkkijuustoa oo saatavilla) ja persiljaa silputtuna. Taikinasta tehdään sellaisia kolmionmallisia palasia, leveimpään reunaan laitetaan juusto-persiljamössö, ja kääritään kasaan sellaiseksi "sikariksi". Paistetaan öljyssä pannulla (tai voihan ne tietty friteerauskeittimessäkin tehdä ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Siis sä et ole enää tosissas? Pitääkö mun vääntää sulle rautalangasta?
Meidän kutsussa ei lue "Tervetuloa Turkkilaisiin häihin". Meillä on aivan tuikitavalliset pienet hääkemut, jossa näkyy pilkahdus intohimoamme Turkkia kohtaan. Värit, kebab, turkish delight, taustamusiikki jne. Ei siis ole todellakaan tarkotus että häistämme loistaa TURKKI. Se ei ole häidemme koko teema vaan siitä on haettu vaikutteita ja pieniä asioita häihimme jotta asia joka meille on yhteistä ja tärkeetä vaikuttuisi myös vieraillemme.
Mun on nyt ihan pakko sanoa, että mun mielestä tuo on pilkahdus "rahat pois turisteilta"- meiningistä eikä Turkista :ashamed:
Siis kun kukaan ei oikeesti Turkissa syö mitään kebablihaa siten miten se Suomessa ymmärretään, ja Turkish delightkin on ihan turistijuttu jota en oo koskaan tainnut nähdä yhdenkään turkkilaisen syövän, ehdoton enemmistö tuskin edes tietää mitä Turkish delight tarkoittaa.
Mutta toisaalta, te ette ole turkkilaisia eikä vieraiden joukossakaan taida olla turkkilaisia eli ihan sama :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Siis sä et ole enää tosissas? Pitääkö mun vääntää sulle rautalangasta?
Meidän kutsussa ei lue "Tervetuloa Turkkilaisiin häihin". Meillä on aivan tuikitavalliset pienet hääkemut, jossa näkyy pilkahdus intohimoamme Turkkia kohtaan. Värit, kebab, turkish delight, taustamusiikki jne. Ei siis ole todellakaan tarkotus että häistämme loistaa TURKKI. Se ei ole häidemme koko teema vaan siitä on haettu vaikutteita ja pieniä asioita häihimme jotta asia joka meille on yhteistä ja tärkeetä vaikuttuisi myös vieraillemme.
Mun on nyt ihan pakko sanoa, että mun mielestä tuo on pilkahdus "rahat pois turisteilta"- meiningistä eikä Turkista :ashamed:
Siis kun kukaan ei oikeesti Turkissa syö mitään kebablihaa siten miten se Suomessa ymmärretään, ja Turkish delightkin on ihan turistijuttu jota en oo koskaan tainnut nähdä yhdenkään turkkilaisen syövän, ehdoton enemmistö tuskin edes tietää mitä Turkish delight tarkoittaa.
Mutta toisaalta, te ette ole turkkilaisia eikä vieraiden joukossakaan taida olla turkkilaisia eli ihan sama :)
No siis mehän olemme ihan täysin Turkin turisteja, eikä mitään muuta. Sinä itse olet täysin eri asia, koska omaat turkkilaisen miehen ja sitä kautta myös häiltäsi vaaditaan sitä turkkilaista kulttuuria, jos niin haluat.
Näkyvissä onkin niitä meille tärkeitä turistin silmin tuotuja asioita. Kuten hääkarkkeina on pieniin tyllipusseihin laitettuna mietelause ja turkin tuomisina tuodut joka baasaarista saatavat käsikorut.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Turkilmas, KIITOS :flower: Sä tajusit juurikin sen mitä mä jollain tapaa hain :D Meidän häissä nyt on kebab ja se sopii niille joille sopii ja jos ei niin sitten salaattia ja patonkia mahan täydeltä. Ei ole tarkotus että kukaan jää nälkäiseksi.

Ja taidetaan tehdä lihapullia niin paljon että niitä riittää jokaiselle halukkaalle. Sekä kana-kasvis wokki. Ja sillä sipuli!
Mitä teidän turkkilaiselle teemalle kävi? Kana-kasviswokki?
Siis sä et ole enää tosissas? Pitääkö mun vääntää sulle rautalangasta?
Meidän kutsussa ei lue "Tervetuloa Turkkilaisiin häihin". Meillä on aivan tuikitavalliset pienet hääkemut, jossa näkyy pilkahdus intohimoamme Turkkia kohtaan. Värit, kebab, turkish delight, taustamusiikki jne. Ei siis ole todellakaan tarkotus että häistämme loistaa TURKKI. Se ei ole häidemme koko teema vaan siitä on haettu vaikutteita ja pieniä asioita häihimme jotta asia joka meille on yhteistä ja tärkeetä vaikuttuisi myös vieraillemme.
Ei tarvitse vääntää rautalangasta. Yleensä vaan kun valitaan joku teema (vaikka sitten vaan pikkaisenkin) pysytään siinä eikä häröillä kesken kaiken aasialaisiin ruokiin. Minusta sieltä Lähi-idästä vaan löytyy niin paljon ruokia, jotka sopiviat teemaan paremmin kuin makaronisalaatti ja wokki. Mutta kukin tavallaan, tehkää ihmeessä "sillisalaatti"häät, jos sellaisista tykkäätte.
"asiat jotka teille ovat tärkeitä", siis kebab ja rihkamarannekorut...? Right.
 

Yhteistyössä