sallitteko hiekan heittelyn päin naamaa?

  • Viestiketjun aloittaja tiuhtiti
  • Ensimmäinen viesti
tiuhtiti
Kuin moni hyväksyy tän asian? oma poika tulee vähän väliä sanomaan että joku heitti taas hiekkaa päin (kyse yli 4 vuotiaista lapsista, oma 5) kukaan ei vissiin oo kieltänyt heiltä koko asiaa koskaan kun se jatkuu aina vaan. Tänään sitten huusin koko laumalle et jos se ei lopu niin kaadan jokaisen niskaan ämpärillisen hiekkaa. Ens kerralla aion vielä sen toteuttaa aivan varmasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En salli, mutten pidä sitä elämää järkyttävämpänä rikoksenakaan (ts. pihassa sattuu ja tapahtuu).
Peesi. On niitä vakavempiakin asioita ja leikin temmellyksessä tollasta tapahtuu.
sä oot vissiin tää vapaan kasvatuksen innokas edustaja "oho ethän vaan kulta rakas eemelini heitä sitä hiekkaa enää toisen päälle?" "oho mun kulta potkas sun lasta päähän eihän se haittaa et sil vuotaa verta nenästä?" leikkiessä kun sattuu
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fg:
Vitsi mikä kysymys?! En tietenkään! Aattele nyt miten paljon se sattuu silmiin.
ei oo vissiin kaikkialla kiellettyä kun sitä tapahtuu monta kertaa päivässä.
katsos kun kaikki lapset eivät aina tottele, vaikka olisi sanottu sata kertaa...
voisko niitä lapsia sitten vähän kouluttaa paremmin että tottelis. Tai pitäkään ne kotona sitten jos ei osaa ihmisten ilmoilla olla kunnolla
 
En hyväksy.

Oltiin pikkusiskon kanssa penskoja kun joku 6-vuotias pentu tuli heittämään hiekkaa silloin parivuotiaan siskon päälle (olin itse kymmenen vanha). Taisin tosiaan kaataa ämpärillisen tuon kiusaajan päälle. Seuraavaksi tuli hänen vanhempansa mun luokse vaatimaan että minä pyydän anteeksi, en suostunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipala:
Meillä ei hiekkaa pöllytetä edes yksin ollessa, ja jos pöllytetään, niin siitä seutraa ulkoulukielto tai puistokielto tai hiekkalaatikkokielto, riippuu päivästä ja tilanteesta.
Ihan natsimeininkiä! Mitä se muka haittaa jos yksin hiekkalaatikolla ollessaan pöllyttää, kunhan ymmärtää että toisten päälle ei heitellä? Ei toki niin että hiekka lentää laatikon ulkopuolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En salli, mutten pidä sitä elämää järkyttävämpänä rikoksenakaan (ts. pihassa sattuu ja tapahtuu).
Peesi. On niitä vakavempiakin asioita ja leikin temmellyksessä tollasta tapahtuu.
sä oot vissiin tää vapaan kasvatuksen innokas edustaja "oho ethän vaan kulta rakas eemelini heitä sitä hiekkaa enää toisen päälle?" "oho mun kulta potkas sun lasta päähän eihän se haittaa et sil vuotaa verta nenästä?" leikkiessä kun sattuu
Haahaa. Omaani ohjeistan leikkimään nätisti omilla tavoillani. En kuitenkaan menisi missään nimessä naapurin lasten niskaan kaatamaan hiekkaa jos heittäisivät oman lapseni naamaan hiekkaa. Mun edustama kasvatustyyli ei ole mitään *minunlapsenisaatehdäihanmitävain* koska se ei ole lapsen edun mukaista. On lapsen edun mukaista oppia leikkimään sallituilla tavoilla.

En vedä mitään herneitä nenään siitä, että pihalla joku innostuessaan tai suutahtaessaan viskas vähän hiekkaa tytön päälle, tai edes mun. Pikkuasioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
En hyväksy, enkä myöskään sitä että joku avohoitoäiti menee vieraiden lasten niskaan kaatamaan ämpärillisen hiekkaa.
miten se eroaa siitä et lapsi viskoo sitä vauhdilla jos ite valutan sen ämpäristä?
Ai että silläkö tavalla sä opetat lapset olee heittämättä? :D:D:D Näyttämällä itse esimerkkiä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
En hyväksy, enkä myöskään sitä että joku avohoitoäiti menee vieraiden lasten niskaan kaatamaan ämpärillisen hiekkaa.
miten se eroaa siitä et lapsi viskoo sitä vauhdilla jos ite valutan sen ämpäristä?
Ei mitenkään, pistät vain itsesi samalle viivalle lasten kanssa. Yhtä älyttömiä molemmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sä oot vissiin tää vapaan kasvatuksen innokas edustaja "oho ethän vaan kulta rakas eemelini heitä sitä hiekkaa enää toisen päälle?" "oho mun kulta potkas sun lasta päähän eihän se haittaa et sil vuotaa verta nenästä?" leikkiessä kun sattuu
Mä en ainakaan oo kuvailemasi kaltainen, mutta sattuuhan pihassa, puolin ja toisin, tahattomasti ja joskus ajattelemattomuuden vuoksi.

Jos joka hiekanheitosta nostaa metelin, niin saisi aina olla naapureiden ovilla. Mielummin muistutan lapsia siitä, että tekevälle sattuu ja pikkuasioista voi sopia kavereiden kesken itsekin, ilman että juoksee äidille kertomaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En salli, mutten pidä sitä elämää järkyttävämpänä rikoksenakaan (ts. pihassa sattuu ja tapahtuu).
Peesi. On niitä vakavempiakin asioita ja leikin temmellyksessä tollasta tapahtuu.
sä oot vissiin tää vapaan kasvatuksen innokas edustaja "oho ethän vaan kulta rakas eemelini heitä sitä hiekkaa enää toisen päälle?" "oho mun kulta potkas sun lasta päähän eihän se haittaa et sil vuotaa verta nenästä?" leikkiessä kun sattuu
Haahaa. Omaani ohjeistan leikkimään nätisti omilla tavoillani. En kuitenkaan menisi missään nimessä naapurin lasten niskaan kaatamaan hiekkaa jos heittäisivät oman lapseni naamaan hiekkaa. Mun edustama kasvatustyyli ei ole mitään *minunlapsenisaatehdäihanmitävain* koska se ei ole lapsen edun mukaista. On lapsen edun mukaista oppia leikkimään sallituilla tavoilla.

En vedä mitään herneitä nenään siitä, että pihalla joku innostuessaan tai suutahtaessaan viskas vähän hiekkaa tytön päälle, tai edes mun. Pikkuasioita.
mutta kun tätä ei tehdä suutahtaessa vaan mennään ja kouraistaan hiekkaa maasta ja juostaan toista kohti ja viskataan ja sit nauretaan. ja vaikka kuinka poika sanois toiselle lapselle että ei saa tehdä noin ja älä heitä sitä niin silti jatketaan ja nauretaan yhä.
 

Yhteistyössä