Saiskohan täältä apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
kyselin toisella palstalla aiemmnin neuvoja, mut tulin nyt täältäkin etsimään apuja...

Mulla ilmestyy huuleen vähän väliä nykyään herpes ja oon siitä ihan kauhun vallassa. Pelkään ihan hulluna että se tarttuu mun lapseen. Syynä tähän pelkoon on se, kun luin jostain, että herpes pahimmillaan voi aihettaa aivokuumetta ja on vaarallinen, vaik riski onkin pieni, mutta nyt en saa sitä mielestäni ja käyttäydyn kun hullu aina kun mulla on tuo huulessa. Onko kukaan samassa tilanteessa ja kertokaa nyt miten ihmeessä elätte huuliherpeksen kanssa.

Sit vielä semmonen, että miten ootte toimineet, jos se herpes nyt kaikista varotoimista huolimatta lapselle tulee? Kun mahdotonhan sitä pientä lasta on koko ajan olla käsien pesulle viemässä, kun käsi osuu rakkulaan..oon vähän pulassa tämän asian ja ajatusteni kanssa ja olisin tosi kiitollinen jos te, jotka käristte samasta ärsyttävästä vaivasta, kertoisitte, miten elätte tän kurjan viruksen kanssa.

Kiitos

Itselläni ei ole, mutta tytär sen on jostain löytänyt suunnilleen yksi vuotiaana. Suutulehduksella alkoi ja nykyään korkeintaan pari kertaa vuodessa ilmestyy rakkula. Eipä näytä tuo juurikaan kärsivältä tai aivovammaiselta ;) Eli en usko, että kannattaa kamalasti stressata.

Compeedilla on käteviä laastareita rakkulan hoitoon. Näkymätön (ainakin melkein), eikä sen läpi tartu.

hoitaja minäkin ja asiasta se ymmärrys että hoitamattomana voi edetä aivoihinkin mutta on äärinmäisen harvinaista.
sisareni ystävällä oli aikoinaan usein huuliherpes eikä hän hoitanut niitä koskaan millään tavalla sanoi vain et seon finni vaikka kyl finnin ja herpes rakkulan erottaa.
no serkkuni ja tää siskoni ystävä alkoivat jossain vaiheessa seurustelemaan ja muutaman vuoden yhdessä olon jälkeen sairastui pahaan epilepsiaan ja tutkimukset osoitti kiistatta että herpes oli päässy aivoihin jotenkin verenkierron kautta kertoi serkkuni hänen sairaudestaan. hän sai todella vakavia grand mal kohtauksia ja jotain niissä kohtauksissa oli että hän ei enää koskaan ollut sama nainen kuin ennen eli hänen mielenterveys ja älykkyys muuttui täysin.
ehkä tämä olisi voitu välttää kunhan hoitaa herpeksen kuntoon mutta eihän sitä koskaan tiedä olisiko silti tullut hänelle epilepsia ja muut jälki seuraamukset. mutta järki käteen nämä jutut ovat todella harvinaisia.
kaikkihan tässä elämässä on mahdollista eikä silti tapahdu koskaan. paljon suurempi riski lapsesi on vammautua liikenne onnettomuudessa kuin herpeksen takia.

hoitaja minäkin ja asiasta se ymmärrys että hoitamattomana voi edetä aivoihinkin mutta on äärinmäisen harvinaista.
sisareni ystävällä oli aikoinaan usein huuliherpes eikä hän hoitanut niitä koskaan millään tavalla sanoi vain et seon finni vaikka kyl finnin ja herpes rakkulan erottaa.
no serkkuni ja tää siskoni ystävä alkoivat jossain vaiheessa seurustelemaan ja muutaman vuoden yhdessä olon jälkeen sairastui pahaan epilepsiaan ja tutkimukset osoitti kiistatta että herpes oli päässy aivoihin jotenkin verenkierron kautta kertoi serkkuni hänen sairaudestaan. hän sai todella vakavia grand mal kohtauksia ja jotain niissä kohtauksissa oli että hän ei enää koskaan ollut sama nainen kuin ennen eli hänen mielenterveys ja älykkyys muuttui täysin.
ehkä tämä olisi voitu välttää kunhan hoitaa herpeksen kuntoon mutta eihän sitä koskaan tiedä olisiko silti tullut hänelle epilepsia ja muut jälki seuraamukset. mutta järki käteen nämä jutut ovat todella harvinaisia.
kaikkihan tässä elämässä on mahdollista eikä silti tapahdu koskaan. paljon suurempi riski lapsesi on vammautua liikenne onnettomuudessa kuin herpeksen takia.

Eihän herpestä voi "hoitaa kuntoon"...kun sen on kerran elimistöönsä saanut niin sitä ei saa pois vaikka monilla rakkulat saattaa pysyä poissa vuosiakin. Hyvin monella on tällainen oireeton herpes ja toisilla onnettomilla, kuten mä, suupielessä kuplii monta kertaa vuodessa...

Olen ymmärtänyt, että ne aivovaurioriskit liittyy sukuelinherpekseen (joka on siis vähän eri juttu), eli jos naisella on herpes alapäässä vauvan syntymäaikaan, siitä voi seurata ikävyyksiä.

Kuulostaa aika uskomattomalta tuo herpes-epilepsia kertomus...

Mulla myös pieni lapsi ja pelkään että tartutan herpeksen, ihan vaan siksi kun se mun omasta mielestäni on niin kettumainen vaiva. Hulluna pesen itse käsiä varon pusuttelemasta lasta kun on rakkulat huulessa.

Yhteistyössä