Sanokaas jotain mielipidettä tähän asiaan

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vm.85.
kuulostaapa juntilta. Minkä ikänen jäbä on? Suorat sanat vaan, asiallisesti ja napakasti sanot,että noi jutut on jo kuultu ja nyt se saa luvan loppua. Ilman mitään draamaa. Tulee mieleen, että tää jätkä voi asettaa kohtuuttomia ulkonäköpaineita siskollesi jos joskus saavat lapsia tai muuten vaan sisko lihoo jne... :(

"Annu"
Mä luulen et hää nimenomaan pitää kropastasi... ja just enempi kuin siitä ns. luisevasta vaimostaan. Miksi se muuten olisi koko ajan puheenaihe..
Vaatekoosta voi kyllä päätellä ettei teillä kummallakaan hirveästi ole lihaa luitten päällä ;)

"alkup"
kuulostaapa juntilta. Minkä ikänen jäbä on? Suorat sanat vaan, asiallisesti ja napakasti sanot,että noi jutut on jo kuultu ja nyt se saa luvan loppua. Ilman mitään draamaa. Tulee mieleen, että tää jätkä voi asettaa kohtuuttomia ulkonäköpaineita siskollesi jos joskus saavat lapsia tai muuten vaan sisko lihoo jne... :(
Kerroinkin jo alussa että on siskoani 5vuotta vanhempi eli siis 27v. Minua 5v nuorempi siis toisinsanoen.

Olen itsekin miettinyt tuota, että asettaa siskolleni melkoisesti paineita. Siskoni bailasi aika railakkaasti edellistalvena ennen kuin tapasi tämän miehen ja hänen painonsa nousi noin 5kg eli painoi saman kuin minä, mutta painonnousu johtui minusta ihan elämäntavoista eli varsinkin runsaasta lonkeron juonnista. Tuloksena oli siis se, että siskoni oli edelleen hoikka mutta turvonnut ja pöhöttynyt. Äitini asiasta sitten mainitsi ja otti sen tosi raskaasti ja aloitti laihduttaminen. Tiputti painonsa siis sinne missä se olikin ja nykyisellään ei siis enää juhlikaan samalla tavalla. Mutta sen reaktion takia olen miettinyt, että joskus voi tulla isojakin paineita.

"www"
Mä kysyisin ihan pokkana seuraavan ei-toivotun kommentin jälkeen, että "miksi olet niin kiinnostunut minun vartalostani?" Ja kysyisin sen niin, että sisaresi ja miehesi kuulisivat keskustelunne. Eiköhän molemmat silloin heräisi ottamaan kantaa asiaan. Tämän lisäksi saattaisin sanoa, että "minussa näet sisareni 10 vuoden ja kolmen lapsen jälkeen. Toivottavasti sisareni osaa arvostaa kroppaansa silloin yhtä paljon kuin minä omaani. Sinä et mitä ilmeisimmin sitä arvosta."

"alkup"
[QUOTE="www";26171278]Mä kysyisin ihan pokkana seuraavan ei-toivotun kommentin jälkeen, että "miksi olet niin kiinnostunut minun vartalostani?" Ja kysyisin sen niin, että sisaresi ja miehesi kuulisivat keskustelunne. Eiköhän molemmat silloin heräisi ottamaan kantaa asiaan. Tämän lisäksi saattaisin sanoa, että "minussa näet sisareni 10 vuoden ja kolmen lapsen jälkeen. Toivottavasti sisareni osaa arvostaa kroppaansa silloin yhtä paljon kuin minä omaani. Sinä et mitä ilmeisimmin sitä arvosta."[/QUOTE]

Tämä oli hyvä! :)

"rrr"
Joojoo, sanot suoraan vain että "hei, en pidä siitä että kommentoit jatkuvasti vartaloani". Ihan asiallisesti ja kohteliaasti. Joko kahden kesken tai kaikkien edessä, valitse itse. :) Tuolla tavalla et kommentoi millään tavalla ääneen sitä, mitä mieltä olet itse omasta vartalostasi tai siskosi vartalosta, jolloin mikään sanomasi ei myöskään liity siskoosi mitenkään.

