Sektio synnytyspelon takia Tyksissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätäsektio ja pää sekosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olisin halunnut pelkosektion mutta en jaksanut vääntää kun niin yrittivät käännyttää ja pompottivat edes takas eikä kukaan muka voinut antaa sitä lopullista päätöstä. Sitä ei tosiaan helposti saa. Muakin kiinnostaa kuka sen sitten lopulta antaa? Kannattaisko mennä yksityiselle psykologille tai psykiatrille saamaan lausunto joka tukis omaa mielipidettä?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja tyksissä synnyttänyt:
Mitä minä olen kuullut, helpolla ei hätäsektio irtoa. Neuvolassa kerrot haluavasi pelkopolille ja se varmaan onnistuu. Siellä kuitenkin on ensisijainen tarkoitus saada sun pelkoa lievitettyä ja hoidettua synnytys alateitse. Vahvasti joutuu kantaansa puoltamaan.

Itse synnytin tyksissä alateitse hengittämättömän lapsen, joka hetkeksi virvotettiin, mutta pienestä tuli enkeli kuitenkin :( Jälkitarkastuksessa kysyin synnärin ylilääkäriltä jatkosta, että kai on mahdollisuus sektioon. Vastaus oli jyrkkä EI! Ei sympatian häivääkään, itku siinä tuli silmäkulmaan. Onneksi hoitaja oli vähän inhimillisempi.

Tais mennä termit vähän sekaisin... hätäsektio ei ole koskaan suunniteltu.

No joo... ajatusvirhe ;)
Hyvä, että ap on saanut ajan. Mikäli synnärin ylilääkäri on yhä sama, kannattanee yrittää jonkun muun kanssa juttelemaan ensin. Nimeä en valitettavasti muista. Jos ylilääkäri kieltää, muiden on varmaan vaikea muuttaa päätöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja psykologille?:
Mä olisin halunnut pelkosektion mutta en jaksanut vääntää kun niin yrittivät käännyttää ja pompottivat edes takas eikä kukaan muka voinut antaa sitä lopullista päätöstä. Sitä ei tosiaan helposti saa. Muakin kiinnostaa kuka sen sitten lopulta antaa? Kannattaisko mennä yksityiselle psykologille tai psykiatrille saamaan lausunto joka tukis omaa mielipidettä?

Tietääkö joku kannattaako käydä yksityisellä hakemassa psykologin lausunto?

Hei! Olen saanut pelkosektion tyksissä. Sain ekassa synnytyksessä pahat repeämät (joita tosin vähäteltiin neuvolassa ja tyksissä). Kävin yksityisellä medisonarissa sellaisella vanhalla uketsulla kuin olli piiroinen, joka suositteli sektiota. No, sitten tilasin tyksiin ajan ja sanoin, että tämä henkilö suositteli sektiota ja että en pysty ajattelemaan synnytystä alakautta. Ei tarvinnut mennä minnekkään pelkopolille, vaan asia oli selvä yhdellä käynnillä. Rv oli joku 34-35, en muista tarkasti kun aikaa on jo kulunut viisi vuotta.

Itselläni takana kaksi pelkosektiota. Kyllä sinä sen varmasti saat ilman sen suurempia vääntöjä kun annat heti alunperin jo ymmärtää, ettei sinun kohdallasi muu tule kysymykseen. Pelkopolilla vaan halutaan varmistaa, että tuleva äiti todella ymmärtää mitä haluaa ja että hän myös tietää ja hyväksyy sektioon liittyvät riskit.