sänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvalle

Vieras
Hei,

Minkälaisen sängyn olette hankkineet vastasyntyneelle? Vauvan voi laittaa alkuun nukkumaan myös äitiyspakkauslaatikkoon vai? Mistä olette ostaneet patjan? Entä lakanat? Oletteko itse ommelleet vai saako niitä pieniä lakanoita ostaa? Mistä?

Minulla ei tällä hetkellä ole ompelukonetta käytössä. Lainata voin, mutta on aika pitkä matka hakea.

KIITOS TIEDOISTA!!!!

Ekat pari kuukautta vauva nukkui äp-laatikossa joka oli pinnasängyssä (pohja nostettuna korkeimpaan asentoon), oli sopiva pieni kolo ja lakanat helpompi vaihtaa pieneen ""sänkyyn"" kuin koko pinnikseen (puklua ja pissaa riitti). Pakkauksessahan on mukana siihen sopiva patja ja aluslakana (lakana sopii pinnikseenkin) sekä peitto ja pussilakana. Pinnasänkyyn ostin patjan Hobby Hallista (patja+petauspatja), samoja patjoja löytyy Prismasta, Anttilasta jne.

Pinnasänkyyn sopivia lakanoita kannattaa olla useita, niitä voi ostaa esim. Anttilasta, Jyskistä tms. mutta edullisinta on ommella itse.

Lakanaksi käy hyvin myös tavallinen iso lakana taitettuna, eli ei ole ollenkaan pakko niitä pieniä hankkia, toki ne on vähän helpompi pestä..

Moi,

Etolasta ainakin voi ostaa patjoja omien mittojen mukaan. Myyvät neliöhinnalla. Oisko ollut jotain 8 euroa neliömetri... No joka tapauksessa ei kovin paljoa maksanut, kun ostettiin.

Meillä vauva nukkuu vieläkin äitiyspakkauksessa ikää 2,5 kk alkaa tosin käydä pieneks. Patjan äitiyspakkaukseen saa paketin mukana jos sitä tarkotit. Pinnasängyn patjan tilasimme hobby hallista joka ei ole vielä tullut ja odottelemme sitä. minä sain itse tehtyjä lakanoita ja ne olivat pinnasänkyyn mutta voi käyttää myös pakkaukseen vaikka kaksinkerroin, ainoastaan pieneen vilttiin ommeltiin 2 pussilakanaa, kun paketin pietto oli turhan iso laatikossa nukkumista varten. Vastasyntyneen olo on turvallinen kun sänky ei ole liian iso, siksi laatikko on hyvä, meillä laatikkoa pidetään pinnasängyssä. Laatikkoon voi ommella verhoilun niin näyttää kivemmalta, ohjeita itse löysin käsityölehdistä ja suht helppo oli tehdä vaikka en mikään käsityö ihminen olekkaan.

Yhteistyössä