Sairaaladieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phyllis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ideana kerron, että ensimmäisen annoksen maustoin pippurilla, kuten siinä oheessa ehdotettiin. Mutta hyvä etten oksentanut! Kamalaa. Mutta sain keiton alas sinnikkäästi =)

Äsken kokeilin toista tapaa maustaa, ja laitoin kolme tippaa tabascoa. Ja ohhoh, mikä ero!! Tabascohan oli myös lupalistalla, ja kyllä antaa potkua tuolle keitolle. Se oli melkeen hyvää jo. :p Kokeilkaa ihmeessä jos keitto muuten tökkii.

heippa.. millasia pysyvyyksiä tossa pudotukses on?? et palaaks kaikki takas?! kiinnostuin kyl nii paljo et vois ite kans testata.. mut ei haluais sit jojoilla painon kans..

Ootteko kokeillu soseuttaa sen keiton? Se maistuu silloin aika hyvältä ku ei ajattele mitä siinä on.. Minä olen pistäny varsia siis sellerinvarsia n. 4-5kpl ku olen tehnyt puolet ohjeesta...

Jep itsellä tänään kans alkoi tuo keiton syöminen... Ajattelin hakea sillä potkua tähän laidutus touhuun ja tän viikon jälkeen jatkan heti painonvartijoiden pisteiden laskulla. (oon joskus tilannut tuon kirjekurssin, ja kaivoin sen jo kätköistä esille.) Tossa ohjeessa sanottiin, että saa juoda sokeroimattomia hedelmämehuja, niin kai appelsiinituoremehua saa juoda? Itsellä verensokeri pakkaa laskemaan liian alas, niin olen pitänyt laukussa puolen litran pullossa mehua joka on puoliksi laimennettu vedellä. Pysyy paremmin verensokeri oikealla tolalla. Ei tule huono olo. Ja illalla kohokohta: Saa syödä hedelmän! Ajattelin omenan syödä, siinä on vähän hampaillekkin vastusta... Mutta kertokaa ihmeessä myös omia kokemuksia, paljonko lähti, meinasko hermo ratketa, yms... Voi sitten käydä heikkona hetkenä lukemassa teidän juttuja niin jospa sitä paremmin pysyis ruodussa! ;)

Minä kerron, luovutin! Minä olen yleensä tosi sinnittelijä kun sille päälle satun, mutta tämä vei voiton. Aamulla sain tosi hyvin keittoa alas, eikä ollut ongelmaa. Olisin varmasti voinut jatkaakin vaikka keitto oli jo eilen- ekana päivänä- järkyttävän makuista.
Mikä sitten sai minut luovuttamaan? Ihan kylmästi se, että huomasin,että minulla tuli mieletön karkkihimo ja ruuanhimo. Vaikka olin jo edellisellä viikolla päässyt irti juuri noista himoista. Vaikka olisin viikon tuota keittoa vääntänyt nassuuni, olisi se himo vain kasvanut, ja lopulta sitten kun olisin saanut syödä, olisin syönyt varmasti kaikki kilot takaisin. Joten tein päätöksen, lopetin.

Minulle sopii paremmin näköjään se, että syön vähän kaikkea ja laihdun hitaammin. MInusta ei ole tuollaiseen, että syödään yhtä sorttia(vaikka siellä tuleekin perunat yms myöhemmin, mutta silti)kokoajan. :ashamed:

Niin, ja heti kun sain kahvit keitettyä ja syötyä leivän, katosi karkkihimonikin samantien. Joten parempi näin minulle. =)

Siispä tääll olis keittoa tarjolla, lähetänkö? :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 19:00 äityli kirjoitti:
onko muille käynyt kun mulle??? eli maha on löysällä koko ajan olisin odottanut päin vastaista...?

Mulla menee illalla jos syön jotain muutakin kuin ohjeissa on esim. hedelmiä ym.. Kai kuuluu asiaan.

