Sanokaa mielipiteenne tästä, kaipaan apuanne.

  • Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Surullinen äiti
Eli meillä on ekaluokkalainen poika, ja koulussa oli piirustuskilpailu.

Luokalla on 15 oppilasta, kaikki sijat oli sanottu, eli 1. , 2. , jne. Poikani oli viimeinen(ei siinä mielestäni pahaa, aina ei voi voittaa jne.) Mutta 1-4 olivat saaneet isot palkinnot, ymmärrän sen, olivathan ne huippusijat. Sijat 5-14 olivat saaneet kourallisen karkkia. Ja poikani, joka oli viimeinen, sai 2 karkkia.

Poika oli tästä kyynelsilmin, että miksi ainoana yksin sai niin vähän.

Lisäksi opettaja oli esitellyt koko koululle töitä, jättäen kuitenkin AINOASTAAN poikani työn pois. Poikani kysyi, onko hän tosiaan niin huono piirtäjä, että sitä ei voinut edes muille näyttää. Lisäksi poikani kysyi opelta, missä hänen työnsä on, ope oli tiuskaissut, että se on pöydälläni...

Lähetin opettajalle sähköpostia, hän on kuvaamataidon opettaja, ei siis luokanvalvoja.

Paha mieli, ottakaa kantaa. En ehdi nyt vastailemaan, tulen lukemaan vastaukset myöhemmin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa melkoisen törkeältä touhulta, mikähän sitä opettajaa riivasi? Piirsikö lapsesi sitten jotain painokelvotonta vai miksi piirrosta ei näytetty?.
Piirsi luontomaiseman, näin sen kotona. Täysin asiallinen siis. Puita, järvi, nurmikkoa.
 
:eek: Ihme käytöstä kuviksen opettajalta! Piirustuksetkin on niin makuasioita ja tollanen palkitseminen älytöntä. Tuli tippa silmään poikasi takia. :'(

Toivottavasti saatte kotona kehuttua pojan taitoja tai voisitte vaikka varta vasten pyytää jotain aikuista tuttavaa kehumaan jotain pojan piirrustusta niin ei jäisi suurta kolhua itsetuntoon tuosta. Nimittäin mun mies ei vieläkään soita edes rytmikapuloita tai jotain helistintä julkisesti vaikka vauvamuskarissa kun hänelle on pikkulapsena sanottu että on epämusikaalinen ja siitä on jäänyt joku alemmuudentunne tms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa melkoisen törkeältä touhulta, mikähän sitä opettajaa riivasi? Piirsikö lapsesi sitten jotain painokelvotonta vai miksi piirrosta ei näytetty?.
Piirsi luontomaiseman, näin sen kotona. Täysin asiallinen siis. Puita, järvi, nurmikkoa.
No johan on, vaadi ihmeessä opettajalta kunnon selitys! Ihme touhua tuollainen yhden sorsiminen.
 
Hyvä, että laitoit opettajalle viestiä.
Ei kuulosta kovin tasapuoliselta touhulta. Taitaa olla sekin opettaja hiukan stressaantunut, mutta tuossa ammatissa pitäisi ymmärtää paremmin oikeudenmukaisen kohtelun päälle "vähän väsyneenäkin".
 
Uskomatonta toimintaa opettajalta |O Kyllä tuosta pitää ottaa kiireesti opettajaan yhteyttä. Ihmeellistä toimitaa opettajalta, että muut saivat paljon karkkia ja poikasi vain kaksi. Tuo piirustusten esittely on myös ihan perseestä, kun vain yhden työ jätettiin pois.
 
Mielestäni pojan työn olisi pitänyt päätyä esille siinä missä muutkin ja saada se kourallinen karkkia. Minä en ainakaan kenenkään työtä jättäisi pois vain sen takia, että sattui nyt olemaan viimeinen. Enkä ekaluokkalaisten töitä sen enempää ole mennyt arvostelemaan ekojen parhaiden jälkeen. 1-5 on palkittu ja muut olleet tasa-arvoisia ilman mitään sijanumerointeja. Jokainen ope tietysti toimii tavallaan, mutta minun luontoon ei sovi pahoittaa kenekään mieltä.

Ekaluokkalaiset voivat olla hyvinkin eritasoisia piirtäjiä. Toiset tekevät ikäänsä nähdäen erityisen tarkkoja ja hienoja kuvia, jotkut saavat tuskin mitään aikaiseksi ja se ei todista, millaisia piirtäjiä heistä tulee. Pääasia olisi opetuksen kannalta se, että sen on kannustavaa lahjoihin katsomatta. Muistan erään pojan vuosien takaa, joka ekalla piirsi tuskin tikku-ukkoa selkeästi ja on nyt opiskelemassa mainosalaa ja todella lahjakas piirtäjä.

Ei kannata tuollaisesta mieltä pahoittaa. Ei tainnut olla kyseisellä opettajalla hyvä päivä. Iso hali pienelle taiteilijalle ja kehu hänen työtään, sillä jokainen lapsi laittaa parastaan ihan varmasti. Olen ollut ala-asteella luokanopettajana ja nyttemmin olen äidinkielen lehtori. Olen siis useamman piirroksen nähnyt, enkä koskaan yhtäkään jättänyt laittamatta näytteille.

