Juupajuu. Itse olen sitä mieltä, että saadussa sopimuksessa ei ole tuulettamista, enkä ole henkseleitä paukuttelemassa. Olin kuitenkin koko ajan Tehyn puolella ja aktiivinen työtaistelun puolesta puhuja. Sanottakoon sitä ahneudeksi, moraalittomuudeksi tai miksi hyvänsä, mutta tärkein pointti itselläni on koko ajan ollut tulevaisuus. Itsekin tulen joskus tarvitsemaan kunnallisia terveyspalveluita, vanhetessani enenevissä määrin,eikä näillä palkoilla hoidateta itseään tai omaisiaan yksityisellä sektorilla. Sijaisten (ja vakituistenkin) saaminen on ollut erittäin hankalaa jo kauan (itsekin rekrytoijana useaan otteeseen olleena) eikä tilanne helpota niin kauan, kuin palkkoja ei nosteta. Mutta asiaan: eihän se niin tietenkään mene, että tehyläisille jatkossa maksetaan parempaa palkkaa. Tehyläiset olivat vaan ne, jotka heittäytyivät tuleen kaikkien matalapalkka-alojen nimissä, kaikkemme on annettu. Ja kaikki ovat yhtä helpottuneita, että työtaistelulta ja potilasvahingoilta vältyttiin. Toivottavasti jatkossa samankaltaisissa tilanteissa liitot tukisivat toisiaan sen sijaan, että entisestään vaikeutettaisiin neuvottelutilanteita. Nyt saavutettu sopimus ei ole hyvä,mutta hyvänsuuntainen. Päivänselvää on, että samasta työstä on maksettava sama palkka kuuluipa liittoon tai oli kuulumatta. Tehyn osuus palkkakuopan täyttämisessä on tehty hyvin, vaikkei lopputulos kympin arvoinen olekaan. Paras mahdollinen kuitenkin tässä vaikeassa tilanteessa.