saisiko apuja kakuntekijöiltä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tein äsken kinuskikissan ohjeella levykakkupohjan. Tarkoitus on tarjoilla sunnuntaina täytekakku, jossa on liivatetta apuna käyttäen rahkasta ja kermasta ja marjoista (mansikka ja banaani tai vaan banaani) tehty mousse täytteenä.

Sunnuntaina aamulla teen koristelun ja huomenna ajattelin tehdä täytteen. Laitanko ton levypohjan nyt a)pakkaseen b)jääkaappiin vai c) annan olla huoneenlämmössä?

Mä laitan kulhoon tuorekelmua ja teen sellasen muotokakun. Sitten päälle käännän ne kelmun ylimääräiset osat ja lautanen vielä päälle. Näin olen jostain joskus lukenut. Lähinnä mietitytti siis toi pelkän levyn säilytys ennen huomista. Pitäisikö kaikki huoneenlämmössä?

Mulla on ollut levyt myös yleensä huoneenlämmössä hyvin peitettyinä. :)

Tuo täytteen makustuminen tuli karvaasti koettua itse hiljattain, onneksi ei aiheuttanut katastrofia h-hetkenä. :D Ihan vaan semmoinen "älä tee niinkuin minä tein sivuhuomio".

Viimeksi muokattu:
Kakkulevyä olen säilyttänyt papereissa ja leivinliinan alla esim pöydällä huoneenlämmössä.
Ja ps. liivatetta helpompi käyttää on vanilliinikreemijauhe, saa paksunkin täytteen jämäkäksi eikä ole sitä vaaraa että olisi niitä löntsiä tai kumimainen.