Mutta joo, joko mies on ihan idiootti tai sitten (etenkin nyt kun mainitsit tuosta pöhöttymisestä ja sen jälkeisestä laihtumisesta) siskollasi on itsetunto-ongelmia ulkonäkönsä suhteen. Vertaa itseään varmaan sinuun. Kai tuota voisi vähän sivusta seurailla, jos olette läheisiä - vähän katsella ettei se nyt ainakaan ala ihan kuihtua. :|

joklok
Mua nyt jäi vähän ihmetyttämään, missä tilanteissa se noin kommentoi. Jos kommentoi ihan yhtäkkiä vaan, niin on outo. Mutta jos on just vaikka sulla ja sun siskollas keskustelu päällä jostain aiheeseen liittyvästä, niin en pitäisi ihan friikkinä. Se nyt vaan on fakta että sä olet siskoasi 'jykevämpi' ja painavampi. Mutta se ei tarkoita, että olet jykevä tai liian painava. Ehkä mies vaan ei osaa ajatella että tosiasioiden sanominen ääneen loukkaisi ketään? Miehet kuin ei kovin herkästi yleensä ota itse noita ulkonäköheittoja. Ja kyllä mun tuntemat miehet heittävät vitsillä myös ulkonäköön liittyviä kommentteja eikä niiden tarkoitus ole loukata.

selvä tapaus
Haloo naiset, ettekö te nyt tosiaan tajua mistä tässä on kyse? :D Se poitsu haluaa panna ap:ta, mutta on liian nulikka vielä että osaisi ilmaista sitä muuten kuin kiusaamalla.

"alkup"
Mua nyt jäi vähän ihmetyttämään, missä tilanteissa se noin kommentoi. Jos kommentoi ihan yhtäkkiä vaan, niin on outo. Mutta jos on just vaikka sulla ja sun siskollas keskustelu päällä jostain aiheeseen liittyvästä, niin en pitäisi ihan friikkinä. Se nyt vaan on fakta että sä olet siskoasi 'jykevämpi' ja painavampi. Mutta se ei tarkoita, että olet jykevä tai liian painava. Ehkä mies vaan ei osaa ajatella että tosiasioiden sanominen ääneen loukkaisi ketään? Miehet kuin ei kovin herkästi yleensä ota itse noita ulkonäköheittoja. Ja kyllä mun tuntemat miehet heittävät vitsillä myös ulkonäköön liittyviä kommentteja eikä niiden tarkoitus ole loukata.
Kommentoi siis ihan yhtäkkiä eikä me siskoni kanssa mistään painosta olla puhuttu. Ja mielestäni ei voi todellakaan puhua, että joku on "jykevämpi" jos kyseessä on kaksi pienikokoista ihmistä. Meillä on erilaiset vartalot ja itse koen olevani lihaksikkaampi ja siskoni on ns. vain laiha, vaikka on hänkin saanut nyt hiukan lihasta kehitettyä itselleen.

Ja ei voida sanoa, että "ehkä mies vaan ei osaa ajatella että tosiasioiden sanominen ääneen loukkaisi ketään" kun kuitenkin hokee asioita jatkuvasti ja tosiaan niin ettei kukaan muu sivua millään tavalla mitään aiheeseen liittyvää. Ja silloin kun on kaksi likimain samankokoista ihmistä kyseessä niin on turha mun mielestä höpöttää yhtenään, että toinen olisi jotenkin ISOMPI toista. Miksi sellaista tosiasiaa muka pitäisi jatkuvasti jauhaa? Tänään siskoni katseli jotain seiskan xl-mallien kuvia niin tämä mies sanoi mulle että "sähän voisit ottaa osaa tohon kisaan kans".

Sikäli on mun mielestä outoa, että siskoni jaksaa kuunnella tuota koska silloin veti ihan hirveät kilarit kun äitini meni arvostelemaan hänen painonnousuaan. Oli puhunut siitä kaikille työkavereille ja ystävilleenkin ja ollut tosi loukkaantunut ja toisteli mullekin moneen kertaan, että loukkaantui siitä tosi paljon.

