Sanokaas jotain mielipidettä tähän asiaan

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siskoni miehen kommentteja tässä olen pohtinut. Toisaalta koska se alkaa jo ärsyttää ja toisaalta koska en tiedä miksi tekee niin. Hyväntahtoisesti naljaillakseen vai mitä...?

Ovat olleet yhdessä vuoden. Siskoni on 22vuotias ja tämä mies häntä 5vuotta vanhempi. Itse olen 32v ja minulla on kolme lasta.

Ja arvostelee siis ulkonäköäni tai tarkemmin sanottuna kroppaani. Ja vertaa minua siskooni. Siskoni on hyvin samanlainen kuin itse olin ennen lapsia eli tosi hoikka ja "luinen". Tosin itse olen harrastanut monipuolisesti liikuntaa lapsesta asti, uinut ja tanssinut balettia,mutta muutakin. Siskoni on nyt vasta alkanut harrastaa säännöllisen epäsäännöllisesti jotain.

Minulla siis kolme lasta ja pidän kroppaani hoikkana ja treenattuna ja naisellisena. Painan noin 3-4kg enemmän kuin siskoni ja olen erittäin tyytyväinen omaan vartalooni. Itse siis ehdottomasti olen tyytyväisempi tähän kuin siihen, että ilmeisesti siskoni mies ajattelee että minä ehkä tahtoisin olla sellainen luinen mikä siskoni on.

Ja siis jatkuvaa ihmeellistä arvostelua ja kuittailua. Kommentoi usein jotain sellaista, että olen mukamas paljon isompi kuin siskoni (vaatekokomme on sama 34/36) ja eilen mainitsi, että olen "paljon jykevämpi" kuin siskoni. Kaverini taas aina naureskelevat sitä miten hintelä olen.

Eli en ole kateellinen siskolleni enkä todellakaan tahtoisi olla enää parikymppinen,mahdollisesti hieman vartalostaan epävarma vaan olen onnellinen siitä, että näytä oikeasti hyvältä kolmen lapsen äidiltä ja voin pää pystyssä mennä rannalle bikineissä.

Siskoni mies on tosi mukava ja tullaan juttuun hyvin, mutta tämä siis häiritsee. Ei jaksaisi jatkuvaa kuittailua ja kun en tiedä miksi tekee sitä. Onko se vain kiva, kun saa heittää jotain mukamas hyvää läppää vai siis.... Niin miten te tämän ottaisitte?

"vieras"
[QUOTE="alkup";26170948]Molempia tekniikoita koitettu muttei näytä auttavan.

Ainoa mikä ehkä tehoisi olisi se, että sanoisin suoraan että en todellakaan tahdo siskoni kroppaa itselleni vaan olen enemmän kuin tyytyväinen omaani. Pelkään vain, että sitten loukkaan siskoani. :/[/QUOTE]

Loukkaat siskoasi sanomalla hänen törpösti käyttäytyvälle ukolleen, että turpa kiinni. Mitä oma puolisosi sanoo, kun kuuntelee näitä kommentoiteja?

"alkup"
[QUOTE="vieras";26170961]Loukkaat siskoasi sanomalla hänen törpösti käyttäytyvälle ukolleen, että turpa kiinni. Mitä oma puolisosi sanoo, kun kuuntelee näitä kommentoiteja?[/QUOTE]

En ole mieheltäni jostain syystä jaksanut kysyä asiasta... En ole varma, että onko hän edes huomannut sitä vai mitä ajattelee, jos onkin. Ei ainakaan koskaan ole mitään sanonut.

---
[QUOTE="alkup";26170948]Molempia tekniikoita koitettu muttei näytä auttavan.

Ainoa mikä ehkä tehoisi olisi se, että sanoisin suoraan että en todellakaan tahdo siskoni kroppaa itselleni vaan olen enemmän kuin tyytyväinen omaani. Pelkään vain, että sitten loukkaan siskoani. :/[/QUOTE]

Miksi et voi sanoa vain, että olet enemmän kuin tyytyväinen omaasi? Eihän sun tarvitse siskoasi siinä mainita.