Terveisin, Lumi-Marja, opettaja
 
ap
Tulin kuitenkin vielä, oli pakko lukea vastauksenne. Kiitos mitä lämpimimmin tuestanne. Jos opettaja ei vastaa ja ole pahoillaan, otan yhteyttä rehtoriin. Itku pääsi. Poika on vielä todella kiltti ja reipas, ei koskaan häiriköi(en tietenkään tarkoita, että noin saisi tehdä häiriköiville lapsille!!) Kenellekään ei saisi noin tehdä. Lapsen mieli on maassa, samoin minun ja miehen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Tulin kuitenkin vielä, oli pakko lukea vastauksenne. Kiitos mitä lämpimimmin tuestanne. Jos opettaja ei vastaa ja ole pahoillaan, otan yhteyttä rehtoriin. Itku pääsi. Poika on vielä todella kiltti ja reipas, ei koskaan häiriköi(en tietenkään tarkoita, että noin saisi tehdä häiriköiville lapsille!!) Kenellekään ei saisi noin tehdä. Lapsen mieli on maassa, samoin minun ja miehen.
Vaikka poika ois häirikkö tai ei osais piirtää yhtikäs mitään muuta kun suoraa viivaa, niin silti väärin opettajalta tuo käytös.
 
ap(joka itkee)
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Mielestäni pojan työn olisi pitänyt päätyä esille siinä missä muutkin ja saada se kourallinen karkkia. Minä en ainakaan kenenkään työtä jättäisi pois vain sen takia, että sattui nyt olemaan viimeinen. Enkä ekaluokkalaisten töitä sen enempää ole mennyt arvostelemaan ekojen parhaiden jälkeen. 1-5 on palkittu ja muut olleet tasa-arvoisia ilman mitään sijanumerointeja. Jokainen ope tietysti toimii tavallaan, mutta minun luontoon ei sovi pahoittaa kenekään mieltä.

Ekaluokkalaiset voivat olla hyvinkin eritasoisia piirtäjiä. Toiset tekevät ikäänsä nähdäen erityisen tarkkoja ja hienoja kuvia, jotkut saavat tuskin mitään aikaiseksi ja se ei todista, millaisia piirtäjiä heistä tulee. Pääasia olisi opetuksen kannalta se, että sen on kannustavaa lahjoihin katsomatta. Muistan erään pojan vuosien takaa, joka ekalla piirsi tuskin tikku-ukkoa selkeästi ja on nyt opiskelemassa mainosalaa ja todella lahjakas piirtäjä.

Ei kannata tuollaisesta mieltä pahoittaa. Ei tainnut olla kyseisellä opettajalla hyvä päivä. Iso hali pienelle taiteilijalle ja kehu hänen työtään, sillä jokainen lapsi laittaa parastaan ihan varmasti. Olen ollut ala-asteella luokanopettajana ja nyttemmin olen äidinkielen lehtori. Olen siis useamman piirroksen nähnyt, enkä koskaan yhtäkään jättänyt laittamatta näytteille.

Terveisin, Lumi-Marja, opettaja
kiitos.
 
|O Mua rupes niin jurppii toi opettajan käytös! mulle itselleni on koulussa käynyt lähes samalla lailla, kyseessä oli äidinkielen aine...Ja ei se kyllä kivaa ollut, ja muistan tilanteen vieläkin :'( Samoiten kuviksen maikka tuli korjailemaan piirrustustani, koska ei ollut kuulemma tarpeeksi värikäs. Piirsin kukkakedon...värit olivat mun mielestä just hyvät ja ope otti kynän käteensä ja piirteli siihen mun piirustukseen!! |O Sanoisin ehdottomasti, että ota opettajaan yhteys ja käy asia hänen kanssaan läpi! Kannatan myös sitä piirustuksen kehumista muilta tahoilta...
 
vieras
uskomatonta! Itse ottaisin yhteyden rehtoriin koskien opettajan käytöstä. Lapset ovat ihan tarpeeksi julmia toisilleen, siinä on itsetunto kovilla ilman aikuisten sorsimistakin. Loppu tuollaiselle heti, sanon minä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uskomatonta! Itse ottaisin yhteyden rehtoriin koskien opettajan käytöstä. Lapset ovat ihan tarpeeksi julmia toisilleen, siinä on itsetunto kovilla ilman aikuisten sorsimistakin. Loppu tuollaiselle heti, sanon minä.
Kiitos sinullekin, ja kaikille muille. Muistan tukenne aina.
 
no huhhuh.. todella epäreilua ja asiatontä käytöstä opettajalta etenkin kyse on pienestä ekaluokkalaisesta!

mä kans ottaisin kyllä yhteyttä rehtoriin ja käskisin hänet selvittämään asiaa ton kuviksenmaikan kans.
 

Yhteistyössä