Huh eilisestä selvittiin kunnialla. B)
Vähän meinasi tehdä tiukkaa kun mies söi illalla kebab ranskiksia... Mutta pääni pidin ja olen pirun ylpeä itsestäni! ;) Mites muilla? Kahvia minäkin kyllä join, tosin paaaaaaaaljon vähemmän kuin yleensä.
Tämän illan kohokohta: uuni peruna voin kera! Miten muuten muut, oletteko lämmittäneet uunin yhden perunan takia? Miten tuon potun vois kypsentää esim. mikrossa? Kokemuksia? Tämän päivän jälkeen varmaan jo helpottaa, esim. huomenna saa syödä hedelmiä ja kasviksia rajoittamatta ja ylihuomenna maitoa ja luonnonjogurttia... Jes! Mahtaa tämän viikon jälkeen aamu puuro maistua hyvälle.... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 11:20 Haavis kirjoitti:
Huh eilisestä selvittiin kunnialla. B)
Vähän meinasi tehdä tiukkaa kun mies söi illalla kebab ranskiksia... Mutta pääni pidin ja olen pirun ylpeä itsestäni! ;) Mites muilla? Kahvia minäkin kyllä join, tosin paaaaaaaaljon vähemmän kuin yleensä.
Tämän illan kohokohta: uuni peruna voin kera! Miten muuten muut, oletteko lämmittäneet uunin yhden perunan takia? Miten tuon potun vois kypsentää esim. mikrossa? Kokemuksia? Tämän päivän jälkeen varmaan jo helpottaa, esim. huomenna saa syödä hedelmiä ja kasviksia rajoittamatta ja ylihuomenna maitoa ja luonnonjogurttia... Jes! Mahtaa tämän viikon jälkeen aamu puuro maistua hyvälle.... ;)

VINKKI:(Muistaakseni banaanit oli sallittuja samana päivänä kuin tuo luonnon jugurtti...)
Minä laitoin jugurtin ja banaania sauvasekoittimella sekaisin ja mielestni tuli tosi hyvää,ihan banaanirahkan makuista.... :p Tehnyt jälkikäteenkin joskus...

hei kaikille!!! neljäs päivä menos... vaaka näyttää -2,5kg eli aika tai siis tosi hyvin mutta minulla on kyllä mistä laihtua :ashamed: itse vaihdoin tuon uuni perunan omenaan... en tiedä kyllä inko sallittua mutta?? ja tänään taas (4päivä) ajattelin vaihtaa ne banaanit 2omenaan ja 1 appeliiniin. en tykkää banaanin mausta ja siinähän on enemmän kaloreita kun nois hedelmis kai? kirjoittelen taas :wave:
(joka päivä kun itsestäni on kiva lukea muiden kirjoituksi ja on kiva kirjoitella kuinka itsellä menee)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 13:24 äityli kirjoitti:
hei kaikille!!! neljäs päivä menos... vaaka näyttää -2,5kg eli aika tai siis tosi hyvin mutta minulla on kyllä mistä laihtua :ashamed: itse vaihdoin tuon uuni perunan omenaan... en tiedä kyllä inko sallittua mutta?? ja tänään taas (4päivä) ajattelin vaihtaa ne banaanit 2omenaan ja 1 appeliiniin. en tykkää banaanin mausta ja siinähän on enemmän kaloreita kun nois hedelmis kai? kirjoittelen taas :wave:
(joka päivä kun itsestäni on kiva lukea muiden kirjoituksi ja on kiva kirjoitella kuinka itsellä menee)

Niin minäkin vaihdoin uuniperunan muuhun ja välillä olen syönyt ylimääräisiä hedelmiä... Nyt menossa 2vko3pvä... Olen välillä lusmuillu tosta keitosta mutta nyt yrittänyt syödä n. 2-3 kertaa päivässä keittoa mulla olis aikaa vielä laihdutella 2vko ennen kuin on lasten synttärit niin sit näkee mikä loppu tulos on. :D

Täällä myös kaalikeittokuurilainen! Viides päivä on lopuillaan, mutta kun ei ole vaakaa en tiedä paljonko on paino tippunut. Tippunut se on varmasti, koska normaalisti syön joka päivä kaksi tuhtia lämmintä ateriaa ja herkkuja välissä. Ja kyllähän tuo vatsa kumpu on lasehtinut...ennen kun se näytti siltä, kuin olisin n. viidennellä kuulla raskaana. =) Keitto on tökkinyt pahasti alusta asti enkä ole saanut sitä alas, kuin pari pientä lautasellsta päivässä. Vaikuttaakohan tulokseen? Kirjaimellisesti olen muuten dieettiä noudattanut. Selleriä en tosin laittanut puolikkaaseen keittoon, kuin yhden puolikkaan varren. Nekin vähät olen niellyt oksennus kurkussa... Luulen, että dieetin jälkeen ruokavalioni pysyy keveympänä. Tämän kidutuksen jälkeen osaa arvostaa hedelmiä ja leipää ja huomaa, että ei lautasen tarvitse olla ääriään myöten täynnä, jotta tulisi kylläiseksi. Vakaa päätös myös on, että jatkossa hampurilaisilla yms. käynti rajoittuu kahteen kertaan kuukaudessa. Saa nähdä, pysyykö edes pari soppadieetillä pudonnutta kiloa poissa pysyvästi. Tsemppiä kaikille soppalaisille! Lupaan, että kahden ensimmäisen päivän jälkeen helpottaa! :wave:

