En mä tota ny maailman suurimpana syntinä näkisi. Oleellista kun ei ole eilinen, vaan tämä päivä ja huominen. Nelikymppinen mies on kumminkin ihan eri henkilö kuin kakskymppinen nuorukainen.
Jos pelkkää rahaa ajattelee, niin sanoisin, että suurin osa niistä lukumäärältään hyvin vähäisistä yhdeksi yöksi tarkoitetuista naarasotuksista (joista on tosiaan vaikea sanoa kumpi iski kumman) on tullut rahallisesti aterioineen, juomineen, takseineen huomattavasti kalliimmaksi kuin mitä olisi ollut prostituoitu.
Ja edelleen jos pelkästään rahaa ajattelee, niin avioero neljännesvuosisadan liitosta oli niin suuri taloudellinen katastrofi, että sillä rahalla ostaisi prostituoitupalvelut teini- ikäisestä hautaan.
Muutenkin, milloin myynti on vapaaehtoista, niin siinä on hyvänä puolena kahden kauppa, johon ei liity pelkoa rakastumisesta, toisen tunteilla leikkimisestä tai satuttamisesta. Niinkin voi käydä, että homma oli toiselle hetken huvi ja toisella oli suuret tunteet pelissä.
Mutta ihan mainiosti voisin kuvitella vieväni entisen prostituoidun vihille asti, jos vielä joskus vihille olisin menossa. Historiansa ja entinen elämätapansa ja -tilanteensa kun on asia, joka ei kuuluisi minulle. Tämä päivä ja tulevaisuus on eri asia.
Maksullisiin naisiin voi törmätä mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja monasti tapaamiseen liittyy melko vahvasti alkoholi. Itte kerran eksyin Brysselissä sivukujalla ihan tavallisen kaljabaarin näköiseen kaljabaariin ja tilasin kaljan. Tarjoilijatar toi kaljan pöytään ja sanoi, että omistaja Börje on sitä mieltä, että kaljan lisäksi mun nyt pitäisi tilata pöytään myös nainen. Mä sanoin tarjoilijattarelle, että mä ny juon maksamani kaljan ja jos Börjellä on jotain sitä vastaan, niin Börje aseenkantajineen saa luvan varautua keräämään luunsa kadulta näyteikkunan ulkopuolelta. Mut jos mulla olis ollu pari kaljaa paremmat pohjat, niin ihan uteliaisuuteni asiaan olis voinnu herätä? Ei voi tietää.
Ja ei, en ole koskaan käynyt maksullisissa. Ei ole mun juttuni se. Mutta en myöskään ole asiassa tuomari.