Salasuhde

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
]


Pettäminen ei ole mikään ratkaisu! Petos aiheuttaa vain lisää ongelmia. Arki ei ole aina mukavaa ja jännittävää eikä sen pidäkään olla. Miten voit puolustella pettämistä? Olet luultavasti itse joskus pettänyt? Ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Elämässä on valintoja: joko ero tai sitten jatkaa puolison kanssa, pettämiselle iso EI!
Edelleenkään en puhu nyt itsestäni, vaan mitä tämä avaus nyt mun mieleeni toi, asioita mitä ajattlene AP:n kannalta.. Ja ymmärrän täysin sen, että haluaa jotain jännää ja erilaista, minä vain en katso sitä niin pahalla.. Kunhan siitä ottaa itse vastuun!!
ViuhVauh on ymmärtänyt sen jujun miks tää asia on edes tullut mun mieleen. Ja ehkä mä olisin suin päin rynnännyt suhteeseen jos en piittaisi muista!?!

 
neiti moraali
Nyt tulee moralisointia, mutta: puolison lisäksi sen pettämisen PITÄISI satuttaa myös ihmistä itseään, huolestuttavaa jos ei syyllisyys paina yhtään. Ero on ainakin reilua eikä valheessa elämistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei mulla lopu mielipiteet. Tää on vaan ihan normi tällä palstalla: ei täydellistä suhdetta olekaan. Tyydy siihen mitä on. Arki on ainakin hyvää -ja muuta paskaa. :D
mutta kaikilla ei ole sitä täydellistä suhdetta!! Kaikkien miehet ei ole kotona, ne ei hoida lapsia, jotkut hakkaa, jotkut juo viinaa, jotkut miehetkin pettää. Ei elämä ole niin mustavalkoista.

Miksi tyytyä huonoon elämään? Miksi "pilata" itsensä vain siksi, ettämuiden on hvyä olla?
Niin juu, se oli se mun ex mieheni se hakkaaja... *yrittää miettiä, tietääkö mistä puhutaan* :D

Mutta mikäli mä nyt ymmärsin oikein, ap:n tapauksessa avioliitto on ihan hyvä ja kunnossa. Miksi pitäisi ottaa riski, että pilaa hyvän liiton sillä, että kaipaa jännitystä? Siitähän tässä on kysymys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uskollinen:
Mä kyllä ymmärrän mitä haet takaa ViuhVauh. Eli periaatteessa että jokainenhan voi tehdä miltä tuntuu, mutta kannattaa miettiä mahdolliset seuraukset etukäteen ja punnita onko sen arvoista...?
Näin. Ja jos siihen ratkaisuun päätyy, että pettää, pitää olla valmiina kantamaan seuraukset. En ole ketään ajamassa toisten syliin. Joillekkin se saattaa avata aivan uuden elämän, antaa rohkeutta jättää se mies, olla oma itsensä ja elää omaa elämää. Joskus asiat ei mene niinkuin muut niiden haluaa menevän.
 
jjj
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei mulla lopu mielipiteet. Tää on vaan ihan normi tällä palstalla: ei täydellistä suhdetta olekaan. Tyydy siihen mitä on. Arki on ainakin hyvää -ja muuta paskaa. :D
mutta kaikilla ei ole sitä täydellistä suhdetta!! Kaikkien miehet ei ole kotona, ne ei hoida lapsia, jotkut hakkaa, jotkut juo viinaa, jotkut miehetkin pettää. Ei elämä ole niin mustavalkoista.

Miksi tyytyä huonoon elämään? Miksi "pilata" itsensä vain siksi, ettämuiden on hvyä olla?
Aina voi ottaa eron!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mutta mikäli mä nyt ymmärsin oikein, ap:n tapauksessa avioliitto on ihan hyvä ja kunnossa. Miksi pitäisi ottaa riski, että pilaa hyvän liiton sillä, että kaipaa jännitystä? Siitähän tässä on kysymys.
Ja mä sanoinkin, et siitä pitää otta itse vastuu jos lähtee kokeilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
[

Sä voisit siis kuvitella toimivasi itse samalla tavalla? Mitä sun miehesi tuumaa tästä asiasta? *utelias*
En tiedä. Pitääpi kysyä.
Tuu kertoon meillekin. Oikeasti. Mä tosiaan haluan kuulla, jos joku todella on sitä mieltä että vaimo paneskelkoon ympäri kyliä jos kaipaa vaihtelua elämäänsä: mä heivaisin sellasen miehen pellolle. Oikeasti. :D
 
joku
Mun mielipide on, että se joka pettää omaa puolisoaan, ei myöskään rakasta häntä ihan täydestä sydämestään!! Mä en ikinä pystyis pettämään ihmistä, jota rakastan eniten maailmassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
GO FOR IT BABY GO!! B)

jos miehes on noin paljon poissa, niin hänellä on todennäköisesti ihan omat pelinsä siellä missä lieneekin. Ei sun tarvi istua kotona kärvistelemässä !!