Niin minäkin vaihdoin uuniperunan muuhun ja välillä olen syönyt ylimääräisiä hedelmiä... Nyt menossa 2vko3pvä... Olen välillä lusmuillu tosta keitosta mutta nyt yrittänyt syödä n. 2-3 kertaa päivässä keittoa mulla olis aikaa vielä laihdutella 2vko ennen kuin on lasten synttärit niin sit näkee mikä loppu tulos on.

paljonko olet ehtinyt tähän mennes pudottaa painoa??? olet jaksanut noinkin kauan sinnitellä? itse olen ajatellut että otan tällä dietillä alku potkua laihdutukseen. sitten yritän syödä 1200 kaloria päivässä ja jos näyttää että paino rupeaa vaan nousemaan niin aloitan keiton uudelleen toivotaan nyt kuitenkin parasta. tää keitto touhu opettaa kyllä ymmärtämään hedelmien ja vihannesten hyvän maun :p ja kuinka helpomminkin voi laihtua jos vaan vähän näkee vaivaa sen eteen. :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 11:08 M-I-N-N-A kirjoitti:
moi!viikon olin sairaaladieetillä..-2.8kiloo näyttää vaaka vähempi..johtuneeko kun ei tota ylipainoo ole niin paljo..olen 168.5/69.5..kahvia kyl join.. =)
Onhan tuota tuossakin jo painoa, luulisi et olis lähtenyt enemmän

Juh, toinen päivä on takana! Illalla "herkuttelin uuniperunalla ja parsakaalella. Kypsensin kylläkin tuon perunan mikrossa. Pistelin vain haarukalla perunaan reikiä ja lautasella mikroon. Parsat keitin vähä suol. ja vähä rasv. lihaliemikuutiovedessä. tuli muuten hyvää!
Aamun aloitin heti banaanilla ja luumuilla, kun tänään kerta saa syödä hedelmiä rajoituksetta! Mies tulee reissuhommista kotiin tänään, saas nähdä miten menee... Sillä kun on paha tapa ostaa herkkuja kotiin viikonlopuksi... No sisulla mennään vaikka läpi harmaan kiven!

Minulla paino putosi 4 kiloa kaalisoppadieetillä.
Jatkoin kuuria muutaman päivän yli siten että lisäsin lautaselle teelusikallisen tuorejuustoa.
Sopan soseutin.
Kun tein keittoa ison annoksen niin laitoin vettä vain vähän ja lämmittäessä lisäsin sitten vettä.
Juurekset voi myös kypsentää erikseen ja sitten tehdä pienemmän määrän valmista keittoa kerrallaan.

Nyt jatkan tavallisella kaalisopalla. Eli keräkaali, sipulia ja porkkanaa ruskistetaan ja keitetään. Vähän suolaa mausteeksi. Herkuksi pieni pala lihaa sunnuntaina.

Vielä oon mukana! =)
Eilen mies tuli tosiaan kotiin, ja lähti grillille. Takaisin tullessa ihmetteli että olenko suuttunut hänelle kun makasin makkarissa lukemassa kunto plussaa. Siinä sitten selittää, että en ole suuttunut mistään, mutta kun tuo itsehillintä vähän epäilyttää kun toinen muntaa grilliruokaa vieressä! :laugh: :laugh: :laugh:
Jep, tämän päivän ku kestää niin yli puolen välin ollaan. Kuukautisetkin alkoi tänään, joten maha on ku potkupallo... Ei kiva... :(
Mutta eiköhän se tästä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 08:22 haavis kirjoitti:
Vielä oon mukana! =)
Eilen mies tuli tosiaan kotiin, ja lähti grillille. Takaisin tullessa ihmetteli että olenko suuttunut hänelle kun makasin makkarissa lukemassa kunto plussaa. Siinä sitten selittää, että en ole suuttunut mistään, mutta kun tuo itsehillintä vähän epäilyttää kun toinen muntaa grilliruokaa vieressä! :laugh: :laugh: :laugh:
Jep, tämän päivän ku kestää niin yli puolen välin ollaan. Kuukautisetkin alkoi tänään, joten maha on ku potkupallo... Ei kiva... :(
Mutta eiköhän se tästä...

