Sängystä karkaileva 2-vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä siirryttiin hiljattain pinniksestä jatkettavaan sänkyyn ja ensimmäisten viikkojen uutuudenviehätyksen hävittyä lapsi on alkanut nousta pois sängystä. Sekä päikkäreille että yöunille mennessä saa viedä takasin 1-30 kertaa. Onko kellään mitään toimivaa ratkaisua ettei tarviis vahtia koko iltaa ovella?

Alkuperäinen kirjoittaja Raidallinen tiikeri:
Meillä tota ei vielä onneks tehdä! Viet vaan sen joka kerta takas,sanomatta mitään. Kaveri huomas,et tepsii kun ei puhu mitään. En huus ja vei takas sänkyyn,niin lapsi vaan innostu ja luuli sen olevan joku leikki.

Me tehdään jo niin, vain ekalla kerralla sanotaan et nyt on yö, nyt nukutaan, seuraavilla ei sanota mitään, nostetaan vaan takasin sänkyyn, nousee silti aina uudestaan ja uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raidallinen tiikeri:
Meillä tota ei vielä onneks tehdä! Viet vaan sen joka kerta takas,sanomatta mitään. Kaveri huomas,et tepsii kun ei puhu mitään. En huus ja vei takas sänkyyn,niin lapsi vaan innostu ja luuli sen olevan joku leikki.

Me tehdään jo niin, vain ekalla kerralla sanotaan et nyt on yö, nyt nukutaan, seuraavilla ei sanota mitään, nostetaan vaan takasin sänkyyn, nousee silti aina uudestaan ja uudestaan...

Meillä siirryttiin 1 vuotiaana pois pinniksestä. Nyt on 1v4kk. Sänkyyn kannettiin vaan sen sata ja tuhat kertaa ja nyt onkin menny jo hienosti omaan sänkyyn nukkumaan kun ilta tulee ja sanotaan en nukkumaanmenoaika. Kyllä mulla niitten ekojen viikkojen aikana tuli niin raivostuttava olo ja ittellä oli itku kurkussa ja pinna niiiiiin kireellä kun ajattelin et ei toi tosta mikskään muutu, jatkaa ja jatkaa tuomiopäivään asti. Mutta kyllä se loppui sittenkin!!

meillä kanssa nukutaan vielä pinniksessä ton takia..kokeiltiin jatkettavaa pojan ollessa reulu 2v ja sama rumba alkoi muutaman päivän jälkeen.. Siirryttiin takas pinnikseen ja homma korjaantui.. :D poika nyt 2v 7kk

Meillä siirryttiin hiljattain pinniksestä jatkettavaan sänkyyn ja ensimmäisten viikkojen uutuudenviehätyksen hävittyä lapsi on alkanut nousta pois sängystä. Sekä päikkäreille että yöunille mennessä saa viedä takasin 1-30 kertaa. Onko kellään mitään toimivaa ratkaisua ettei tarviis vahtia koko iltaa ovella?

Vie sitten kun on väsy ja nukuttaa.Eihän kukaan sängyssä viihdy pirteänä

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

No me laitetaan lapsi nukkumaan klo 21 ja 21.30 välillä, siinä jää meille vanhemmille ruhtinaalliset 1,5 tuntia kahdenkeskistä aikaa, josta en aio luopua. Vaikka ei olis nukkunut ollenkaan päikkäreitä, on sama homma edessä. Eikä ole koskaan päikkäreille mennessä osoittanut väsymyksen merkkejä, mutta 95% kerroista sinne kuitenkin nukahtaa joten oletan lapsen vielä tarvitsevan niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

No me laitetaan lapsi nukkumaan klo 21 ja 21.30 välillä, siinä jää meille vanhemmille ruhtinaalliset 1,5 tuntia kahdenkeskistä aikaa, josta en aio luopua. Vaikka ei olis nukkunut ollenkaan päikkäreitä, on sama homma edessä. Eikä ole koskaan päikkäreille mennessä osoittanut väsymyksen merkkejä, mutta 95% kerroista sinne kuitenkin nukahtaa joten oletan lapsen vielä tarvitsevan niitä.

Lasten kanssa nyt vaan täytyy luopua asioista mitkä koskee itteään. Sorry, tiedän et on karua mut..

hei,
meillä ei auttanut kuin aika.esikoinen siirtyi 1.5vuotiaana pinniksestä pois kun kuopus synty.nyt pysynyt sängyssä muutaman kuukauden ikää just tulee ens kuussa kolme.eli yli vuoden se juoksenteli joka iltasängystä pois se 30-100 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja meikkis:
ja lisäten me siis istuttiin huoneessa nukuttamassa ja istutaan vieläkin:)muuten ei pysy.(luen itse siis kirjaa huoneessa tai oon läppärillä)

Tätä juuri yritin selittää, että joskus se oma aika vaan lipuu pois kun siinä sängynvieressä pitää istua ja istua. Olis se hienoa jos ne lapset oppis vaan tosta noin olemaan mutta kun ei se niin mene ja tuskin mitään ihmekeinoa on olemassa että saa nukkumaan kerrasta ja sitten se puoltoistatuntia on vapaata. En sano edelleenkään pahalla ap.

minä nukutin vieressä enkä päästäny sitä ensimmäistäkään kertaa pois sängystä lapsen sänky toki oli omamme vieressä silloin niin se sitten jotenkin juurtui se ajatus että sängystä ei lähetä kun on nukkumaan menty mutta kyllä siinä sen vuoden verran sai nukutella että pahin uhma ohi meni

Meillä on aika kausittaista, välillä menee hyvin mutta esimerkiksi nyt olen kantanut lasta 2 puol tuntia päiväunille. Pysyy sängyssä 5-20 s. Ei kai tässä auta kun kanniskella, nukuttamispeliin en lähde.

Joo mäkään en suostu sängyn vieressä istumaan, ellei ole oikeasti joku hätä, sairas tms. Mieluummin seison oven takana ja kannan niin monta kertaa kun tarvii. Eikä meidän lapsi edes nukahda jos siinä vieressä olisi, koska sillon hakee koko ajan kontaktia, hän nukahtaa parhaiten yksin. (nyt muuten just lopetti pois tulemisen kun uhkasin että "joudut sitten takaisin pinnasänkyyn nukkumaan jos et pysy omassa sängyssä"). Enpä ole ennen uhkailua kokeillut tähän ongelmaan :D

Yhteistyössä