Saisinko tietoa uimakoulusta yms.?

Ilmoitin poikamme maaliskuussa alkavaan uimakouluun. Sain vahvistusviestin ja koulu pitäisi nyt maksaa.Onko ilmoitus nyt sitova? Eli saiko paikan näin helposti? Olen vain joskus kuullut että uimakouluihin ei meinaa millään päästä...

Toinen asia: Poikamme ei ole ikinä ollut vedessä... Vaikuttaako tämä asiaan jotenkin vai vaaditaanko uimakouluissa jo jonkinlaista "taitoa"?

Olen vähän kuutamolla näiden asioiden kanssa..... :ashamed:
 
Kannattaa käyttää lasta nyt siinä hallissa, missä uimakoulu on. Tuttu paikka on aina etu ja veteenmeno ei enää pelota. Pienet lapset riisutaan valmiiksi ja opet noutaa ryhmän suihkuun, auttaa uikkarit päälle yms.

Taitoa ei sen ihmeemmin vaadita. Opettaja huomaa kyllä, miten edetä ja missä mennään.
 
ei kannattaisi kyllä missään nimessä maksaa etukäteen,entäs jos poika ei suostukkaan köäymään ni menee raha hukkaan.mä ilmotin kanssa meiän pojat,ja kuulema maksetaan ekan tai tokan kerran jälkee
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
ei kannattaisi kyllä missään nimessä maksaa etukäteen,entäs jos poika ei suostukkaan köäymään ni menee raha hukkaan.mä ilmotin kanssa meiän pojat,ja kuulema maksetaan ekan tai tokan kerran jälkee
Meillä maksetaan etukäteen. Kai laskussa on eräpäivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
ei kannattaisi kyllä missään nimessä maksaa etukäteen,entäs jos poika ei suostukkaan köäymään ni menee raha hukkaan.mä ilmotin kanssa meiän pojat,ja kuulema maksetaan ekan tai tokan kerran jälkee
No se ei maksa kuin 30? ja jos paikkaa ei sit enää tänä vuonna saakaan ni harmittais aika paljon. :/
 
Meillä piti maksaa uimakoulu viikon sisällä ilmoittautumisesta. Ja meilläpäin on tosi hankala päästä sinne rajoitettu määrä paikkoja ja paljon halukkaita. Meillä alkaa helmikuun lopulla uimakoulu ja ryhmä oli ennen joulua jo täysi ja halukkaita tulijoita olisi ollut enemmänkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meillä piti maksaa uimakoulu viikon sisällä ilmoittautumisesta. Ja meilläpäin on tosi hankala päästä sinne rajoitettu määrä paikkoja ja paljon halukkaita. Meillä alkaa helmikuun lopulla uimakoulu ja ryhmä oli ennen joulua jo täysi ja halukkaita tulijoita olisi ollut enemmänkin.
Tää oli just samanlainen! :wave:
Ens viikolla olis alkanut yksi ryhmä, mutta se oli jo täynnä.Ainoa vapaa oli sillon maaliskuussa.
Tuossa laskussa on viikko maksuaikaa, mutta ihmettelin vain että meneekö se noin "helposti". :D
 