"vieras"
Kuulostaa siltä, että mies pelkää aivan kauheasti siskon lihomista ja tuo sanominen on tapa viestittää siskolle, että pysyisi ruodussa. Tuskin mies sinua edes yhtään liian painavana pitää, mutta kun sanoo jo muutaman kilon erosta, niin se on selkeämpi viesti kuin ylipainoisten kommentointi. Sisko pystyy vertaamaan sinuun itseään helpommin kuin johonkin satunnaiseen, niin ukon oksettava viesti menee varmasti perille. Siskosta ja hänen tasapainottomasta suhteestaan olisin eniten huolissani. Sinulla ei ole minusta syytä loukkaantua, jos uskot vaan tuon, että siitä se johtuu.

"joku"
[QUOTE="alkup";26171478]Kommentoi siis ihan yhtäkkiä eikä me siskoni kanssa mistään painosta olla puhuttu. Ja mielestäni ei voi todellakaan puhua, että joku on "jykevämpi" jos kyseessä on kaksi pienikokoista ihmistä. Meillä on erilaiset vartalot ja itse koen olevani lihaksikkaampi ja siskoni on ns. vain laiha, vaikka on hänkin saanut nyt hiukan lihasta kehitettyä itselleen.

Ja ei voida sanoa, että "ehkä mies vaan ei osaa ajatella että tosiasioiden sanominen ääneen loukkaisi ketään" kun kuitenkin hokee asioita jatkuvasti ja tosiaan niin ettei kukaan muu sivua millään tavalla mitään aiheeseen liittyvää. Ja silloin kun on kaksi likimain samankokoista ihmistä kyseessä niin on turha mun mielestä höpöttää yhtenään, että toinen olisi jotenkin ISOMPI toista. Miksi sellaista tosiasiaa muka pitäisi jatkuvasti jauhaa? Tänään siskoni katseli jotain seiskan xl-mallien kuvia niin tämä mies sanoi mulle että "sähän voisit ottaa osaa tohon kisaan kans".

Sikäli on mun mielestä outoa, että siskoni jaksaa kuunnella tuota koska silloin veti ihan hirveät kilarit kun äitini meni arvostelemaan hänen painonnousuaan. Oli puhunut siitä kaikille työkavereille ja ystävilleenkin ja ollut tosi loukkaantunut ja toisteli mullekin moneen kertaan, että loukkaantui siitä tosi paljon.[/QUOTE]

Siis kyllä ei kuulosta millään tavoin normaalilta tuollaiset kommentit tuossa suhteessa sinuun (siskosi mies) olevalta mieheltä. Kuulostaa ihan joltain epäkypsän pikkuveljen sanomisilta tms. kiusaamiselta. Olisit tuossakin tilanteessa voinut kysyä, että kuinka niin? Että käytät vaatekokoa XS/S, joten millä perusteella voisit ottaa osaa tuohon kilpailuun?

Minusta tuo yhden kommentti oli hyvä siitä, että voisit seuraavan kerran sanoa tosiaan kaikkien kuullen, kun mies kommentoi vartaloasi, että "Miksi olet niin kiinnostunut vartalostani?" ja vaikka lisätä että "Kun jatkuvasti pitää sitä kommentoida ja vertailla." Mutta älä sano tuota että minussa näet siskoni 10 vuoden päästä kolmen lapsen jälkeen. Parempi kun et siskosi vartaloa ota siihen mukaan ollenkaan tai ainakaan sillä tavoin, että siskosikin vartalo olisi joskus tai pitäisi olla kuten sinun.

Mutta tuo mies on jotenkin vinksahtanut, varmasti hänelle on todella tärkeää, että hänen naisellaan ei ole grammaakaan ylimääräistä ja taitaa myös pitää (normaaleja) lihaksiakin naisella ylimääräisenä. Kyllähän näitä tällaisia miehiä on. Onko tämä mies kovinkin kiinnostunut ja tarkka omasta ulkonäöstään ja vartalostaan?

Yhteistyössä