Siirränkö mä nyt oikeesti ton lapsen takas pinnasänkyyn??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarviis nukkua itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarviis nukkua itsekin

Vieras
Lapsi 2v4kk siirtyi reilu kuukausi sitten jatkettavaan sänkyyn, alku meni hyvin, nukkui samalla tavalla kun pinniksessäkin (eli yön putkeen), sitten alkoi nousta illalla ja päikkäreille menntäessä ylös sängystä, parhaimmillaan monta kymmentä kertaa. Tämänkin vielä olisin jaksanut, mutta nyt on alkanut tulla pois sängystä yölläkin useamman kerran! Kun itse herään, en saakaan unta enää ja saatan valvoa jokaisen herätyksen jälkeen tunnin verran. Nyt alkaa hermo mennä tähän touhuun ja ajattelin kasata pinnasängyn takaisin, tai kokeilla matkasänkyä, jos ei vielä kiipeäisi sieltä pois (ei tullut koskaan pinnasängystä). Onko typerää laittaa tämän ikäinen vielä takasin pinna/matkasänkyyn? On aika pitkäkin ikäisekseen että raajat kolisee varmasti :/ Ja joo, sillon kun nousee sängystä niin ei jutella eikä mitään lapselle, talutetaan vaan takasin sänkyyn, ei ole silti vähentänyt karkailua.

Mä nukutin meillä tuon ikäisen päiväunille matkasänkyyn, mutta omassa lastensängyssä nukkui kyllä yöt ihan hyvin, kun olin hänen vieressään illalla niin kauan että nukahti. Lastensängyssä on se hyvä puoli, ettei tartte itse nousta aamulla nostamaan lasta pois sängystä vaan lapsi pääsee itse sieltä pois kun herää, mutta jos lapsi tulee pitkin yötä pois sängystä, niin asiaa voi tietenkin harkita. Rauhallisempia öitä teille ap!

No minä en laittaisi... Mutta samanlaisesta tilanteesta ei olekaan kokemusta.

Meillä kun poika siirtyi 1v4kk vanhana isojen sänkyyn niin oli 4kk vanha pikkusisko jo, joka saattoi herätellä pitkin yötä. Eli meillä nyt joka tapauksessa joutui heräilemään.. Olihan se rankkaa mutta nyt heräävät molemmat lapset enää ehkä sen kerran yössä. Tämä isompi nyt siis 2-vuotias, ei ole toviin enää lähtenyt haahuilemaan sängystä vaan herää ja huhuilee yöllä ja jompikumpi vanhemmista vaan käy laittamassa hänet takasin maate ja poju nukahtaa siihen.

No nyt mä petasin kuitenkin ton matkasängyn valmiiksi. Vähän kyl hirvittää jos se kaatuu tai lapsi tippuu sieltä, pitää varmaan laittaa yöksi joku patja viereen ettei satuta itseään. Mut kun pitäis aamulla töihinkin päästä ja olla siellä suht skarppina niin ei millään jaksais viedä lasta pitkin yötä sänkyyn ja valvoa sit itse... Kellään lisävinkkejä?

Meillä on pinnasänky meidän omassa makuuhuoneessa ja jos tulee ongelmia illalla nukkumaan menossa niin pistetään pinnasänkyyn. Pojat siis nukkuvat yhdessä omassa huoneessaan molemmat jatkettavissa ikää 1v5kk ja 2v4kk. Pojille se on "rangaistus" että joutuu meidän huoneeseen vauvojen sänkyyn niin menee se pari minuuttia niin pyydetään päästä omaan sänkyyn ja sit käydään kiltisti nukkumaan. Jos yöllä näkevät painajaisia tai ovat kipeinä niin silloin haluavat nukkua pinnasängyssä meidän huoneessa.
Päiväunille joutuu välillä pistää eri huoneisiin jos käyvät liian ylikierroksilla niin meillä pakko olla toi pinnasänky vielä olemassa ja kyllä isompikin siihen vielä hyvin mahtuu. Ei viitsisi varasängyksi hankkii kolmatta jatkettavaa.

Älä laita. Lasten kanssa on 7päivän sääntö , eli 7päivää kun jaksat puhkia, ilman että kiroot, naurat, hermoilet ja et puhu muuta kun lapsen takaisin viedessä hyvää yötä, nyt on yö. Näin kun jatkaa sen seitsemän päivää ja joka päivä samat kellon ajat nukkuessa niin 8 päivä onnistuu,
Tsempiä ja voimia :)

Älä laita. Lasten kanssa on 7päivän sääntö , eli 7päivää kun jaksat puhkia, ilman että kiroot, naurat, hermoilet ja et puhu muuta kun lapsen takaisin viedessä hyvää yötä, nyt on yö. Näin kun jatkaa sen seitsemän päivää ja joka päivä samat kellon ajat nukkuessa niin 8 päivä onnistuu,
Tsempiä ja voimia :)

Mut kun tää on pahentunu vaan koko ajan, tohon illalla karkailuun oon jo tottunu, mut tää yöllä nouseminen vaan pahentuu koko ajan. Tuntuu et lapsen unimääräkin on vähentyny, ennen (siis muutama viikko sitten) nukku 21-08, nyt 22-6.30 ja päikkärit on silti van tunnin.

Yhteistyössä