Sanokaa nyt mitä ihmettä teen ton pojan kanssa? Hermo menee ihan täysin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Eikö teiän poikaa olekkaan pumpulissa kasvatettu.

Pitäiskö olla? Tuskin koskaan näistä ylivilkkaista lapsukaisistani oon sellaista väittänyt...

Ai, mä kun luulin että te ootte niin " täydellinen " perhe, mutta nyt kuva muuttui ;)

Mistä ihmeestä sellaista kuvittelit? Täällähän mä monet ketjut on tosta vilkkaasta taaperosta marmattanut yms. Vai onko sun mielestä se että talous on kunnossa tae siitä että elämä on täydellistä? Sit sulla on viel paljon opittavaa.

Sulla tuntuu olevan.

Nyt kun alkuun päästiin niin kerrohan lisää!

Mua lähinnä naurattaa ja " säälittää ", mutta ei siitä sen enempää, jos itte oot niin tyhmä ettet ittestäs sitä tajua.

Niin mikä sua naurattaa ja säälittää? Mahdatko tajuta miten säälittävä itse olet? Onhan se joo naurattavaa ja säälittävää jos parisuhde on hyvässä kunnossa vai mikä sua nyppii? Pitäiskö mun täällä haukkua miestäni jos mulla ei aihetta siihen ole? Pitäiskö keksiä rahaongelmia jos niitä ei ole? Vai mikä sun ongelmasi on. Ootko oikeasti niin naiivi ja typerys että luulet että tollaiset seikat kertoo ihmisetsä yhtään mitään. Mitä mä oon elämässäni kokenut? Mitkä on olleet mun kipu- ja kasvuvuoteni? Mitä on tehty että tähän tilanteeseen on päästy? Tiedätkö mikä mun suurin murheeni on tällä hetkellä? Sä aivoton haukut mua vain ja ainoastaan siksi että mulla ei ole murhetta rahasta mutta ehkä elämä suakin joskus opettaa, että raha ei ole arvo eikä mikään, ne muut tärkeämmät asita on jotain muuta. Säälittävä kateellinen negatiivisuuden ilmentymä olet.

Missä vaiheessa mä oon sulle kateellisuudesta puhunu? Sähän sitä toitotat siinä koko ajan, ei sulla voi ei täpöl mennä. ;)

Mitäköhän mä toitotan koko ajan? Kyllä se ongelma on kuule sun päässäs jos oon meitä "täydellisenä" perheenä pitänyt, kun sellaista kuvaa en missään ole ikipäivänä antanut. Ja kateellisuudesta ei sun tarvi puhua, joko siitä tai jostain pahemmasta ongelmasta sun kommentit kertoo. Ei terve ihminen sääli ja naura toisten onnelle, kuten ei tule ketjuihin ivailemaan murheillekaan. Ehkä säkin joskus löydät elämääsi jotain aitoa tai vielä parempaa: kasvat ihan oikeesti aikuiseksi.

Pitää varmaan kasvaa ;) Hahhaa.

Taidat olla toivoton/ menetetty tapaus. Ja niin rohkeasti vielä harmaana aina. Oma elämä kai sitä luokkaa ettei uskalla täällä itsestään mitään paljastaa. Mun ei sentään tarvi peitellä mitään.

En ole en, mutta saat toki luulla mitä luulet. Ja en ole koskaan rekisteröitynytkään tänne, joten se siitä. Osaatko sä muuten tehdä töitä?

En tietenkään osaa. Osaatkos itse?

Tulikin mieleen,että meillä iso pussillinen pelejä odottamassa sitä ikää,että osaa pelata ja pitää nappuloista huolta. :) Kiitti muistutuksesta,on varasto niin täynnä,et sinne varmaan jäävätkin :).

Tiedättekö mitä?
Mun mielestä on jostain tuolta NIIN syvältä tää toiminta palstalla. Haukutaan, lytätään, lynkataan ja tehdään kaikkemme, että toiselle tulee mahdollisimman paha mieli. Ei yhdessä viestissä, vaan peräti monessa.
Kukaan, ei tällä palstalla, eikä todellisessa elämässäkään ole täydellinen. Ei äitinä, ei ihmisenä eikä varmaan kaikkia voi eikä pidäkään miellyttää.
Jollain on yhtä, toisilla toista eikä kuitenkaan kumpikaan ole sen parempi.
Mua suorastaan vi*tu**aa tämä ah niin kaikkitietävä, näsäviisas, muita astetta parempi- meininki mikä tässäkin ketjussa tulee erään harmaan toimesta todella hyvin esille.

Minkä helvetin takia sitä ei voi käsittää, että se mielikuva, minkä muista palstailijoista olette itsellenne kehittäneet, ei todellakaan ole se ykis, ainoa oikea totuus.
Minkä takia, heti jos jollain meneekin hyvin, hän vaan leuhkii, ylläpitää kulisseja tai valehtelee?
Minkä takia ihmiset ei vaan saisi olla onnellisia? Ja minkä takia ei voida olla onnellisia muiden puolesta, vaan käyttäytyä ennemmin kun olisi todella katkera / kateellinen?

Ette kai tosiassane usko, että te tiedätte jonkun toisen ihmisen elämästä paremmin kun hän itse?
Ja luuletteko, että teidän tulkintanne jonkun teksteistä on juuri se oikea?

Mua ärsyttää nyt niin paljon, ettei mitään rajaa!

