Sain potkut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakituinen käymässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakituinen käymässä

Vieras
Koeajan irtisanominen. En tiedä syytä, muuta kuin että "luottamuspula". Epäilen itse kyllä sairaslomapäiviä, joita on kertynyt niin, että 1pv lapsen kanssa, 2 pv lapsen kanssa, ja viime viikon olin kokonaan pois: ensin 2pv itse flunssassa ja sitten 3pv lapsen sairastaessa.

Ja tuli ilmi tässä keskustelussa, missä mulle ilmotettiin potkuista (ilosesti menin töihin jtietämättä mitään tästä a sitten kutsuttiin heti pomon toimistoon) asioita, jotka ei pidä paikkaansa. Olen antanut yhdenkin tuotteen "naapurille ilmaiseksi", kun kyseessä oli virhe, jossa palautin asiakkaalle rahaa liikaa ja sai näin ollen tuotteen ilmaiseksi. Kyseessä oli puolituttu samasta kaupungista, jolla soitin välittömästi asian huomattuani ja kerroin siitä esimiehelleni. Näin ollen pomolle oli joku valehdellut. =(

Lisäksi en ole tarpeeksi hyvä rahan käsittelyssä. Noh, olen tehnyt kaikkeni, että asiat on menneet tasan tarkkaan ja sentilleen oikein, pari kertaa jäänyt ylitöihinkin selvittämään työjuttuja (siis rahaan littyen), koska olen halunnut tehdä asian alusta loppuun.

No, pomo sanoi, että olen jättänyt asioita puolitiehen. Tästäkin on hänelle valehdeltu, sillä esimieheni sanoi, että mene vaan kotiin, kun minulla oli yksi työjuttu kesken, joka vaati yliöihin jäämistä.

Esimiehen kanssa sen sijaan en tullut juttuun. Suorastaan inhosin koko akkaa, kukaan ei hänestä tykkään ja vuokratyöntekijät suorastaan pelkää.

Että valehdellu on akka plus sitten nämä sairaslomapäivät, että näkemiin kiitos. Aika surullista, kun valheiden takia pitää pois lähteä. =(

Pomo sano, että häntä "v.ituttaa tehdä tämmönen päätös", kun oon kuulemma yksi parhaista ellen paras asiakaspalvelussa ja niin mukava persoonanana.

Joo-o, ei paljon lämmitä kuulkaa. =(

3,5kk ehdin oleen ja 4kk oli koeaika...

Pomohan se päättä noisat asioista. Miksi hän sitten irtisanoo sinut, jos kerran tietää hyväksi. Tässä tapauksessa pomo kyllä tietää, että tuo esimiehesi on puhunut paskaa, joten hänen tehtävänsä olisi ollut puuttua siihen eikä erottaa sinua.

Koeajalla kumpi tahansa osapuoli voi lopettaa työsuhteen ilman mitään syytä. Itseasiassa syyn kertominen tarkoittaa jo sitä, että esimies tulee vähän vastaan työntekijän asioissa ja suostuu kertomaan enemmän kuin "koeajalla irtisanotaan".

no se vaan on niin että koeajalla helposti ovi käy. kyllä sulla on ollut turhaan tollasia hämminkejä. ja jos muka oikeesti koet vääryytenä potkut, niin vie asiaa eteenpäin.
pomon ei oo pakko kellee antaa potkuja, se ihan itse loppukädessä tekee päätöksen, joten turhapa sen on sulle valehdella että ei haluais niitä antaa.

lasten sairastelujen takia poissaolot on´myös ikäviä ja niille ei voi mitää,mut koeajalla nekään ei sitä plussaa tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Koeajalla kumpi tahansa osapuoli voi lopettaa työsuhteen ilman mitään syytä. Itseasiassa syyn kertominen tarkoittaa jo sitä, että esimies tulee vähän vastaan työntekijän asioissa ja suostuu kertomaan enemmän kuin "koeajalla irtisanotaan".

Täyttä puppua! Ei voi ilman syytä koeajallakaan työsopimusta purkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kantsiskos nostaa asiasta äläkkä?

Mitä se enää hyödyttää?
Yritin juurta jaksain selvittää pomon kanssa keskusteltaessa, että mitä niin kamalaa olen tehnyt. Selvitin hänelle tämän grillijutun ja rahankäsittely-jutun. En ymmärrä...

Siis sairaslomien takia ei saa purkaa koeajallakaan (todistuksen on jne.), mutta ei ne kai halua riskeerata, kun mulla on 3 lasta ja mies yrittäjä.

Sen sijaan yksi työntekijä oli 2-3kk saikulla ja ne ei voi laittaa pois, kun ei ole nää työajalla, että... =(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kantsiskos nostaa asiasta äläkkä?

Mitä se enää hyödyttää?
Yritin juurta jaksain selvittää pomon kanssa keskusteltaessa, että mitä niin kamalaa olen tehnyt. Selvitin hänelle tämän grillijutun ja rahankäsittely-jutun. En ymmärrä...

Siis sairaslomien takia ei saa purkaa koeajallakaan (todistuksen on jne.), mutta ei ne kai halua riskeerata, kun mulla on 3 lasta ja mies yrittäjä.

Sen sijaan yksi työntekijä oli 2-3kk saikulla ja ne ei voi laittaa pois, kun ei ole nää työajalla, että... =(

Sitä, että jos sun työsopimus on väärin perustein irtisanottu, niin saat kunnon korvaukset. Ota liittoon yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
No toivottavasti löydät uuden ja paremman paikan jossa ei ois tollaista noita-akkaa niskassa.