minä
Meillä on uimakoulussa kertamaksu, maksetaan joka kerta kassalle eli vaikka olis muutaman kerran pois tai tulee pakokauhu ekan kerran jälkeen niin ei maksa turhasta :)
Uimakouluissa on eroja täällä toisessa uimaope pitää aulassa nimen huudon ja sitten lähtevät koko porukka pukkariin ja tulevat noin tunnin kuluttua takaisin aulaan. Toisessa taas vanhemmat hoitaa lapset suihkun kautta uikkareissa altaan reunalle josta myös lapset otetaan mukaan eli vanhemmat vahtii että lapset peseytyy ennen ja jälkeen.
Meillä on ehdoton ikäraja uimakouluun 5 vuotta, vesipeuhuun pääsee sitten jo 3-4 vuotiaat. Mitään ennakko taitoja ei tarvita, mutta suosittelen nyt edes käymään siellä hallissa.
4,5 v eikä oo vedessä käyny????
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on uimakoulussa kertamaksu, maksetaan joka kerta kassalle eli vaikka olis muutaman kerran pois tai tulee pakokauhu ekan kerran jälkeen niin ei maksa turhasta :)
Uimakouluissa on eroja täällä toisessa uimaope pitää aulassa nimen huudon ja sitten lähtevät koko porukka pukkariin ja tulevat noin tunnin kuluttua takaisin aulaan. Toisessa taas vanhemmat hoitaa lapset suihkun kautta uikkareissa altaan reunalle josta myös lapset otetaan mukaan eli vanhemmat vahtii että lapset peseytyy ennen ja jälkeen.
Meillä on ehdoton ikäraja uimakouluun 5 vuotta, vesipeuhuun pääsee sitten jo 3-4 vuotiaat. Mitään ennakko taitoja ei tarvita, mutta suosittelen nyt edes käymään siellä hallissa.
4,5 v eikä oo vedessä käyny????
Ei ole käynyt. :) Miksi olisi pitänyt? :whistle:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on uimakoulussa kertamaksu, maksetaan joka kerta kassalle eli vaikka olis muutaman kerran pois tai tulee pakokauhu ekan kerran jälkeen niin ei maksa turhasta :)
Uimakouluissa on eroja täällä toisessa uimaope pitää aulassa nimen huudon ja sitten lähtevät koko porukka pukkariin ja tulevat noin tunnin kuluttua takaisin aulaan. Toisessa taas vanhemmat hoitaa lapset suihkun kautta uikkareissa altaan reunalle josta myös lapset otetaan mukaan eli vanhemmat vahtii että lapset peseytyy ennen ja jälkeen.
Meillä on ehdoton ikäraja uimakouluun 5 vuotta, vesipeuhuun pääsee sitten jo 3-4 vuotiaat. Mitään ennakko taitoja ei tarvita, mutta suosittelen nyt edes käymään siellä hallissa.
4,5 v eikä oo vedessä käyny????
Ei ole käynyt. :) Miksi olisi pitänyt? :whistle:
kyllä meijän muksut on pultannut kylpyammeessa ja paljussa sekä sisällä että ulkona tuohon ikään mennessä + uimareissut rannalla ja hallissa sekä kylpylöissä päälle.
Kait hän nyt edes pesulla on käyny?

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on uimakoulussa kertamaksu, maksetaan joka kerta kassalle eli vaikka olis muutaman kerran pois tai tulee pakokauhu ekan kerran jälkeen niin ei maksa turhasta :)
Uimakouluissa on eroja täällä toisessa uimaope pitää aulassa nimen huudon ja sitten lähtevät koko porukka pukkariin ja tulevat noin tunnin kuluttua takaisin aulaan. Toisessa taas vanhemmat hoitaa lapset suihkun kautta uikkareissa altaan reunalle josta myös lapset otetaan mukaan eli vanhemmat vahtii että lapset peseytyy ennen ja jälkeen.
Meillä on ehdoton ikäraja uimakouluun 5 vuotta, vesipeuhuun pääsee sitten jo 3-4 vuotiaat. Mitään ennakko taitoja ei tarvita, mutta suosittelen nyt edes käymään siellä hallissa.
4,5 v eikä oo vedessä käyny????
Ei ole käynyt. :) Miksi olisi pitänyt? :whistle:
kyllä meijän muksut on pultannut kylpyammeessa ja paljussa sekä sisällä että ulkona tuohon ikään mennessä + uimareissut rannalla ja hallissa sekä kylpylöissä päälle.
Kait hän nyt edes pesulla on käyny?
:D :D
Tottakai poitsu on pesty, mutta uimassa ei ole ennen käynyt.En perusta vauvauinneista ja rannalla ei huvita lojua.
Uimahalliin on paha viedä jos esim. uimakoulun ikäraja on 5 vuotta...
 
