Sairaanhoitajien palkasta

ronny
Sairaanhoitajilla ja perushoitajilla on jollain osastoilla valtava ero. Pitkäaikaishoitamisessa tuskin eroja niin suuresti on, mutta osastolla jossa minä työskentelen ei esim. palkata uusia perushoitajia vanhojen jäädessä eläkkeelle vaan toimet korvataan sairaanhoitajilla. Perushoitajilla ei OMAN kokemukseni mukaan ole lääkinnällistä vastuuta, joka meidän pisteessä ainakin on valtava.

Pakko vielä kommentoida tradenomiasiaa.. Tosiasia on, että tradenomeja tulee kuin sieniä sateella ja heidän haaveilemat työpaikat vievät ekonomit. Joten palkat vaihtelevat siis aivan sattumanvaraisesti siitä riippuen mihin töihin pääset. Ei voi siis verrata tuolla lailla. Sairaanhoitajiakin valmistuu kuin sieniä sateella mutta heille on kaikille tiedossa töitä ja palkka on kaikille sama, paitsi jos neuvottelet paremman.
 
Tradenomi
Saan 2200 ? päivätyöstä jota olen tehnyt kolme vuotta. Olen siis sihteeri ja kirjoitan pomon sanelut ja pöytäkirjat.

Omaan työhöni ja palkkaan olen tyytyväinen. En vastaa kenenkään hengestä eikä tarvitse miettiä koska on viikonloppuna vapaana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Otettaisko joskus keskusteluun ne paperiukkojen palkat?? :kieh: :kieh:
Paperiukot tekee työtä yksityiselle, joten on idiotismia yrittää verrata keskenään paperityöläisen ja julkisen sektorin hoitajien palkkoja.
 
(vierailija)
Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Tää riippuu niin paikasta, mitä sairaanhoitajan työnkuvaan kuuluu. Jossain sairaalan osastoilla saattaa ola tosi tarkoin määritelty, eivätkä osallistu esimerkiksi perushoitoon, mutta sitten taas vanhainkodeissa sairaanhoitajat tekevät lähes tulkoon kaikkea: siivoavat, syöttävät, pesevät, vaihtavat vaippoja, kävelyttävät, ottavat labranäytteet, jakavat lääkkeet, tekevät kierrot lääkärin kanssa, kirjoittavat sanelut auki yms ja monissa vuoroissa saattaa olla yksi ainoa sairaanhoitaja talossa, jolloin hän vastaa sitten loppu peleissä kaikista vanhuksista (lääkäri käy talossa kerran viikossa). Ainakin omassa kaupungissa näin.

Sitä paitsi naiset eivät ikinä saa millään naisvaltaisella alalla palkkoja hirveästi korotettua, siitä tulee aina tällainen kateellinen kilpahuuto. "Miksi noille, miksei meille? Kyllä meidän työ on sata kertaa vaativampaa..." jne jne. Nainen on naiselle susi, joka elämän alueella. Mä olen sitä mieltä, että esimerkiksi paljon puhuttu "lasikatto" työelämässä on ihan naisten omaa aikaansaannosta.

Ja joo, oma valintahan se hoitoalalle lähtö on ja palkkaus tiedossa, sama logiikkahan koskee sitten myös siivoojia, kaupan kassoja yms. Eli jokaiselle voitaisiin sitten todeta vain, että mitäs läksit? Turha niitä palkkoja tai työoloja koskaan on yrittää parantaa, itsepähän olet alasi valinnut...? Tuplavuorot (7-21.30) monina peräkkäisinä päivinä, alimiehityksellä päivästä toiseen työskentely ja menetetyt vapaapäiväthän (soitetaan töihin sairastapausten vuoksi) ovat oma valinta. Niinpä niin. Yhteiskunta on vähän toisenlainen kuin Florence Nightingailin (tai miten se nyt kirjoitettiinkaan) aikoina. Minä sain tarpeekseni tuosta kaikesta vähättelystä ja nyt on alanvaihto meneillään.
Jurristi puhuu asiaa!

 
äh
Alkuperäinen kirjoittaja Tradenomi:
Saan 2200 ? päivätyöstä jota olen tehnyt kolme vuotta. Olen siis sihteeri ja kirjoitan pomon sanelut ja pöytäkirjat.