Amen for that.
Mutta kyllä tuntee ittensä ihan petetyks ja vääryyttää kokeneeks.
Samalla ihan paskan työntekijän maku suussa. =(

Täyttä puppua! Ei voi ilman syytä koeajallakaan työsopimusta purkaa.[/quote]

koeajalla ei tarvi olla syytä olla jatkamatta työsuhdetta!! jos kertoo syyn niin silloin voit nostaa mekkalan. tiedän kokemuksesta kun yhdelle tutulle ei jatkettu sopimusta koeajan jälkeen ja työantaja laittoi syyn siihen, niin joutui ottamaan takasin töihin kun ei ollut pätevä syy ja sattui muuten olemaan just toi "luottamuspula"...

En minäkään pitäis työntekijää joka on jatkuvasti pois töistä.Jos koeajalla jo jatkuvasti on kipeä tai lapset kipeänä se tarkoittaa jatkossa sitä että samaa on odotettavissa.

Pomohan se päättä noisat asioista. Miksi hän sitten irtisanoo sinut, jos kerran tietää hyväksi. Tässä tapauksessa pomo kyllä tietää, että tuo esimiehesi on puhunut paskaa, joten hänen tehtävänsä olisi ollut puuttua siihen eikä erottaa sinua.

En tiedä, se akka osaa kyllä (esimies) valehdella todella hyvin tai ainakin suurennella asioita. Kukaan ihminen ei ole hänelle kyllin hyvä ja aina pienemmästäkin asiasta sai kuulla.

Sitten kun sai alkaa tekeen työvuoroja (siirty hänelle) laitto mulle pelkkää iltaa eikä yhtään aamua, jossa käsitellään rahaa (tehdään puljun kokonaistilitys, edellisen päivän).

Sanoin tästä isommalle päällikölle, että kas vaan, mulla ei oo yhtään aamua ja muilla oli vaikka kuinka monta ja tää häiskäkin oli sitä mieltä, että kyllä pitäis olla tasapuolisemmin, että mitähän mun esimies on ajatellu, onkohan mitään. Ja niin sain 2 aamuvuoroa tälle viikolle, joita ei tarvitse enää edes tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
En minäkään pitäis työntekijää joka on jatkuvasti pois töistä.Jos koeajalla jo jatkuvasti on kipeä tai lapset kipeänä se tarkoittaa jatkossa sitä että samaa on odotettavissa.

Miten niin jatkuvasti? Lueppa uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Täyttä puppua! Ei voi ilman syytä koeajallakaan työsopimusta purkaa.

koeajalla ei tarvi olla syytä olla jatkamatta työsuhdetta!! jos kertoo syyn niin silloin voit nostaa mekkalan. tiedän kokemuksesta kun yhdelle tutulle ei jatkettu sopimusta koeajan jälkeen ja työantaja laittoi syyn siihen, niin joutui ottamaan takasin töihin kun ei ollut pätevä syy ja sattui muuten olemaan just toi "luottamuspula"...[/quote]

Mä en tajua, että miksei ihmiset voi ottaa asioista selvää ennen kuin tulee tänne päästämään suustaan kaikenlaista puppua!

Ota siis asioista ennen selvää, kun tulet tänne laukomaan "totuuksia".

Pomoa varmaan eniten ketuttaa että palkkasi ihmisen, joka ei työhön syystä tai toisesta sopinutkaan. Jos olisit niin hyvä jne niin et olisi nyt saanut kenkää.
Mutta ei se maailma tähän kaadu! Maailma on työpaikkoja täys! Tsemppiä!
:hug:

kyllä kolmeen ja puoleen kuukauteen sun sairaslomapäivien määrä on iso. ite en esim oo kuin kerran puoleen vuoteen sairaslomalla, jos sitäkään. ja mullakin on lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Pomoa varmaan eniten ketuttaa että palkkasi ihmisen, joka ei työhön syystä tai toisesta sopinutkaan. Jos olisit niin hyvä jne niin et olisi nyt saanut kenkää.
Mutta ei se maailma tähän kaadu! Maailma on työpaikkoja täys! Tsemppiä!
:hug:

Olin ihan niin hyvä kun tarvitsi ollakkin.
Ja kaikki virheitä tekee, niistä oppii. Virheitä tekee vieläkin ne, jotka on siellä 2 vuotta olleet. En ole tehnyt mitään isoa mokaa, enkä pientäkään, siis peruuttamatonta.

Mutta ei kaadu maailma ei, mutta kyllä tuntuu väärältä. =(

kyllä kolmeen ja puoleen kuukauteen sun sairaslomapäivien määrä on iso. ite en esim oo kuin kerran puoleen vuoteen sairaslomalla, jos sitäkään. ja mullakin on lapsia.

No ole onnellinen että sun lapset on terveitä.

Kuulutko ap ammattiliittoon? Jos niin ne on juuri tällaisia asioita varten. Mitään et menetä jos kysyt onko enää mitään tehtävissä ja selität millainen on tilanteesi.

Kuulutko ap ammattiliittoon? Jos niin ne on juuri tällaisia asioita varten. Mitään et menetä jos kysyt onko enää mitään tehtävissä ja selität millainen on tilanteesi.

En ehtiny liittyä vielä Pam:iin. Olen vielä ytk:ssa.

En ehtiny liittyä vielä Pam:iin. Olen vielä ytk:ssa.

Kysy edes sieltä sitten. Ei kyllä kuulosta kertomasi perusteella, et olis työnantajalla ihan puhtaat jauhot pussissa.

Yhteistyössä