Sanoiko, mitä ajatteli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen vm 69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen vm 69

Vieras
Kaivertaa vuoden takainen kriisivaihe suhteessamme, jossa mies yllättäen riidan yhteydessä tokaisi vartalooni liittyvän arvostelun, joka oli rumansävyinen ja kielteinen. Nyt minua aina toisinaan vaivaa mieheni arvostelu. Tuskin sellaista keksii vain loukatakseen toista. Ilmeisesti mieheni ei sitten pidä minua kovinkaan puoleensavetävänä, mitä tulee vartalooni. Olen jälkikäteen rauhallisena kysynyt asiasta häneltä, mutta hän suuttuu ja sanoo, että puhui vihastuneena. Asiasta puhuminen pitää jättää sikseen. Minulla jäi riitatilanteesta käsitys, että hän sai rohkeutta sanoa, mitä ajattelee. Minkälaisia ajatuksia tämä herättää lukijassa? Miltä lukijasta tuntuisi, jos kumppanisi yllättäen suutuspäissään arvostelisi ulkoista olemustasi hyvin kielteiseen sävyyn? Muisto hänen sanoistaan aina joskus vaivaa minua, koska jollakin tapaa tuntuu väärältä, että ei ole rakkaansa silmissä kaunis. Näinhän se on, jos vartaloni ulkonäkö vaivasi häntä siinä määrin, että piti päästää ulos riidan yhteydessä. On myös totta, toisin kuin mitä hän väittää, että hänellä on hyvin harhaileva katse. (Tällä en tarkoita normaalia, asiaan kuuluvaa vastakkaisen sukupuolen näkemistä.)

Mitä mieltä olet itse miehen mielipiteen todenperäisyydestä? Jos tiedät, ettei se ole totta kaivelet suotta vanhaa asiaa ja teet kärpäsestä härkäsen. Toiselle voi ja pitääkin antaa anteeksi, jos olette tilanteen muuten setvineet ja mies sanojaan katunut. Jos taas mies tietää sinun olevan herkkä palautteelle koskien kehoasi voi joskus olla suuri houkutus loukata, vaikka ei totta tarkoittaisikaan. Ja halusiko hän loukata sinua siksi, että sinä myös sanoit jotakin häntä loukkaavaa? Harva nimittäin päättää kesken kaiken ja aikansa kuluksi ryhtyä rakastamalleen ihmisille ilkeäksi, vaan jotakin jäynää on silloin molemmin puolin.

Jos taas miehesi oli oikeassa, niin mitä sitten? Kukaan meistä ei ole täydellinen ja mitä enemmän olet sinut kehosi kanssa sen helpommin voit toisen mielipiteille vain hymähtää, koska tiettyjä ominaisuuksiaan ei kehossa voi muuttaa edes plastiikkakirurgi. On toki tyhmää arvostella toista ja paukutella mielipiteitään, mutta juttusi perusteella mistään sellaisesta ei teillä sentään ole ollut kyse.

Yhteistyössä