Sanna kertoo tulevaisuutensa näyttävän synkältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luen jutun myöhemmin.
Tuskin rikkaankaan elämä on hääviä, jos ottaa esimerkkitapaukseksi Nallen.
Yle aamun Jälkipörssissä häntä sanottiin komeetaksi, joka aina tulee taivaalle säännöllisin väliajoin.

Nykyään pakollisten menojen jälkeen jää kuukausittain noin 50 euroa ylimääräistä, sen olen säästänyt käteisenä pahan päivän varalle.
Kun ikää tulee enemmän, pelottaa, että ei ole varaa hoitaa itseään. Täytyy pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta, että olisi hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään. Näen tulevaisuuden silti hyvänä, koska minulla on töitä, monella ei ole.”/Me Naiset

Palstan ketjut aina menevät tärviölle rahoillaan leveilevien takia.
Vähävaraisen ihmisen elämä on keplottelua päivästä toiseen.
Jos terveys pettää, vaihtoehdot ovat vähissä.
Hyvin moni on menettänyt järkyttäviä summia rahaa sijoittamisessa, takauksissa,
hometaloissa ja ties missä.
Suomi ei elä ”pilvessä” Yle aamun Jälkipörssiä lainaten. Petteri kävi sairaana Fazerin Lahden tehtaan kivijalkaa ihmettelemässä.
Minua yököttää netissä pyörivä Fazerin mainos, jonka slogan on ”Antaudu himollesi.” Nykyään vähävaraisilla ei ole varaa antautua Fazerin houkutuksille.
Toisekseen sokeri on epäterveellistä. Ei Kelalla ole varaa kustantaa ylipainoisille 400 € per kk lihavuuslääkkeitä.

Sokeri on tuottoisaa myrkkyä. Ilman sitä vois moni business hiipua.
Suomi ei elä ”pilvessä” Yle aamun Jälkipörssiä lainaten. Petteri kävi sairaana Fazerin Lahden tehtaan kivijalkaa ihmettelemässä.
Minua yököttää netissä pyörivä Fazerin mainos, jonka slogan on ”Antaudu himollesi.” Nykyään vähävaraisilla ei ole varaa antautua Fazerin houkutuksille.
Toisekseen sokeri on epäterveellistä. Ei Kelalla ole varaa kustantaa ylipainoisille 400 € per kk lihavuuslääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijapost: 35173569:
Ihmiset ovat kymmeniä vuosia töissä ja eivät ymmärrä säästää eläkeaikaa varten, vaikka tietävät tulojen laskevan. Se on typeryyttä.
Eiku sitten on aikaa ostella niitä laputettuja tuotteita, valmistaa ne ruoaksi ja syödä ajallaan.

#10 viestiin kone ei huoli vastaustani, joka on tämä:
Olen pitkään käyttänyt vain ruokosokeria, ja lopetin senkin. Kahvi maistuu yllättävän hyvälle vain luomukauramaidon kanssa.

Tuosta 1,2 miljoonasta saa helposti 5000€ osinkoa kuukaudessa.
2 tonnin kk-liksasta maksetaan eläkemaksua tuon 500 euron verran, mutta eläke jää vähän päälle tonniin.
Eläkevakuutus on kusetusta.
Eivät kaikki ole niin laskelmoivia kuin sinä neuvoinesi.
Et ole ilmeisesti koskaan joutunut elämässsäsi ns. kuseen.
Rakastanut pähkähulluun puolisoon kuten BB:n Deacon, ja sitten juokssut ammattiauttajalle kuten hän teki uusimmassa jaksossa. Saippuasarjoissa kaikki yleensä kääntyy hyviksille parhain päin. Oikeassa elämässä ei yleensä niin käy.
Jos olet nainen, suomalaiset miehet kyllä keksivät lisää vaikeuskertoimia elämääsi.
Nuorena suurin haaveeni oli omistaa vain kaksi tyhjää matkalaukkua. Kaapissani niitä on kolme. Joka kerta sanon vävylleni Suomen vierailulla, että otatteko laukkunne takaisin.
Joka kerta laukku jää komerooni. En ole rakentanut elämääni rahalle vaan rakkaudelle. Uskon hyvyyteen, ja hyvä on aina hyvä laittamaan kiertämään.
Mitä enemmän luotan hyviin ihmisiin, sitä onnellisempi olen.

Eivät kaikki ole niin laskelmoivia kuin sinä neuvoinesi.
Et ole ilmeisesti koskaan joutunut elämässsäsi ns. kuseen.
Rakastanut pähkähulluun puolisoon kuten BB:n Deacon, ja sitten juokssut ammattiauttajalle kuten hän teki uusimmassa jaksossa. Saippuasarjoissa kaikki yleensä kääntyy hyviksille parhain päin. Oikeassa elämässä ei yleensä niin käy.
Jos olet nainen, suomalaiset miehet kyllä keksivät lisää vaikeuskertoimia elämääsi.
Nuorena suurin haaveeni oli omistaa vain kaksi tyhjää matkalaukkua. Kaapissani niitä on kolme. Joka kerta sanon vävylleni Suomen vierailulla, että otatteko laukkunne takaisin.
Joka kerta laukku jää komerooni. En ole rakentanut elämääni rahalle vaan rakkaudelle. Uskon hyvyyteen, ja hyvä on aina hyvä laittaa kiertämään.
Mitä enemmän luotan hyviin ihmisiin, sitä onnellisempi olen.
Korjasin yhden kirjoitusvirheeni.
Ilkkujani harmaana on taas kirjoittanut minusta monta herjaviestiä. ”Aikuisten” kirjautuneiden miesoletettujen on vaikea tajuta, että en piittaa heidän ajatuksista.

Trumpin sekoilut tullijuttujen ym takia aiheuttivat pörssiongelmia ja useat ihmiset olivat säästäneet eläkettä varten ja laskeneet että voivat jäädä aiemmin eläkkeelle.
Rahaa ja voittoa piti tulla oikein kasapäin sijoittamisen ansiosta.

No... siinä meni sitten pörssiosakkeissa ja rahastoissa voitot suli pois. Ja ei pääse pörssisijoittaja eläkkeelle, vaan joutuu työskentelemään kuten kaikki muutkin ja jälleen keräämään voittoja itselleen ja toivoo, että sijoitukset jälleen nousevat.

Korjasin yhden kirjoitusvirheeni.
Ilkkujani harmaana on taas kirjoittanut minusta monta herjaviestiä. ”Aikuisten” kirjautuneiden miesoletettujen on vaikea tajuta, että en piittaa heidän ajatuksista.
Tuohan on hyvä, koska emme mekään sinua voi todesta ottaa. Toki tarjoat usein tahattomat naurut 🤪, siitä kiitos.

Antaudu himoillesi niin suklaata ei enää tarvita....
65af31a8af5eb3278229862e3246dd36.gif

Vähennetään toimeentulotukea ja/tai työttömyyskorvausta 400 eurolla kuukaudessa, kyllä seurauksena voi olla nopeakin laihtuminen. ;)

Yhteistyössä