Omaan työhöni ja palkkaan olen tyytyväinen. En vastaa kenenkään hengestä eikä tarvitse miettiä koska on viikonloppuna vapaana.
Aijjaij, pitäsköhän mun vaihtaa alaa???!
Olis niin paljon helpompaa rahaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Otettaisko joskus keskusteluun ne paperiukkojen palkat?? :kieh: :kieh:
Paperiukot tekee työtä yksityiselle, joten on idiotismia yrittää verrata keskenään paperityöläisen ja julkisen sektorin hoitajien palkkoja.
On niitä sairaanhoitajiakin yksityisellä puolella!! Ja ei minusta tässä ketjussa mitään puhuttu julkisen sektorin sairaanhoitajista, vaan ihan yleensä... Enkä mä niitä aikonutkaan verrata vaan ehdotin samantyylistä keskustelua ko. ryhmän palkoista!

Mutt mitäs meen kommentoimaan - kun ei nää jutut ees kiinnosta -

*sh*

 
Vieras
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä ja päivä päivältä olen vaan entistä vittuuntuneempi näihin "hoitoalan ammattilaisiin", joiden mielestä kukaan muu ei ansaitse palkankorotusta, eikä kukaan muu kuin he tee arvokasta työtä.
Toisekseen, teillä on aivan turha kitistä siitä, että joudutte olemaan töissä viikonloppuisin, öisin jouluna jne, koska se on ollut tiedossa alalle lähtiessä.
Niin myös minulla, vaikka eri ala onkin kyseessä.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja zannu:
Ja ei minusta tässä ketjussa mitään puhuttu julkisen sektorin sairaanhoitajista, vaan ihan yleensä...
Minä taas käsitin tämänkin avauksen liittyvän nimenomaan hoitajiin, jotka nyt ovat miettimässä, hyväksyvätkö kuntatyönantajien tarjouksen vai ei. Nämä puheena olevat hoitajien palkankorotuksethan koskevat nimenomaan kuntien palveluksessa olevien hoitajien palkkoja, ei yksityisellä työskentelevien.

 
vieras
mä soisin palkankorotuksen niille jotka oikeesti tekee PIENELLÄ palkalla töitä ja täyttä päivää.
kyllä rehellisesti ansaitulla palkalla pitäs ees perheensä pystyä elättämään!!
 
minä
Tyttäreni on lähihoitaja tienaa 1800e plus lisät.Nyt opiskelee terv.sairaanhoitajaksi.Ja tulee saamaan reippaasti yli 2000e plus lisät.Eikä yhtään välita.Lähihoitajankin palkka noin hyvä.Mikä itsekkin olen
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tyttäreni on lähihoitaja tienaa 1800e plus lisät.Nyt opiskelee terv.sairaanhoitajaksi.Ja tulee saamaan reippaasti yli 2000e plus lisät.Eikä yhtään välita.Lähihoitajankin palkka noin hyvä.Mikä itsekkin olen
mä jaksan aina ihmetellä, että missä maksetaan 2000e peruspalkkaa??? :eek:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tyttäreni on lähihoitaja tienaa 1800e plus lisät.Nyt opiskelee terv.sairaanhoitajaksi.Ja tulee saamaan reippaasti yli 2000e plus lisät.Eikä yhtään välita.Lähihoitajankin palkka noin hyvä.Mikä itsekkin olen
mä jaksan aina ihmetellä, että missä maksetaan 2000e peruspalkkaa??? :eek:


lueppas uusi tehyn lehti.Siellä useat kertoivat kuvan kera omistaan palkoistaan sekä paikkakunnista jossa ovat töissä ja suvat.Yksi saa jopa 2400e.Että kyllä nyt vaan saa.Että ihmettele rauhassa
 
kateelliset ämmät...
Pitäiskö vuorolisät jättää maksamatta. Oltais sillä muhkealla peruspalkalla viikonloput, monta yövuoroa ja vielä tekemällä paljon iltvuoroja voitaisiin varmistaa, että sosiaalinen- tahi pehe-elämä olisi mahdollisimman vähäistä.MITÄ?
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Tuosta saikkareiden koulutuksesta, AMK tutkintohan se on.

http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/koulutusjaerjestelmae/liitteet/koulutusjarjestelma.pdf


Siinä mitään palkasta ollut.Kyse oli palkasta.Ei koulutuksesta.Vähän asian vierestä.
 
joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tyttäreni on lähihoitaja tienaa 1800e plus lisät.Nyt opiskelee terv.sairaanhoitajaksi.Ja tulee saamaan reippaasti yli 2000e plus lisät.Eikä yhtään välita.Lähihoitajankin palkka noin hyvä.Mikä itsekkin olen
mä jaksan aina ihmetellä, että missä maksetaan 2000e peruspalkkaa??? :eek:


lueppas uusi tehyn lehti.Siellä useat kertoivat kuvan kera omistaan palkoistaan sekä paikkakunnista jossa ovat töissä ja suvat.Yksi saa jopa 2400e.Että kyllä nyt vaan saa.Että ihmettele rauhassa


Ajattele, YKSI SAA JOPA 2400 euroa!!! Vaikka julkisuudessa ja täälläkin jauhetaan että sairaanhoitajat noin yleensäkin saa 2500 euroa palkkaa.