:saint: :saint:

naiset on liian kilttejä ja ajattelee perheensä parasta samaan aikaan kun mies vehtailee muualla. :kieh:
:LOL: :LOL: Tää oli varmaan vitsi...vai ?

kui?
:saint:

vastaankin itse, eli luuletko tosiaan että miehet käy tällaista keskustelua keskenään, että pettäiskö vai ei?? :LOL: no ei tod. he tekevät niinkuin heistä tuntuu hyvälle ja "se mikä tapahtuu poissa kotoa pysyy poissa kotoa" .

noh- mikä minä olen toisii neuvomaan. :kieh:
 
Hmmm
Tuskailin samantyyppisen tilanteen kanssa 6 vuotta sitten (silloin tosin ilman lapsia) ja uteliaisuus vei voiton, vaikka tiesin, että parempi olis ollut olla aloittamatta sellaista, mikä tulisi olemaan vaikeaa lopettaa myöhemmin. Rakastuin tähän toiseen, mutten myöskään halunnut erota aviomiehestäni. Kärvistelin tunnontuskissani ja liitto oli kariutua siihen. Kiitos mieheni pitkän pinnan asia selvitettiin ja eteenpäin päästiin, nyt on lapsiakin. Tämä toinen mies silti kummitelee elämässämme silti edelleen. Jos vain voisin muuttaa silloisen valintani.. Mutta vaikka kelloa käännettäisiin, ilman tätä kokemusta tekisin saman virheen uudelleen. Olisikohan sinulla lasten äitinä voimaa vastustaa kiusausta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mutta mikäli mä nyt ymmärsin oikein, ap:n tapauksessa avioliitto on ihan hyvä ja kunnossa. Miksi pitäisi ottaa riski, että pilaa hyvän liiton sillä, että kaipaa jännitystä? Siitähän tässä on kysymys.
Ja mä sanoinkin, et siitä pitää otta itse vastuu jos lähtee kokeilemaan.
Joo. Vastuuta on sekin, että kertoo siitä sitten sille petetyllekin osapuolelle. Mun mielestä hänellä on sen jälkeen kortit: joko jäädä tai lähteä.
 
RobottiRuttunen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Mut pitääkö kaikessa olla jotain järkeä? Kuka sanoo, mikä on järkevää ja mikä ei? Miksi ei saisi elää omaa elämäänsä?? eiköhän täällä olla loppujen lopuksi VAIN itseänsä varten, sanon minä.

Elämässä voi tehdä vaikka mitä valintoja. Joskus elämä ei ole sitä mitä haluaa, joskus se on mitä haluaa, vaikka ei haluaisikaan. Minusta jokaisella on oikus tehdä sitä, miltä tuntuu. Rajoissa tietysti, en sano, et "no hei, hyväksikäytä lasta jos siltä tuntuu" että siihen on turha nyt takertua.

Ja heittäkää kiviä tai paskaa niskaan, mut näin se menee. Jokaisella on oikeus valita. Mutta kun sen valinnan on tehnyt, siitä joutuu kantamaan seurauksia, oli se sitten ero, tai paha olo, tai mitä tahansa. Vaikka ap:n mies ei olisi moksiskaan koko asiasta, vaikka kukaan ei saisi koskaan tietää mitään, mutta jos omassa sisimmässään sen tuntee, niin sen taakan joutuu kantamaan.. Ja jos ei tule seurauksia tietää, että ratkaisu oli oikea.

