Sairaslomaa työstressin takia, raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Onko kukaan saanut kunnon pitkää sairaslomaa raskausaikana työstressin ja siitä seuraavan ahdistuksen takia? Ei kai se voi olla lapsellekaan hyväksi, jos äiti murehtii töitä valveilla yöt pitkät eikä pysty mitään muuta ajattelemaan...

mä olen saanut parin viikon saikun, mutta tuossa samassa yhteydessä se työstressi nosti verenpaineeni, siis alapaineeni jatkuvasti yli sataan, ja söin jo verenpainelääkkeitä.

Yrittäähän aina voit. Todennäköisempää on, että saat lyhyen loman, jonka jälkeen joudut ainakin yrittämään paluuta töihin.

Kiitos vastauksista, niinhän se on että pitäisi yrittää ja kysellä lääkäriltä. Ei vaan tahdo kunniantunto antaa periksi. Tuntuu, että pitäisi jaksaa hoitaa kaikki ylityötkin ihan niin kuin ennenkin, mutta ei vaan mitenkään tahdo enää pää kestää (rv24 menossa nyt).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista, niinhän se on että pitäisi yrittää ja kysellä lääkäriltä. Ei vaan tahdo kunniantunto antaa periksi. Tuntuu, että pitäisi jaksaa hoitaa kaikki ylityötkin ihan niin kuin ennenkin, mutta ei vaan mitenkään tahdo enää pää kestää (rv24 menossa nyt).

ei kannata väkisin yrittää, ihan hyvällä omallatunnolla vauvan takia kannattaa saikkua pyytää. Stressi ei tosiaan ole kivaa, itse opiskelin rv 37+4 saakka, ja siitä oli rv 26-35 harjoittelua sairaalassa sisätautiosastolla. Voin sanoa että jos olisi ollut työstä kysymys siellä osastolla, ni en olisi kyennyt olemaan siellä töissä enää siinä vaiheessa, opiskelijana kun ei ole pakko tehdä "mitään". Jos olisin ollut kyseisellä osastolla töissä, niin se kolmivuorohomma ja stressi yms. Olisi kyllä ajaneet varmasti saikulle. Opiskelijana ei ole vastuussa siitä että kaikki omat potilaat on hoidettu työvuoron aikana, joten tein minkä jaksoin ja koin tarpeelliseksi.

Yhteistyössä