sairaanhoitaja opiskelijoille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
mitä suuntautumis vaihtoehtoja on kun opiskelee sairaanhoitajaksi?
ja onko erikoistumisvuosi viimeinen vuosi?
entä mikä on minimi keskiarvo jolla voi päästä metropoliaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi?

ja lopuksi vielä että tietääkö kukaan mikä on minimi keskiarvo millä pääsee kätilölinjalle??

oon opiskellut jo saikkariksi, nyt on meneillään kätilöopinnot. suuntautumisvaihtoehdot vaihtelee vähän kouluittainkin, mut yleensä on vaihtoehtoina sisätaudit+kirurgia erilaisilla nimikkeillä, perioperatiivinen hoitotyö eli leikkaus- ja anestesia, geriatria, lapset ja nuoret, psykiatria, päivystys ja tehohoito eri nimikkein.. syventävät opinnot kestävät 0,5vuotta.

minimikeskiarvo sekä saikkariks että kätilöks vaihtelee kouluttain ja myös hakuvuosittain. mut kätilöks tarttee kyllä enempi pisteitä.

En tiedä nykyisiä keskiarvorajoja,mutta sen tiedän että hakijamäärät on pudonnu viime vuosina - ainakin omassa kotikaupungissani - enkä ihmettele yhtään!! Työstä sinänsä tykkään.mutta nämä työolosuhteet!! Järkyttävä kiire,jatkuva henkilökuntapula,epäpätevät sijaiset,jatkuva vapaapäiviltä töihin soitto,kahden työvuoron tekeminen peräkkäin,jatkuva vuorotyö,väsymys,aina töissä viikonloppuisin kun muu perhe vapaalla jne. Näistä syistä olen nyt vaihtamassa alaa.Harkitse sinäkin tarkkaan mihin olet ryhtymässä! Ja voin vakuuttaa ettei tämä tilanne tästä parane,vaan pahenee vaan. Omalla työpaikallani 10 hoitajaa irtisanoutunut ihan lyhyen ajan sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
En tiedä nykyisiä keskiarvorajoja,mutta sen tiedän että hakijamäärät on pudonnu viime vuosina - ainakin omassa kotikaupungissani - enkä ihmettele yhtään!! Työstä sinänsä tykkään.mutta nämä työolosuhteet!! Järkyttävä kiire,jatkuva henkilökuntapula,epäpätevät sijaiset,jatkuva vapaapäiviltä töihin soitto,kahden työvuoron tekeminen peräkkäin,jatkuva vuorotyö,väsymys,aina töissä viikonloppuisin kun muu perhe vapaalla jne. Näistä syistä olen nyt vaihtamassa alaa.Harkitse sinäkin tarkkaan mihin olet ryhtymässä! Ja voin vakuuttaa ettei tämä tilanne tästä parane,vaan pahenee vaan. Omalla työpaikallani 10 hoitajaa irtisanoutunut ihan lyhyen ajan sisällä.

Tuo minullakin pelottaa. En tajua miten hoitajat pärjää silloin kun opiskelijoita ei ole apuna. Valmistun sairaanhoitajaksi joulukuussa ja hirvittää todella tuleva työelämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Kuinka nuo työharjoittelut menee? Siis pitääkö olla tietystä suuntautumisesta aina tietty harjoittelu? Pitääkö olla tietynlaisia harjoitteluja suoritettuna?

Meidän koulussa on kaikille samat harjoittelut ensimmäisten kolmen vuoden aikana eli perushoidonharjoittelu, synnytys- ja naistentaudit, lasten hoitotyö, kirurginen hoitotyö+leikkaussaliharjoittelu, sisätaudit ja kotisairaanhoito. Sitten viimeiset puoli vuotta ovat suuntaavat harjoittelut ja paikan saa itse valita suuntautumisen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Kuinka nuo työharjoittelut menee? Siis pitääkö olla tietystä suuntautumisesta aina tietty harjoittelu? Pitääkö olla tietynlaisia harjoitteluja suoritettuna?

Meidän koulussa on kaikille samat harjoittelut ensimmäisten kolmen vuoden aikana eli perushoidonharjoittelu, synnytys- ja naistentaudit, lasten hoitotyö, kirurginen hoitotyö+leikkaussaliharjoittelu, sisätaudit ja kotisairaanhoito. Sitten viimeiset puoli vuotta ovat suuntaavat harjoittelut ja paikan saa itse valita suuntautumisen mukaan.

Nuo harjoittelut ilmeisesti riippuu siitä missä koulussa on?

Toivottavasti pääsen koulutukseen!

Yhteistyössä