(ja kyllä juu tiedän, että tähänkin tulee joltain jotain tooooooodella älykästä tekstiä. Ihan kuten aina. )

Ja itse asiaan vastaan vielä, että me tehtiin esikoisen huoneen suursiivouksen yhteydessä niin, että väsäsin kaikkiin lelukoreihin, laatikoihin jne kuvat siitä mitä ne sisältää.
Pikkuautokorin päälle laitoin kuvan autosta, lipastolaatikkoon, jossa on piirustusvälineet laitoin kuvan kynästä jne.
On huone pysynyt paljon paremmin järjestyksessä sen jälkeen, kun tyttö tosian tietää mikä kuuluu mihinkin.
Tosta siivouksesta aikaa nyt puolisen vuotta ja huone edelleen järjestyksessä, ihan ilman meidän aikuisten apua.
Ja tyttö siis on 4,5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja itse asiaan vastaan vielä, että me tehtiin esikoisen huoneen suursiivouksen yhteydessä niin, että väsäsin kaikkiin lelukoreihin, laatikoihin jne kuvat siitä mitä ne sisältää.
Pikkuautokorin päälle laitoin kuvan autosta, lipastolaatikkoon, jossa on piirustusvälineet laitoin kuvan kynästä jne.
On huone pysynyt paljon paremmin järjestyksessä sen jälkeen, kun tyttö tosian tietää mikä kuuluu mihinkin.
Tosta siivouksesta aikaa nyt puolisen vuotta ja huone edelleen järjestyksessä, ihan ilman meidän aikuisten apua.
Ja tyttö siis on 4,5v.

Hei toi onkin hyvä idea, pitää kokeilla ellet sitten jaksa väsätä niitä kuvia meillekin :D
Tosin pleikkapelien kansissa on kuvat niistä peleistä, mutta silti ne eksyy mielummin sinne autokoppaan :headwall:

Kummallinen ketju :)!!!! Ei se näsäviisaus ja ilkeä viestittely ihan vaan harmailta ole tähän ketjuun tullut :)!!!! Ainakin minä luin ap.nkin viestistä aika ilkeää tekstiä VAI oisko lukihäiriö sitten mulla jos muut eivät sitä ole nähneet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kummallinen ketju :)!!!! Ei se näsäviisaus ja ilkeä viestittely ihan vaan harmailta ole tähän ketjuun tullut :)!!!! Ainakin minä luin ap.nkin viestistä aika ilkeää tekstiä VAI oisko lukihäiriö sitten mulla jos muut eivät sitä ole nähneet. :)

Mutta osaatko asettua toisen ihmisen asemaan kuten mun tässä tilanteessa? Ja kun tää harmaiden hyökkäys on ollut välillä hyvinkin toistuvaa, niin kyllä koen oikeudekseni hyökätä takaisin ja myös vaatia perustelua joita en kyllä koskaan ole saanut.

Mä kanssa meinasin sanoa että ota ne pelit sekä pleikka- et lautapelit pois/piiloon ja laitat rajat koska niitä pelataan ja otat ne pelin jälkeen takasin. Näin niin kauan kun oppii itse pitämään huolta tavaroistaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Mä kanssa meinasin sanoa että ota ne pelit sekä pleikka- et lautapelit pois/piiloon ja laitat rajat koska niitä pelataan ja otat ne pelin jälkeen takasin. Näin niin kauan kun oppii itse pitämään huolta tavaroistaan. :)

Vähän samoilla linjoilla oon. Pleikkapeliä ostettaessa ollaan selvät säännöt sovittu ja puhuttu siitä miten niistä huolehditaan ja että naarmuuntuessaan menevät kelvottomiksi. Asiasta ollaan puhuttu monet kerrat, joten odottaisin kuitenkin 7-vuotiaan jo pystyvän huolehtivan niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja tyttö siis on 4,5v.

Hei toi onkin hyvä idea, pitää kokeilla ellet sitten jaksa väsätä niitä kuvia meillekin :D
Tosin pleikkapelien kansissa on kuvat niistä peleistä, mutta silti ne eksyy mielummin sinne autokoppaan :headwall:

Mun pitäisi tehdä jo uudet kuvat typyllekin, kun ei sitten käynyt mielessä päällystää ne edelliset :whistle: :snotty:

Vähän samoilla linjoilla oon. Pleikkapeliä ostettaessa ollaan selvät säännöt sovittu ja puhuttu siitä miten niistä huolehditaan ja että naarmuuntuessaan menevät kelvottomiksi. Asiasta ollaan puhuttu monet kerrat, joten odottaisin kuitenkin 7-vuotiaan jo pystyvän huolehtivan niistä.

Juu, ja sano että jos peli menee rikki/ei toimi naarmujen takia, niin uutta ei osteta. Ainakaa heti
:) Onhan tuo ikä jo sellanen et kyl vähän pitäs tietää mitä vastuu tarkottaa, ja 7-vuotiaan harteille ei mun mielestä oo iso vastuu jos pyytää huolehtimaan omista tavaroistaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Se ilkeily onkin ihan jatkuvaa, ei siis koske vaan tätä ketjua.
Jotkut ne vaan ottaa jonkun silmätikukseen ja aina tilaisuuden tullen alkaa ryttyilemään.
Ja ap ei tässä ole kyllä kettuillut, vaan lähinnä yrittänyt rautalangasta vääntää asennevammaiselle faktoja siitä mistä varmasti tietää itse parhaiten, eli omasta elämästään!

Juu, ja sano että jos peli menee rikki/ei toimi naarmujen takia, niin uutta ei osteta. Ainakaa heti
:) Onhan tuo ikä jo sellanen et kyl vähän pitäs tietää mitä vastuu tarkottaa, ja 7-vuotiaan harteille ei mun mielestä oo iso vastuu jos pyytää huolehtimaan omista tavaroistaan. :)

Niin ja tosiaan menee toiselle luokalle kouluunkin eli kyllähän sielläkin jo vaaditaan, että omista tavaroista pitää huolehtia.

Yhteistyössä