Sairastelu ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooWee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HooWee

Jäsen
13.06.2007
419
0
16
Heips,

Aiemmassa raskaudessa en muista olleeni kipeänä kertaakaan, mutta nyt minuun on iskenyt kunnon joulukuinen flunssa. Kuumetta ei varmaan ole vielä, mutta illaksi uskon että nostaa.

Onko tällaisesta normaalista sairastelusta jotain haittaa sikiölle? Panadoliahan voi ottaa särkyyn.

Mulla sama juttu, mutta kuumetta jo eilen 39. Panadolia ja muita vastaavia samansisältöisiä voi ottaa (ei ibuprofeiinia). Sairaslomaa torstaille ja lääkäri sanoi, että ei pitäisi olla haittaa sikiölle, kunhan vaan lepää kunnolla.

Itseäni huolestuttaa ainoastaan, että kirppunen ei vielä ole tänään kunnolla potkinut, mutta toisaalta eipä ole ainutkertaista ja hyvinkin normaalia vielä näillä viikoilla.

katrinainen+kirppu 17+0

Kyllä se vauva on vatsassa turvassa, kunhan ei ruokamyrkytyksiä sairastele ja tosiaan muistaa levätä. Mulla kiersi viime raskaudessa työpaikalta tulleet oksennus- ja flunssataudit, riittävästä nesteytyksestä on tietysti huolehdittava ja jos ruoka ei maistu niin napattava vaikka jotain vitamiineja.

Eipä kai noista flunssista mitään vahinkoa sikiölle koidu, kunhan vaan itse tosissaan lepäilee ja rauhassa parantelee oloaan. Itsekin sain kaikki mahdolliset flunssapöpöt tänä syksynä. Nyt vaan panadolia ja riittävästi nestettä alas. Panadol Hot:ia voipi koittaa; äärettömän pahaa, mutta tepsii tukalaan oloon.

Sairastelkaa flunssianne ihan rauhassa kunhan muistatte juoda. Syömisellä ei niin väliä, kun kasva vauveli ottaa teiltä kuitenkin tarvitsemansa.

Minä sairastin edellisen raskauden loppu puolella (noin rv35 alkaen) vaikea/pitkäkestoisen vesirokon. Edellä antamani nevon sain silloin sekä neuvolasta että lääkäriltä.

Loppu hyvin kaikki hyvin syntyi poika rv 40+1.

Vetäkään ystävät peitto korville ja juokaa paljon. :)

Yhteistyössä