saitko mieheltäsi "vauvalahjan"?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"niin"
Niin määrittääkö se mun lapsirakkauden määrän jos käytän sanaa rääkyy? Sitähän se lapsonen tekee kun kohdusta maailmaan sujahtaa - vai pitäskö vaan sanoa että lutusesti piti pientä, hieman huudontapaista muistuttavaa ääntä?

Puhutaan asioista asioiden oikeilla nimillä, vauva rääkyy, ei se silti tee niistä sen vähemmän rakastettavia.
Meillä kans puhutaan rääkymisestä kun lapsi syntyy ja huutaa ja ihan rakkaudella.
Itse kysymykseen niin ei meillä mies antanu mitään vauvalahjaa. Ja enpähän oikeestaan ole edes kuullut että tälläinenkin tapa olis.
 
"anna"
Mies oli ostanut kaiken maailman lempiherkkuja minulle kotiin ja teki loistavan pihvi-illallisen kanttarellikastikkeella kotiutumispäivänä. Oli aivan taivaallista kun en ollut kerennyt syödä koko sairaalassa olo aikana kun aina ruokakellon soidessa joku pikku mies ilmoitti myös olevansa nälkäinen :)
 
"kahden äiti"
Ensimmäisestä sain lemppari kuohuviinipullon ja tulin siistiin siivottuun kotiin.
Toisesta taas en saanut mitään ja kotonakin oli astiat pöydillä yms. Esikoisen hoito oli selvästi vienyt mieheltä voimia.

Mun mielestä "lahja" tuoreelle äidille on mieheltä kiva huomionosoitus. Eiköhän se kuitenkin tule vähän niinkuin siitä raskausajasta ja synnytyksestä. Sitä kun mies ei voi naisen puolesta tehdä.

Luonnollisestikin se uusi perheenjäsen on tärkein ja paras lahja.
 
"vieras"
Mun äiti oli soittanut miehelle ja komentanut ostamaan ruusukimpun. Muutoin ei osteltu puolin eikä toisin mitään.

Kaveripiirissä tiedän jopa annetun kirjallisia ohjeistuksia: Kalevalakorun lapsikoru, hopeinen, jos tyttö niin pun. kivi ...
 
"kahden äiti"
Molempien lapsien syntyessä mies on saanut minulta lahjan. Mies ei ole antanut minulle lahjaa kummallakaan kerralla. Eikä ole koskaan muistanut mua äitienpäivinäkään, Olen vissiin sen mielestä maailman p***kin äiti, ja oli päättänyt sen asian jo ennen esikoisen syntymää.
 
fff
[QUOTE="jep";23743343]en silti sanoisi rääkyvä..[/QUOTE]

Kyllä meidän vauva ainakin ihan suoraan sanottuna rääkyi ja rääkyy muuten edelleen. Ei sitä oikein millään nyyhkytyksellä tai vikinälläkään voi kuvata :D
 
"vieras"
Mies oli siivonnut kodin viimeisen päälle, tapetoinut ja hankkinut tänne jotain tarvikkeita, mm. mulle hyvän tuolin imettämistä varten :D Meillä oli remontti vielä kesken kun lähdin sairaalaan ja jouduin jäämään joksikin aikaa, niin mies oli uurastanut sillä välin, laittanut uusia hyllyjä jne. Sain myös korvikset ja mies oli ostanut vauvallekin jotain pientä kivaa. Kotona oli kaikkea hyvää ruokaa odottamassa ja muutenkin oli todella hemmoteltu olo kun sai tulla ihan uuden näköiseen, puhtaaseen kotiin, kun kuukausia oli asunut niin että remonttirompetta ja pölyä oli kaikkialla eikä meillä ollut kaikkia tarpeellisia huonekalujakaan.
 
En.

Mutta niipahdin totaalisesti, kun toisen lapsen kanssa kotiuduttua ei ollut täytekakkua jääkaapissa, kuten olin toivonut (ja ihan sanallisesti, ääneen lausuen toivonut, en hiljaa mielessäni).
Esikoisesta mulle tuotiin täytekakku :snotty:
 
hr
Esikoisesta sain ompelukoneen ja kakkosesta uuden imurin. Itse olin näitä vempaimia toivonut ja mies "yllätti" sitten näillä minut. Meillä on ollut ihan automaatio että koti on siisti ja jotain hyvää namiskuukkelia on juhlan kunniaksi, kun uusi perheenjäsen tulee kotiin.
 
En saanu.
Kyllä mun ennemmin ois pitäny miehelle joku lahja antaa... On ollu nii ihanasti apuna alusta asti. Esim lähes kaikki öiset vaipanvaihdot hoitanu, muutenki paljo useammin ku minä sen homman hoitanu. :)
Ja toi synnärille mulle suklaata, ja oltiin perhehuoneessa ni pysty olemaan apuna sieläki kun mun oli alkuun hieman hankala nousta sängystä yms. Ja ihana tuki synnytyksessä, oli vierellä ihan koko ajan (paitsi kun kävi vessassa tai hakemassa juotavaa/syötävää).
 

Yhteistyössä