sairaslomista kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkähän asia on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenkähän asia on

Vieras
Eli hoitoalalla olen ja kv-tesiä noudatetaan. Olen itse ollut viime viikon sairaslomalla ensin oma ilmoitus 3pvää ja sitten lääkärintodistus 3 päivää. Nyt olen vapaalla. Huomenna töihin pitäisi mennä, mutta lapselle nousi kuume. Voinkohan olla omalla "lapsi sairas ilmoituksella" poissa vaikka en ole välissä käynyt töissä? Kun esim itse jos sairastuu ei voi olla oma ilmoituksella kuin 3 päivää ja jos sen kolmen päivän jälkeen on vaikka 3 vapaata ja on edelleen sairas on haettava lääkärintodistus.

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkähän asia on;22263917:
Eli hoitoalalla olen ja kv-tesiä noudatetaan. Olen itse ollut viime viikon sairaslomalla ensin oma ilmoitus 3pvää ja sitten lääkärintodistus 3 päivää. Nyt olen vapaalla. Huomenna töihin pitäisi mennä, mutta lapselle nousi kuume. Voinkohan olla omalla "lapsi sairas ilmoituksella" poissa vaikka en ole välissä käynyt töissä? Kun esim itse jos sairastuu ei voi olla oma ilmoituksella kuin 3 päivää ja jos sen kolmen päivän jälkeen on vaikka 3 vapaata ja on edelleen sairas on haettava lääkärintodistus.

Toi logiikka kuulostaisi kyllä siltä että on haettava lappu, mutta en tunne kvtesiä joten tää on vaan arvaus.

Ethän sä ole enää itse sairas, eli et käytä sairaslomaoikeuttasi. Nyt kyseessä on lapsen sairaus, eli tilapäinen hoitovapaa vai mikä se nyt on viralliselta nimeltään. Parhaiten selvität asian soittamalla pomollesi.

Helposti saat todistuksen lapselle soittamalla joten se kannattaa hakea varmuuden vuoksi. itse kuulun kvtesin piiriin, mutta tuollaista tapausta ei ole vielä eteen tullut.

Yhteistyössä