mikset käskeny miehen syödä matkalla??? niin minä ainakin olisin tehnyt =) joo itselläni 6 päivä alkoi ja painoa tippunut 3.5kg aika laista junnaamista ton painon kans nää loppu päivät. en kyllä ole syönyt tuota keittoa juuri ollenkaan :x tässä nyt sinnitellään nää kaksi päivää ja katotaann sitten mitä tapahtuu, en kyllä aloita heti perään toista kaalikeitto kuuria ku tuo keitto tulee korvistakin. mutta tänään saakin jo syödä sen 3 pihviä jippii! olis varmaan paino tippunut enemmänkin mutta en ole täysin seurannut ohjeita :ashamed:

kirjoitellaan taas!!!

Teillä kaikilla on elimistö ketoasidoosissa ja ainoa mitä lähtee on nestettä ja korkeintaan vähän lihasta. Rasva ei lähde minnekään tuossa ajassa. Saatte kilot korkojen kanssa takaisin. Uskokaa minua. Huuhaata.Se on nimensä mukainen dieetti, voit löytää itsesi sairaalasta kun natrium-kalium-tasapaino järkkyy tai munuaiset sanoo sopimuksen irti.

Viides päivä menossa ja nyt tekee ensimmäisen kerran tiukkaa. Mutta periks en anna kun näin pitkälle olen jo selvinnyt. Muuten en tee tätä oikeastaan laihtumisen takia, vaan tämä on siirtymävaihe uuteen elämään. Olin aikaisemmin hyvin raskaassa ja ruumiillisessa työssä ja sain syödä mitä vain lihomatta. Nyt olen pitkällä sairaslomalla, ja järkikin sen sanoo, että syöminen ei voi jatkua samalla mallilla. Tämä on keino päästä irti jatkuvasta mässäyksestä ja makean himosta, samalla mahalaukku kutistuu, mikä toivottavasti tulevaisuudessa edistää sitä että vähemmällä tulee toimeen. Jatkan painonvartijoiden pisteillä, ja tiedän että sitten se "todellinen" laihdutus ja uusien elämäntapojen omaksuminen alkaa. Ja onhan tämä oiva tapa todistaa itselleni, että minullakin on edes jonkinlaista itsekuria, että oikeasti pystyn tähän! Yli puolen välin ollaan ja tuleva terveellinen ruokavalio ei tunnu yhtään "tylsältä" paremminkin ruhtinaalliselta!

Tsemppiä meille kaikille! :heart:

Viikko sitten lauantaina lopetin dieetin. Painoa oli pudonnut viikossa 4kg, nyt ku kävin puntarissa, olin vaivaiset 1.5kg kevyempi kuin 2 viikkoa sitten aloittaessani dieetin. Eli ei siitä hirveästi ollut hyötyä...Tosin empä kyllä dieetin jälkeen paljo miettiny mitä söin. Ja tulihan tuota lauantaina juotuakin kun oltiin yksissä vuosijuhlissa... Mutta tulipahan testattua...Ja ensi viikolla alkaa jumpatki, joten luulis että läskit alkaa lähteen (vedän jumppia ite 2 kertaa viikossa, joten on kans pakko jumpata ;) )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2005 klo 19:44 Phyllis kirjoitti:
Viikko sitten lauantaina lopetin dieetin. Painoa oli pudonnut viikossa 4kg, nyt ku kävin puntarissa, olin vaivaiset 1.5kg kevyempi kuin 2 viikkoa sitten aloittaessani dieetin. Eli ei siitä hirveästi ollut hyötyä...Tosin empä kyllä dieetin jälkeen paljo miettiny mitä söin. Ja tulihan tuota lauantaina juotuakin kun oltiin yksissä vuosijuhlissa... Mutta tulipahan testattua...Ja ensi viikolla alkaa jumpatki, joten luulis että läskit alkaa lähteen (vedän jumppia ite 2 kertaa viikossa, joten on kans pakko jumpata ;) )

Itse lopetin maanantaina ja paino tippui 3vko aikana vaivaiset n. 3kg!! Niin enempää en viittinyt jatkaa kun su-ma välisenä yönä heräsin ku tuli kiire vessaan kaikki tuli ylös ja ma aamuna vielä oksensin ja tuli semmoinen olo ettei jaksa pitää edes poikaa sylissä niin laskin alas... Eli nyt siirryn sit normaalillle dietille ilman keittoa.
Onnea heille jotka on velä sairaaladietillä. :) :flower:

Yhteistyössä