"mie"
Sanoisin "Ei siinä näköjään kovin hääviä naamaa tarvita, että saa mielen matalaksi/mietteliääksi". Ja jos ei olisi noin läheinen tuttava kysyisin myös, että osaatko muuten hiihtää? Jos vastaus olisi edes vähän myöntävä, toteisin että suksi vittuun!

"alkup"
Entäs jos se mies pitää sellaisista joilla on vähän lihaakin luiden ympärillä, ja sanoo noita juttuja kehuvassa mielessä? Tosin siinäkin tapauksessa tuo jatkuva kommentointi olis vähän outoa.
Niin en tiedä... voi olla että tykkää tai sitten ei. Mutta ei toi ole kehumista. Jos rehellisyyden nimissä tahtois kehua niin sitten sanois sen ja that's it. Ei tarvi verrata mua negatiivisessa mielessä siskooni.

"alkup"
Ihmeellinen kuvio. Mies kommentoi sinun kroppaasi muidenkin kuullen mutta kukaan ei sano tai kommentoi mitään? Ei miehesi eikä ilmeisesti siskosikaan? Etkö voi siskollesi puhua, että koet epämiellyttäväksi sen että mies kommentoi sinun vartaloasi?
No on tosiaan ihmeellinen kuvio etenkin kun ottaa huomioon ettei tämä ole ihan vähäistä. Siskolleni varmaan pitäisi asiasta sanoa. Siskoni joskus sanoo sen verran, että lopeta nyt jo tms. mutta ei mitenkään isommin. Siis ainakaan mun kuullen.

[QUOTE="alkup";26171021]No on tosiaan ihmeellinen kuvio etenkin kun ottaa huomioon ettei tämä ole ihan vähäistä. Siskolleni varmaan pitäisi asiasta sanoa. Siskoni joskus sanoo sen verran, että lopeta nyt jo tms. mutta ei mitenkään isommin. Siis ainakaan mun kuullen.[/QUOTE]

Hmph. Kovat aseet vaan käyttöön, sanot asiasta kerran ihan hemmetin rumasti ja sitten ilmoitat siskollesi, ettei mies ole tervetullut kyläilemään jos se ei lopu. Ja juttelet sen miehesi kanssa myös.

Pitäisin tosi outona
miestä joka kommentoi jonkun tutun vartaloa jatkuvasti. siis vaikka se olisi siskon mies. Ei yhtään tervettä.
Ei aikuinen ihminen kommentoi toisten vartaloa.

No joo, siis kaveri voi sanoa kaveille että näytät hyvältä, olet laihtunut, lihonut... mutta ei tätäkään jatkuvalla syötöllä.

mutta eri sukupuolta ja tuollainen kommentointi täysin epäasiallista. onko kiinnostunutkin sinusta?
Tai onko joku naisenhakkaaja jos vaatii että pitää olla anorektinen?

Missä hänen oma elämä jos tarkkailee sinun vartaloa?

SAIRASTA.

22
Ainoastaan tuo voi olla normaalin rajoissa, jos siskosi kommentoi kotona jatkuvasti sinua ja painoasi ja hakee mieheltään hyväksyntää. mutta ei normali mies silti menisi mukaan tuollaiseen sairaaseen touhuun, vaikka vaimo vaatisikin.

villi arvaus
kai sekin olisi mahdollista, että mies on oppinut kotonaan että pitää kehua äitiä mollaamalla muita, tai sitten aiemmissa naissuhteissaan. Mutta hämärältä kuulostaa tosiaan. Haluaisin miehen ja siskon mielipiteet asiaan, ja ilmoittaisin että tilanne alkaa häiritä.

Taitaa siskos miehellä olla päässä vikaa. Ite sanoisin ihan suoraan, että mitäpä mun kroppani sulle kuuluu, ite sen kannan ja ylpeenä kannankin. Mee hoitoon jos noin kovasti sun persettäs hiertää toisen/toisten ihmisten kropat ja jos tää asia oli tässä niin, pitäisitkö nyt turpas kiinni kyseisestä aiheesta.

Aika sairaalloista kommentoida jatkuvasti toisen ihmisen ulkonäköä, kyllä sillon on jossakin vikaa.

Yhteistyössä