Sairas siskoni hoitaa lastani aina välillä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hän sairastaa skitsofreniaa. Muutamia kertoja ollut psykiatrisessa sairaalassa, suljetulla aina aluksi. Joutunut aina sen takia, koska jättää lääkkeet ottamatta.

Kyllä me aina huomataan, milloin on lääkkeet jäänyt ottamatta. Ja sitäpaitsi siskoni ei ole silloinkaan mitenkään vaarallinen tapaus.

Ainut mikä siskon pitäisi tajuta, että hänellä on sairaus, johon tarvitsee lääkityksen loppu elämäkseen. Aina ei sitä halua tajuta.

Ja töitä hän ei tule koskaan tekemään. Mielestäni lapsen hoito on hyväksi hänelle.

Tottakai se on vain satunnaista ja annan palkaksi rahaa tai jos haluaa minulta jotain vaatetta tms.

minäkin hoidan sukulaiseni lapsia heidän painostuksestaan vaikka olen skitsofreenikko. valitettavasti tämä on omalla kohdallani laitonta, en saisi olla lapsista vastuussa, mutta silti ne penskat lykätään tänne vaikka yritän selittää että minulla on zyprexa-kuuri päällä pahentuneiden oireiden takia...

Sitä vaan, että on hyvä keksiä jotain tekemistä/työtä. Muuten voi sulkeutua vaan omaan kotiinsa. Vaikka välillä tuntuu, ettei niin mielellään hoitaisi lastani, mutta muuten ihan varmasti erakoituisi ja saisi päähänsä jättää lääkkeet ja muita hullutuksia.

Ettekö ole samaa mieltä?

[QUOTE="hmm";25549837]minäkin hoidan sukulaiseni lapsia heidän painostuksestaan vaikka olen skitsofreenikko. valitettavasti tämä on omalla kohdallani laitonta, en saisi olla lapsista vastuussa, mutta silti ne penskat lykätään tänne vaikka yritän selittää että minulla on zyprexa-kuuri päällä pahentuneiden oireiden takia...[/QUOTE]

Oletko sinäkin sellainen, että haluaisit vaan olla yksin? Hyvä jos lenkillä käyt. Mielestäni se ei ole hyväksi.

Ja tottakai me välillä tehdään kaikenlaista yhdessäkin. Ongelmana vaan se, ettei tulla aina toimeen. Siis minä tulisin, mutta sisko alkaa kuvittelemaan omiaan, että olen häntä vastaan tms. Lapsen kanssa tulee taas toimeen hyvin. Sisko on siis vähän hankala juuri minun kanssa.

En tiedä, oletko ihan tosissasi. Tietenkin psyykkisissä sairauksissa on hyvä olla jotakin kuntouttavaa työtoimintaa, mutta ihmettelen, miksi haluat lapsellesi vastentahtoisen hoitajan. Siskollasi on varmasti jokin hoitosuhde ja häntä voisi kannustaa sitä kautta kyselemään oman asuinpaikkansa toiminnasta. Sitä paitsi kotoa voi lähteä muuhunkin kuin työhön. Voit varmasti kutsua siskoasi käymään tai ulkoilemaan, teatteriin tms. ilman velvoitetta hoitaa lastasi. Eikö sinusta yhtään tunnu siltä, että käytät siskoasi hyväksesi tuon "tekemisen järjestämisen" varjolla?

[QUOTE="alkup.";25549861]Oletko sinäkin sellainen, että haluaisit vaan olla yksin? Hyvä jos lenkillä käyt. Mielestäni se ei ole hyväksi.[/QUOTE]

kyllä, mutta omassa tapauksessani sitä ei kannattaisi koittaa hoitaa lasten kustannuksella. oireilen lääkityksistä huolimatta ja vaikken vaarallinen olisikaan, on lapsille varmasti ahdistavaa ja pelottavaa jos käyttäydyn oudosti, panikoin tai alan itkemään jostain mitä he eivät aisti.

siskosi on kumminkin varmasti erilainen tapaus jos hänen sairautensa pysyy lääkityksellä kurissa.

Yhteistyössä