meillä tyttö halusi 6 vanhana topin koska äitilläkin on eikä siinä mitään kummallista ole
mulla sama ongelma,roikkuu kun en ajoissa saanutKuules! Itse sain kärsiä ja edelleen jäljet näkyy. Rinnat roikkuvat, koska en ikinä saanut äidiltä rintaliivejä. Itse menin ostamaan ne ekat rintsikat ja ostin liian myöhään ne. Tarvetta olisi ollut jo neljä vuotta aiemmin! Häpesin kehoa rintojen kasvun jälkeen todella paljon, koska jouduin peittelemään itseäni verhoamalla monta paitaa päällekkäin, jotta sain edes jotain tukea rintoihin ja ettei näkyisi läpi.
Aion ostaa lapselleni nuoresta pitäen toppeja, pitäköön tai ei. Ja ensiliivejä tarpeeksi ajoissa. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Kehoa ei kenenkään kuulu hävetä. Naisellisuus on jokaisen nuoren tytönkin oikeus, ei mikään tabu tai hävetys. Rinnat ovat luonnollisuus.
Kyllä mäkin muistelisin, että mulla on ollut noita toppeja jo tosi pienenä. Rintsikat sain heti kun oli niin pientä kokoa tarjolla, olisin halunnut jo aikasemmin..meillä tyttö halusi 6 vanhana topin koska äitilläkin on eikä siinä mitään kummallista ole
Ihmettelen kyllä, että miten lapsesi voi tietää että muillakin on liivit?no ei mun mielestä tossa ole mitään nauramista..oma tyttö sai ekat liivinsä 10 v:nä,ihan tarpeeseen tuli..samoin monella hänen kaverillaan on kuulemma liivit ja ikää heillä sen 11 v nyt.
Heh.. Mun tyttöni on kertonut (12v.), että joka ikinen tyttö jonottaa niihin pariin vessaan, joita pukukopissa on. Vaihtavat siellä sitten vaatteensa vuoron perään.ööh,ovat kavereita,ovat toisillaan yötä silloin tällöin,ovat samalla luokalla -->uimahallissa,liikuntatunnilla vaatteita vaihdettaessa kukaan ei tietääkseni sulkeudu lukolliseen vessaan..
Meillä ainakin kaikki kävi uimapuvulla suihkussa uimahallissa.no,kukin tavallaan..kyllä mun lapsuudessa ala-asteelta alkaen vaihdettiin vaatteet ihan kaikkien tyttöjen kanssa samassa tilassa..enkä näe mitä järkeä on ensin käydä muiden nähden suihkussa ja sitten piiloutua laittamaan vaatteet päälle?
jaa..kaikissa uimahalleissa missä mä olen käynyt tähän ikään asti on kyllä ollut kielto,että sinne suihkuun mennään ilman uimapukua..ja niin olen toiminut ja opettanut oman lapsen toimimaan samoin..edelleen en ymmärrä miksi tyttöjen pitäisi hävetä omaa vartaloaan?Meillä ainakin kaikki kävi uimapuvulla suihkussa uimahallissa.
Meillä ainakin siis osa ujommista tytöistä siis pukukopissa riisui jossain vessassa tms. laittoi uimapuvun päälleen eikä sitten riisunut sitä suihkuunkaan.no,kukin tavallaan..kyllä mun lapsuudessa ala-asteelta alkaen vaihdettiin vaatteet ihan kaikkien tyttöjen kanssa samassa tilassa..enkä näe mitä järkeä on ensin käydä muiden nähden suihkussa ja sitten piiloutua laittamaan vaatteet päälle?
No ei pidäkään. Niin kuitenkin tapahtuu. Monia nuoria hämmentää oma, muuttuva vartalo, varsinkin suhteessa muihin lapsiin/nuoriin, ja joskus joudutaan kokemaan kiusaamista sen vuoksi, että vartalossa tapahtuu muutoksia. Silloin on ihan ymmärrettävää, että nuori/lapsi suhtautuu tiedostavasti ja jopa häpeillen omaan vartaloonsa, eikä halua sitä näyttää. Siihenkin hänellä mielestäni on oikeus, ei siinä auta että menee sanomaan vaan, että ei sun kuule pidä hävetä vartaloasi. Tietenkin ihannetilanne olisi, ettei kukaan häpeäisi, mutta kun näin vaan on.jaa..kaikissa uimahalleissa missä mä olen käynyt tähän ikään asti on kyllä ollut kielto,että sinne suihkuun mennään ilman uimapukua..ja niin olen toiminut ja opettanut oman lapsen toimimaan samoin..edelleen en ymmärrä miksi tyttöjen pitäisi hävetä omaa vartaloaan?
Olen aina käyttänyt topattuja liivejä. Kun rinnat alkoivat kasvaa ne olivat arat. Toppaus ei liiku rintojen päällä ja vähentää rintojen liikettä ja ulkopuolista ärsytystä.Mun mielestä rintsikat on ok jos niille on tarvetta mutta en ymmärrä sitä, että lasten liiveihin laitetaan toppaukset...
Mielestäni ei ole iso ongelma jos pikkutytöt käy uimapuvussa suihkussa. En muutenkaan ymmärrä sitä miksi lapsen (tai edes aikuisen) pitäisi esittäytyä alasti muiden edessä. Mielestäni jokaisella kuuluisi olla oikeus käydä suihkussa niin, ettei tarvitse olla muiden edessä alasti suihkussa. Mielestäni kaikilla, myös oppivelvollisuutta suorittavilla lapsille, pitäisi olla oikeus itse päättää kenen edessä ovat alasti. Siksi minua on aina inhottaneet suomalaiset uimahallit, joissa on useimmiten vain yksi iso, avoin suihkutila. Ei olisi kovin vaikeaa tehdä suihkukoppeja myös suomalaisiin uimahalleihin.jaa..kaikissa uimahalleissa missä mä olen käynyt tähän ikään asti on kyllä ollut kielto,että sinne suihkuun mennään ilman uimapukua..ja niin olen toiminut ja opettanut oman lapsen toimimaan samoin..edelleen en ymmärrä miksi tyttöjen pitäisi hävetä omaa vartaloaan?