UGH, olen puhunut =)
Toi oli oikeesti tosi hyvin sanottu!! Olen samoilla linjoilla.
Mä oon tääl ennenkin sanonut kantani näihin juttuihin, mut sanonpa viel uudestaan.
Oon aina ollu oikee moraalin vartija. Hirveet moraalisaarnat olen kavereille pitäny pienimmästäkin asiasta. Nyt oon alkanut itekin miettii noita asioita ja lipsumaan omista moraaliperiaatteistani. Ihan jo siks, ettei se elämä aina välttämättä menekään siten miten sen on joskus suunnitellut. Ettei aina löydy sitä onnellisuutta, mikä näkyy ulospäin. Joskus sitä vaan satuttaa toista, jos itse haluaa olla onnellinen ja elää omaa elämään. Se on vaan jokaisen itsensä päätettävissä, miten paljon haluaa sitä omaa onnellissuuttaan vai yhteistä onnellisuutta vai "riittääkö" se että ollaan melko innellisia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo. Vastuuta on sekin, että kertoo siitä sitten sille petetyllekin osapuolelle. Mun mielestä hänellä on sen jälkeen kortit: joko jäädä tai lähteä.
Tämä on juuri se suraus mikä pitää ottaa huomioon.. Eli siis me ollaan loppujen lopuks asiasta suunnilleen samaa mieltä, eikö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo. Vastuuta on sekin, että kertoo siitä sitten sille petetyllekin osapuolelle. Mun mielestä hänellä on sen jälkeen kortit: joko jäädä tai lähteä.
Tämä on juuri se suraus mikä pitää ottaa huomioon.. Eli siis me ollaan loppujen lopuks asiasta suunnilleen samaa mieltä, eikö?

Kyllä joo, suunnilleen. Mä vaan en usko, että mies joka kuvittelee elävänsä onnellisessa liitossa hevin antaa anteeksi vaimonsa vieraissa käyntiä: ja ap taas ei halunnut rikkoa liittoaan. Joten mikähän olisi tässä nyt ehkä kuitenkin järkevin ratkaisu? Seuraavilla vapailla paneskella sitä omaa miestä vaikka julkisella paikalla jännityksen takaamiseksi, vai käydä vieraissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kyllä joo, suunnilleen. Mä vaan en usko, että mies joka kuvittelee elävänsä onnellisessa liitossa hevin antaa anteeksi vaimonsa vieraissa käyntiä: ja ap taas ei halunnut rikkoa liittoaan. Joten mikähän olisi tässä nyt ehkä kuitenkin järkevin ratkaisu? Seuraavilla vapailla paneskella sitä omaa miestä vaikka julkisella paikalla jännityksen takaamiseksi, vai käydä vieraissa?
Bussipysäkki on muuten siihen asti helvetin hyväpaikka kunnes tajuaa, että niistä seinistä näkyy läpi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kyllä joo, suunnilleen. Mä vaan en usko, että mies joka kuvittelee elävänsä onnellisessa liitossa hevin antaa anteeksi vaimonsa vieraissa käyntiä: ja ap taas ei halunnut rikkoa liittoaan. Joten mikähän olisi tässä nyt ehkä kuitenkin järkevin ratkaisu? Seuraavilla vapailla paneskella sitä omaa miestä vaikka julkisella paikalla jännityksen takaamiseksi, vai käydä vieraissa?
Bussipysäkki on muuten siihen asti helvetin hyväpaikka kunnes tajuaa, että niistä seinistä näkyy läpi :ashamed:

Ihan voi kokeilla vaikka jonkun autotallin takana tai puistopusikossa (minkään suuren kaupungin keskustassa en suosittele tätä kuitenkaan viikonloppuisin, kun polliisit usein ratsaa niitä puistoja vissiin teinipaneskelijoiden takia). Nyt ei välttämättä oo vielä edes liian kylmä, hame korviin vaan ja menoksi. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
GO FOR IT BABY GO!! B)

jos miehes on noin paljon poissa, niin hänellä on todennäköisesti ihan omat pelinsä siellä missä lieneekin. Ei sun tarvi istua kotona kärvistelemässä !!

:saint: :saint:

naiset on liian kilttejä ja ajattelee perheensä parasta samaan aikaan kun mies vehtailee muualla. :kieh:
:LOL: :LOL: Tää oli varmaan vitsi...vai ?

kui?
:saint:

vastaankin itse, eli luuletko tosiaan että miehet käy tällaista keskustelua keskenään, että pettäiskö vai ei?? :LOL: no ei tod. he tekevät niinkuin heistä tuntuu hyvälle ja "se mikä tapahtuu poissa kotoa pysyy poissa kotoa" .

noh- mikä minä olen toisii neuvomaan. :kieh:
Niin eli periaatteella "mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure" porskutetaan eteenpäin fiiliksellä mikä itsestä tuntuu hyvälle muista välittämättä. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
GO FOR IT BABY GO!! B)

jos miehes on noin paljon poissa, niin hänellä on todennäköisesti ihan omat pelinsä siellä missä lieneekin. Ei sun tarvi istua kotona kärvistelemässä !!

