C
CRAP!
Vieras
Olen 21-vuotias yliopisto-opiskelija ja olen epätasapainoisessa on-off-suhteessa. Olen normaalipainoinen, mutta menin lääkäriin, sillä olen "turvonnut" valtavasti niukkakalorisesta ruokavaliosta ja suuresta liikuntamäärästä huolimatta. Kuukautiseni ovat tulleet normaalisti koko ajan, enkä voinut ajatellakaan raskauden mahdollisuutta. Tutkimuksissa kävi kuitenkin ilmi, että olen raskaana, ja ultran mukaan viikkojakin on jo noin 24. Ahdistaa valtavasti, sillä olen juonut paljon ja usein koko vuoden ajan: kyse ei ole siis ollut lasista viiniä, vaan esimerkiksi viime viikon vapunavajaissitsit menivät niin, etten muista illasta mitään. Vähättelin lääkärille alkoholinkäyttöäni suojellakseni itseäni moralisoinnilta. Miten pääsen tästä eteenpäin? Mitä teen? FAS-lapsen synnyttäminen kuulostaa hirvittävältä, enkä todellakaan ole valmis äidiksi. Tahdon tämän vain pois.
Minulla on ensi viikolla aika erikoislääkärille, jolloin edessä on sarja tutkimuksia, joista en käsitä mitään, sillä raskausalan sanasto on minulle kaikkea muuta kuin tuttua. En osaa lainkaan käsitellä fiiliksiäni, sillä en tiedä mitä teen, mitä minulle tehdään, missä kunnossa sikiö on (mulle jäi mielettömän epäselväksi lähestulkoon kaikki raskauteen liittyvät asiat, sillä en huomannut edes kysyä, koska koko lääkärikäynti meni häkellyksessä, paniikissa ja sumussa), mitä minun pitäisi ajatella ja miten minun pitäisi suhtautua, kenelle kerron, miten opiskeluilleni käy. En tiedä lainkaan, miten minun pitäisi selviytyä tästä.
Minulla on ensi viikolla aika erikoislääkärille, jolloin edessä on sarja tutkimuksia, joista en käsitä mitään, sillä raskausalan sanasto on minulle kaikkea muuta kuin tuttua. En osaa lainkaan käsitellä fiiliksiäni, sillä en tiedä mitä teen, mitä minulle tehdään, missä kunnossa sikiö on (mulle jäi mielettömän epäselväksi lähestulkoon kaikki raskauteen liittyvät asiat, sillä en huomannut edes kysyä, koska koko lääkärikäynti meni häkellyksessä, paniikissa ja sumussa), mitä minun pitäisi ajatella ja miten minun pitäisi suhtautua, kenelle kerron, miten opiskeluilleni käy. En tiedä lainkaan, miten minun pitäisi selviytyä tästä.