Kuinkas moni sai alle 2000 euroa vaikka oli ollut kymmeniä vuosia alalla? Tais olla noi esimehet kun sai sitä 2200-2400 euron liksaa.
 
vieras
Ihme meininki täällä! Turha puhua asioista,jos ette itse ole kyseisellä alalla työskennelleet.. Kertokaa omat ammatit ja palkat ni aletaan niitä ruotimaan. Vaihtus aiheet täälläkin välillä..
 
täällä taas akat toisiaan nokkii :D
ihanaa
miten se, että hoitajien palkkaa nostettaisiin, olisi poissa sinun elämästäsi joka työskentelet vaikkapa kaupankassana? ei ole laissa kielletty ketään pyytämästä lisää palkkaa jos oma tuntuu liian pieneltä. itse arvostan hoitajien työtä kamalasti ja opiskelen itsekin alaa. tulevaisuudessa työt tulee vaan lisääntymään ja lisääntymään. kuka ne silloin hoitaa kun ala ei vedä nytkään ja työmäärä on huikea.miksi hoitoalalle hyväksytään ulkomailta otettavat hoitajat, mutta kauhea häly jos joku tehdas vaikka siirretään kiinaan suomesta?
tapelkaa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Tuosta saikkareiden koulutuksesta, AMK tutkintohan se on.

http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/koulutusjaerjestelmae/liitteet/koulutusjarjestelma.pdf


Siinä mitään palkasta ollut.Kyse oli palkasta.Ei koulutuksesta.Vähän asian vierestä.
Ei nii ku koulutuksesta vaan laitoin. Paska palkkahan tuo saikkareilla on, siitä jaksa väitellä, mut tuo ap:n kommentti "ja pitää kuitenkin olla tradenomi. " huvitti. Samalla lailla Tradenomi on AMK tutkinto, kuin sairaanhoitajienkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tyttäreni on lähihoitaja tienaa 1800e plus lisät.Nyt opiskelee terv.sairaanhoitajaksi.Ja tulee saamaan reippaasti yli 2000e plus lisät.Eikä yhtään välita.Lähihoitajankin palkka noin hyvä.Mikä itsekkin olen
mä jaksan aina ihmetellä, että missä maksetaan 2000e peruspalkkaa??? :eek:


lueppas uusi tehyn lehti.Siellä useat kertoivat kuvan kera omistaan palkoistaan sekä paikkakunnista jossa ovat töissä ja suvat.Yksi saa jopa 2400e.Että kyllä nyt vaan saa.Että ihmettele rauhassa
Sori, en oo kerenny sitä vielä lukea, mutta ootko ihan varma, että kyseessä on PERUSPALKKA? Ilman mitään ikä-/kokemuslisä tms.? Jos on, niin täytyy nostaa hattua sille kaverille joka on semmosen palkan saanu itellensä järjestettyä.....sillä on täytyny olla salanen suhde työnantajansa kanssa :whistle:

 
[quote="Keittiönoita
, mutta KVTESin mukaan sairaanhoitajan peruspalkka on 1713,64 euroa. Että pikkasen uupuu siitä kahdesta tonnista.

[/quote]

http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/release/show_release~id~E0D56FCDF3A54ECC8D43466B4E026E17~itemtype~886DF6EFA394CAC9DC90F5CC0110D096~tabletarget~data_1~pid~3678AA18E724427BA4B235EA47C08FC7~layout~kt2006.asp

Tän mukaan sairaanhoitajan palkka on 2500 e suunnilleen ja siihen sitten 500 lisää...joo-o.
3000 e on ihan käypä liksa, moni yliopistotutkinnon omaava esim. puheterapeutti, lastentarhanopettaja tms. ei saa lähellekään sitä, näin mun on annettu ymmärtää.
Eli olen ap:n kanssa erittäin samoilla linjoilla.
 

Yhteistyössä