:saint: :saint:

naiset on liian kilttejä ja ajattelee perheensä parasta samaan aikaan kun mies vehtailee muualla. :kieh:
:LOL: :LOL: Tää oli varmaan vitsi...vai ?

kui?
:saint:

vastaankin itse, eli luuletko tosiaan että miehet käy tällaista keskustelua keskenään, että pettäiskö vai ei?? :LOL: no ei tod. he tekevät niinkuin heistä tuntuu hyvälle ja "se mikä tapahtuu poissa kotoa pysyy poissa kotoa" .

noh- mikä minä olen toisii neuvomaan. :kieh:
Niin eli periaatteella "mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure" porskutetaan eteenpäin fiiliksellä mikä itsestä tuntuu hyvälle muista välittämättä. :|

Kaffepaussilta pitikin kysymäni, että mitkä tilastot todistaa tätä että ap:n miehellä on taatusti omat pelinsä siellä missä onkin poissa kotoa... Tarkoittaako reissutyö aina väistämättä pettämistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mutta mikäli mä nyt ymmärsin oikein, ap:n tapauksessa avioliitto on ihan hyvä ja kunnossa. Miksi pitäisi ottaa riski, että pilaa hyvän liiton sillä, että kaipaa jännitystä? Siitähän tässä on kysymys.
Ja mä sanoinkin, et siitä pitää otta itse vastuu jos lähtee kokeilemaan.
mutta on syytä muistaa että niistä seurauksista kärsii sit muutkin. pettämisellä saa kauaskantoisia ongelmia aiheutettua. ero sitten ennemmin kuin toisen nöyryyttäminen siihen lisäks.
 
uskollinen
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kaffepaussilta pitikin kysymäni, että mitkä tilastot todistaa tätä että ap:n miehellä on taatusti omat pelinsä siellä missä onkin poissa kotoa... Tarkoittaako reissutyö aina väistämättä pettämistä?
Mä mietin ihan samaa... Tiedän tosin muutamia jotka tekee juuri näin heti kun tilaisuus tulee, ja toisaalta niitä jotka ei pettäis vaikka joutuisivat vuosiksi eroon (ja ovat siis reissuhommissa).
Mutta totuushan on, vaikka täälä miten saarnattais, että todella moni pettää, sanoi sitten gallupit asenteista mitä vain. En kyllä ymmärrä ihan sitäkään että on heti ukko (tai akka) pihalla jos yhdenkin virheen tekee. Kyllä sellaisenkin yli voi päästä ja antaa anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uskollinen:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kaffepaussilta pitikin kysymäni, että mitkä tilastot todistaa tätä että ap:n miehellä on taatusti omat pelinsä siellä missä onkin poissa kotoa... Tarkoittaako reissutyö aina väistämättä pettämistä?
Mä mietin ihan samaa... Tiedän tosin muutamia jotka tekee juuri näin heti kun tilaisuus tulee, ja toisaalta niitä jotka ei pettäis vaikka joutuisivat vuosiksi eroon (ja ovat siis reissuhommissa).
Mutta totuushan on, vaikka täälä miten saarnattais, että todella moni pettää, sanoi sitten gallupit asenteista mitä vain. En kyllä ymmärrä ihan sitäkään että on heti ukko (tai akka) pihalla jos yhdenkin virheen tekee. Kyllä sellaisenkin yli voi päästä ja antaa anteeksi.
Joo, mäkin tiedän: mun isällä on aina ollut suunnilleen nainen/kaupunki, tiedän vaikka siellä olisi ollut perheitäkin lapsineen kaikkineen. Mun oma mies taas... tosi vaikea kuvitella että se pettäisi mua: ellei se aja, se puhuu mun kanssa puhelimessa (hieman kärjistäen, mutta kuitenkin). En mäkään kannata sellaista mallia ollenkaan, ettei virheistä voisi keskustella ja anteeksikin antaa, mutta toisille pettämisen anteeksi antaminen on mahdotonta, ja tavallaan ymmärrän ihan hirveän hyvin ett miksi.
 
ap
Mä kyllä luotan mun mieheen, ei se petä vaikka pitkillä reissuilla onkin. Ja alkaa tuntumaan siltä etten tule minäkään pettämään. Jos sitä pettämistä joutuu vatvomaan täällä palstalla niin antaa olla. Meinaan vaan että pakottavassa tarpeessa sen olis kai jo tehnyt. Joten siirrynpä taas takasin tuonne nurkkaan olemaan kaikille mieliksi ja käyttäytymään niin kuin kaikki oottaa.
 

Yhteistyössä