vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :miksi ihmeessä kenenkään olisi pitänyt tukea TEHYä noin älyvapaassa ja järjettömässä työtaistelussa?! hoitamista OPETETAAN MYÖS YLIOPISTOISSA (tieteenä siis), mutta eihän tavallinen rivisairaanhoitaja tee yliopisto-opeilla mitään ja paljon vähempi koulutustaso riittää..Alkuperäinen kirjoittaja metallinainen:Miksi aina verrataan hoitajien ja opettajien palkkoja?Miksi ei opettajat lähteneet hoitajien rinnalla taistelemaan korkeamman palkan puolesta?Miksi OAJ ei ollut valmis tukemaan Tehyä työtaistelussa? Arvostan yhtä lailla molempia ammattiryhmiä enkä ole itse kumaankaan edustaja, mutta mietin vaan, miten niin kahta erilaista työtä voidaan palkoissa vertailla. Okei, opettajilla on korkeampi koulutus, hoitajilla vastuu ihmishengestä, konkreettisesi. Varmaankin hoitajatkin valmistuisivat yliopistosta, jos hoitamista voisi yliopistossa opettaa. Tai poliisit, miten poliisin palkkaa tai työn vastuuta voidaan verrata opettajaan? Merkillisintä onse, että samaa matalapalkkaisuutta huutavat monet liitot Tehyn lsäksi, mutta kellään ei ollut halukkuutta lähteä sen rinnalle taistelemaan. Naisena miesten alalla olen kllä ylpeä Tehyn taisteluhengestä, vaikkei se omassa palkassani näy kkoskaan.Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Mutta mitenpä se tapahtuu, jos ei voi käyttää radikaaleja keinoja tai niihin ei kantti riitä?Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Mutta mua eniten harmittaa päiväkodin puoli, ne on todelliasessa palkkakuopassa, jos jotkut! Eli seuraavaksi pitäis kyllä korottaa lastentarhanopettajine palkkoja, ja kunnolla. Sen jälkeen opettajien ja poliiisien.
asiat voi tehdä tyylillä. nyt TEHY:ltä meni maine ja saavutukset eivät olleet kummoiset.. todennäköisesti muut tulevat saamaan loppujen lopuksi tehyä paremmat korotukset koko nelivuotiskaudella.
Tehy nimenomaan ei halunnut yhteisenä rintamana taistella naisten palkkojen puolesta. Kokoomus puhui jo vaalikampanjassaan kaikista koulutetuista naisten matalapalkka-aloista, mutta hallitusneuvotteluissa Jaana Laitinen-Pesola kävi puhumassa hallitukselle, että korotukset pitäisi antaa vain hoitoalalle. Tähän ei kokoomus tietenkään suostunut, joten ajauduttiin tähän tilanteeseen. Miksi opettajien tällaista käytöstä pitäsi tukea???