minä
OK, ymmärsin vähän "väärin" **ei oo vedessä käyny**
Kahden kilpauimarin äitinä, kehottaisin ottamaan yhteyttä siihen tahoon joka uimakoulun järjestää ja kysymään toimintatavoista, niitä kun on niin monta kuin järjestäjiäkin.
Ja nyt ainakin muutaman kerran käymään siinä uimahallissa jossa koulu pidetään. Tuttuun paikkaan on mukavampi mennä ja etenkin jos siellä jätetään aulassa vieraalle ja pitää itse selviytyä riisumisesta, pesusta, saunasta, pukemisesta

PS kyllä uimahallissa saa käydä alle 5 vuotiaat, se on vain uimakoulun yleinen ikäraja :)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se ikäraja on uimakouluun? Kyselen vaan ihan mielenkiinnosta kun en kyllä tota omaa 4-v poikaa päästäis uimakouluun vielä, kun on niin menevää sorttia...
Suomen uima- ja hengenpelastus liiton suositus, katsotaan että siihen ikään motoriikka on sen verran kehittynyt että uimaan oppiminen on mahdollista.
Uimakoulussa kun on esim 12, 5 vuotiasta ja jos kaikki ensi kertalaisia ja uimataidottomia, yleensä heistä noin 4 oppii uimaan 10 metriä kahden viikon uimakoulun aikana, 8 seuraavan 2 viikon jakson aikana ja loput vaativat useamman oppijakson.
 
vieras
Ajattelinkin, että joku syy siihen ikärajaan on, meillä oli miehen kanssa asiasta pientä kinaa kun olisi halunut tuon 4-v pojan uimakouluun ilmoittaa ja minä olin sitä vastaan, koska ei ole vielä 5-v. En vain osannut miehelle perustella mitään muuta syytä kuin että poika on niin vilkas vielä etten uskalla päästää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se ikäraja on uimakouluun? Kyselen vaan ihan mielenkiinnosta kun en kyllä tota omaa 4-v poikaa päästäis uimakouluun vielä, kun on niin menevää sorttia...
Taitaa olla monessa paikkaa se 5-v. Tiukka raja. Vesipeuhuun pääsee 3-4-vuotiaana. Se on mahdollisuus paikka tutustua veteen ohjatusti.
 
No kyllä täytyy sanoa, että mun ryhmässä, jos puhutaan alkeisuimakoulusta, on tavoitteena 2m uimataito joka ei kuitenkaan ole vielä vaatimuksena kurssin läpäisyyn, alkeisjatkouimakoulussa vasta on tuo tavoite tuon 10m ja aina siellä on 2-4 jotka eivät tuota uintisuoritusta vielä pysty tekemään, eivätkä silloin myöskään saa kurssista taitomerkkiä.
Ihan pienille on sitten erikseen vesi tutuksi-ryhmä, siellä ei ole tavoitteena muuta kuin itsenäinen liikkuminen altaassa ja mahdollinen vedenpelon voittaminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No kyllä täytyy sanoa, että mun ryhmässä, jos puhutaan alkeisuimakoulusta, on tavoitteena 2m uimataito joka ei kuitenkaan ole vielä vaatimuksena kurssin läpäisyyn, alkeisjatkouimakoulussa vasta on tuo tavoite tuon 10m ja aina siellä on 2-4 jotka eivät tuota uintisuoritusta vielä pysty tekemään, eivätkä silloin myöskään saa kurssista taitomerkkiä.
Ihan pienille on sitten erikseen vesi tutuksi-ryhmä, siellä ei ole tavoitteena muuta kuin itsenäinen liikkuminen altaassa ja mahdollinen vedenpelon voittaminen.
Jos lapsi on motorisesti kehityksestä muuten jäljessä niin onko hänellä sitten huonommat mahdollisuudet oppia uimaan, noin niikuin yleensä?

Ajattelin vaan omaa 6-v poikaa joka on hiukan jälkijunassa motoriikan kehityksessä.

 

Yhteistyössä