Miten tottua toimiston hälinään? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten

Vieras
Miten tottua uudessa työpaikassa hälisevään työpisteeseen? Aiemmin olin melko rauhallisessa työpaikassa, jolloin minulla oli hyvin harvoin keskittymisongelmia. Nyt minulla on oikein mukava ja tiivis työyhteisö, missä porukka ravaa toistensa huoneissa, puhuu puhelimeen kovalla äänellä, huutelee asiansa huoneesta toiseen, jokainen kuuntelee eri kanavaa radiosta - sanalla sanoen täällä hälisee.

Muille tämä tuntuu sopivan oikein hyvin mutta minun on todella vaikeaa keskittyä työhön. Onko mitään vinkkejä miten joku on tästä selvinnyt? Tottuuko ajan kanssa? Auttaisiko jos hommaan oman radion "peittämään taustahälyä"?

Oikeasti olen tosi pulassa, kun en saa yhtään keskityttyä ja ajatus katkeaa joka kerta kun häly on melkein jatkuvaa. Minua pidetään jo valmiiksi epäsosiaalisena kun en osallistu "huuteluun" (esimerkiksi ihan normaalia että käytävän päästä joku huutelee että hei näkikös kukaan sitä eilistä elokuvaa ja mitenkäs se päättyi.... ja sitten koko käytävä huutelee vastauksia), joten tuosta huomauttelu ei varmaan paranna asiaa uudelle työntekijälle.

En mä ainakaan kykenisi työskentelemään tuollaisessa työyhteisössä millään totuttelullakaan. Mun kotona kaikki oli tommoisia huoneesta toiseen huutelijoita ja läksyt oli pakko tehdä koulussa jos meinas niille saada rauhan.

Olis pakko pitää koko ajan kuulosuojaimia korvilla jos meinaisin saada niitä töitäkin tehtyä, ja siinä taas tippuisin ihan ulkopuolelle porukasta ainakin. Eikä sitäkään varmaan katsottaisi hyvällä.

Voi olla ettei totu koskaan, mutta jonkin ajan kuluessa sitä oppii sietämään ;) :saint:

Mä en IKINÄ kuuntele autolla radiota kotiinpäin mennessä, pakko saada olla ihan hiljaa vaan kun töissä on härdelli päällä.

Yhteistyössä