Sairaalloista mustasukkaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uupunut ja uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uupunut ja uneton

Vieras
Kaipaisin "puolueettomien" kannanottoja hankalaan tilanteeseeni. Olen keski-ikäinen eronnut nainen ja olen seurustellut joitakin vuosia mieleiseni miehen kanssa. Suhteen alussa hän usein kertoi edellisestä naissuhteestaan ylistävin sanoin ja sen suhteen loppumiseen olikin syynä vain pitkä välimatka. He tapailivat miehen avioeron aikoihin ja tapaamiset olivat kuulemma yhtä nautintoa kylmän liiton jälkeen.

No,menneet ovat menneitä, mutta mies on edelleen tiiviissä puhelinyhteydessä naisystäväänsä ja on monesti suoraan sanonut, että jos meidän suhteemme loppuu, he jatkavat tapailuaan välimatkasta huolimatta, vaikka siitä suhteesta ei ole tarkoituskaan tulla mitään kovin vakavaa. Suunnittelemme välillä yhteenmuuttoakin, koska meillä on todella hyvä olla yhdessä ja tunteet ovat vuosien mittaan vain vahvistuneet. Mutta minä elän epävarmuudessa ja joskus hermostun täysin tästä "ystävästä", koska uskon että heti ensimmäisen vastoinkäymisen sattuessa mies lähtee,osoitehan on jo valmiina.Tiedän, että meidän aikanammekin he ovat miettineet tapaamismahdollisuuksiaan ja muutenkin se, että mies on kertonut ystävälleen minun peloistani,loukkaa minua. Miehen mielestä minä en ymmärrä häntä ja minulla on sairaalloinen pakkomielle asiasta ja pilaan sillä meidän suhteemme.Siis hänen mielestään meidän suhteemme on "täysin eri asia",eikä liity hänen mahdollisiin suunnitelmiinsa ja yhteydenpitoonsa toisen naisen kanssa.

Olen hyvin tykästynyt tähän mieheen enkä haluaisi luopua hänestä, mutta olen niin väsynyt murehtimaan tätä asiaa. Mistä apu tähän ongelmaan ja olenko sairaalloisen mustasukkainen?

et ole sairaaloisen mustasukkainen. Teillä on ratkaisematon ongelma ja asian ratkaisu ei ole sinun syyttäminen. Miehen käytös on loukkaavaa. Sinun tunteet pitää ottaa huomioon; nyt sitä ei ole vielä tehty. teidän pitäisi tavata kolmistanne on yksi ratkaisu.

Kysy mieheltäsi, mitä mieltä hän olisi jos sinulla olisi vastaava varasuunnitelma. Jos hänellä ei ole mitään asiaa vastaan, niin ala pitämään yhteyttä jonkun exäsi kanssa.

Toisaalta etukäteen on turha murehtia asiaa. Tämä ystävä vaikuttaa vain "hyvältä panolta" johon ei satsata seurusteluun asti. Nainen on susi kun pelehtii miehesi kanssa -vaikkakin vain verbaalisesti, kun tietää hänen seurustelevan.

Jos nainen olisi vain exä, hyväksyisin ystävyyden. Mutta kun hän ja miehesi miettivät (?) mahdollista uusintaa, on mustasukkaisuutesi hyväksyttävää. Itse laittaisin miehen välitsemaan, joko sinä tai puhelintyttö.

Mies on itsekäs.

Exät ovat exiä, ei niiden kanssa pitäisi suunnitella mitään.En minäkään voisi luottaa mieheen, joka selkäni takana saattaa suunnitella romanttisia tapaamisia toisen naisen kanssa.
Et ole sairaalloisen mustasukkainen, olet terveen itsesuojeluvaiston omaava nainen!Kuka nyt tyhjän päälle alkaisi mitään rakentamaan???

Täällä oli muistaakseni kerran aihe, jonka otsikkona oli tutustumunen entisiin aviopuolisoihin, jolloin saa uutta näkökulmaa miehen luonteeseen ja menneisyyteen. Sinullekin olisi suositeltavaa tutustua sekä ex-vaimoon että puhelinystävättäreen. En tarkoita, että pitäisi ystävyyttä ryhtyä rakentamaan, mutta muutama keskustelu voisi auttaa näkemään laajemmin suhdettanne.

Miehen haavekupla voisi hyvinkin särkyä, jos todellisuudessa sen naisen kanssa tapasivat. Suhde oli eron tunnenälässä koettu haavesuhde, ei sellainen kestä arkipäivää. Siitä jäin miehen muistoihin epätodellinen haave. Aikuisen ihmisen pitäisi osata laittaa se oikeaan karsinaan eli menneitten aikojen ö-mappiin. Joittenkuiteen itsetuntoa hivelee tälläinen muistojen lemmittynä oleminen, en uskokaan, että se merkitsee ainakaan sille naiselle mitään muuta. Nykytapaaminen voisi olla kovin suuri pettymys molemmille, sillä nykyelämässähän ei sitä tunne- ja seksinälkää ole, koska ne puolet on tyydytetty.