vesirokosta

  • Viestiketjun aloittaja mammmo
  • Ensimmäinen viesti
mammmo
uudenvuoden päivänä käytiin anoppilassa ja siellä oli miehen sisko perheineen ja yhdellä lapsella vesirokko..tytölle sitä ajattelin että jos tulee niin tulee..MUTTA..itse en ole sairastanut moista.tai sitten huomaamatta..noh nyt maanantaina tytöllä nousi kuume ja ensimmäiset näpyt. nyt ollaan jo 3 päivää vesirokossa mutta minulle ei ole tullut mitään. oiskohan näin käynyt että olen sairastanu hyvällä tuurilla vesirokon joskus lapsuudessa ihan muutamilla näpyillä..jänskättää hieman..toki voihan se tulla itselleni vaikka viikonmyöhässä kun vesirokollahan on 2-3vk itämisaikaa..
 
Meillä poika sairastui huhtikuussa vesirokkoon. Sai sen todella rajuna. Mieheni ei ollut lapsena sairastanut vesirokkoa ja sai sitten tartunnan pojaltamme. Oltiin silloin Englannissa lomalla ja arvaa oliko kipeänä. Pojan vesirakkulat olivat jo hyvin kuivuneet kun olimme lähdössä matkalle. Ilmeisesti se tartunta oli tapahtunut melko myöhään, koska miehelle alkoi nousta kova kuume vasta noin 2 - 3 viikkoa pojan rakkulavaiheen jälkeen. Kun saavuimme takaisin Suomeen mieheni meni lääkäriin ja sai sieltä jonkinlaisen lääkekuurin, joka nopeutti paranemista ja helpotti kutinaa. Eli jos saat tartunnan niin mene heti lääkäriin hakemaan helpotusta oloosi. Ja arvaa kuka sai rasvailla niitä ällöjä rakkuloita kummallekin pojalle? Pojalleni jäi pari oikein syvää arpea kasvoihin (olivat ne kaksi ensimmäistä rakkulaa) ja mieheni selässä ja kasvoissa näkyy punertavia läiskiä vieläkin vaikka siitä on aikaa jo melkein 8 kuukautta.
 

Yhteistyössä