Sain nauraa vaatekaupassa! Pikkutytöt nimittäin olivat alusvaateosastolla...

• Viestiketjun aloittaja Yhden äippä
  • Ensimmäinen viesti
No meillä neiti täytti syyskuussa 10-vuotta. Nyt syksyn aikana alkanut rintaliiveistä ja topeista kiinnostumaan ja nyt sitten pari toppia ostettiin. Sanoi vielä, että ei halua niitä kuitenkaan joululahjaksi, sillä ei kehtaa niitä kaikkien edessä avata. Ihan vielä ei mielestäni kuitenkaan tarvetta olisi, mutta eipähän tuollaisesta topista mitään haittaa ole, jos haluaa käyttää.
Itse ihmettelin myös, että joko 10 vuotiaatkin jo kiinnostunut, mutta mitä minä lapsen kiinnostuksen kohteita vähättelemään. Onneksi tyttön kanssa aina puhuttu kaikesta, niin ei nytkään arastellut äidille puhua.

Itse muistaisin saaneeni ensimmäiset rintaliivit ja topit noin 12 vuotiaana, jolloin niille alkoi olla tarvetta.
Kyllä ne lapset kasvaa niin nopeasti.

Kuules! Itse sain kärsiä ja edelleen jäljet näkyy. Rinnat roikkuvat, koska en ikinä saanut äidiltä rintaliivejä. Itse menin ostamaan ne ekat rintsikat ja ostin liian myöhään ne. Tarvetta olisi ollut jo neljä vuotta aiemmin! Häpesin kehoa rintojen kasvun jälkeen todella paljon, koska jouduin peittelemään itseäni verhoamalla monta paitaa päällekkäin, jotta sain edes jotain tukea rintoihin ja ettei näkyisi läpi.

Aion ostaa lapselleni nuoresta pitäen toppeja, pitäköön tai ei. Ja ensiliivejä tarpeeksi ajoissa. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Kehoa ei kenenkään kuulu hävetä. Naisellisuus on jokaisen nuoren tytönkin oikeus, ei mikään tabu tai hävetys. Rinnat ovat luonnollisuus.
Tämä on melkein kuin itse olisin kirjoittanut! Harmittaa että sain rintsikat vasta 7.lk:lla vaikka oikeasti tarve olisi ollut jo pari vuotta aiemmin. Nuokin rintsikat ystäväni osti minulle, kun en itse kehdannut. Niitä taisin käyttää ainakin vuoden ennen kuin itse uskalsin ostaa toiset.

"miisu"
Mun 5v. tytön mielestä rintsikat on tosi kivoja ja jänniä. Lindexillä on ainakin sellaisia ihan pikkutyttöjen "rintsikoita" joita hän on joskus katsellut. Ihmettelisin enemmänkin jos 10-vuotiaat ei kavereidensa kanssa olisi yhtään kiinnostuneita rintsikoista tai muista jännistä tyttöjen jutuista.

Keijupölly
[QUOTE="miisu";25248254]Mun 5v. tytön mielestä rintsikat on tosi kivoja ja jänniä. Lindexillä on ainakin sellaisia ihan pikkutyttöjen "rintsikoita" joita hän on joskus katsellut. Ihmettelisin enemmänkin jos 10-vuotiaat ei kavereidensa kanssa olisi yhtään kiinnostuneita rintsikoista tai muista jännistä tyttöjen jutuista.[/QUOTE]

Mä käytän itte niitä ku ne on ainoot, mitkä on hyviä ja missä löytyy sopiva ympärysmitta.

"melli"
[QUOTE="vieras";25248212]10v. todellakin tarvii jo topattui rintaliiveja. älyhoi!!![/QUOTE]

Oma tyttäreni tarvitsi topatut rintaliivit siitä yksinkertaisesta syystä että hänellä oli rinnat niin kipeät. Ihmeellistä että tästä tehdään nyt niin iso numero :(

"äiti"
[QUOTE="melli";25248320]Oma tyttäreni tarvitsi topatut rintaliivit siitä yksinkertaisesta syystä että hänellä oli rinnat niin kipeät. Ihmeellistä että tästä tehdään nyt niin iso numero :([/QUOTE]

Mitä se toppaus sitä poistaa? Nehän vaan hiertää.

"Anne"
[QUOTE="äiti";25248332]Mitä se toppaus sitä poistaa? Nehän vaan hiertää.[/QUOTE]

Toppaus vähentää rintojen liikkumista ja ulkoista ärsytystä, ei hierrä ellei ole tosi väärän kokoiset niin hiertää siinä missä koko muukin liivi siinä tapauksessa.

Mä olin varmaan vähän alle kymmenen kun nännit alko törröttää ja näkymään paidan läpi. Se oli tosi noloa ja pidinkin sellaista paitaa jossa oli punainen raita, tosin liian ylhäällä, mut vetämällä paidan sai "oikeaan" kohtaan. Vähän myöhemmin sitten äiti osti mulle liivikaupasta ekat omat liivit, topatut (ei varmaan ollu muuta tarjolla). Sitten ongelmana oli se et liivejä oli vaan yhdet enkä kehdannu enää olla ilmankaan.

"vieras"
Mä olin varmaan vähän alle kymmenen kun nännit alko törröttää ja näkymään paidan läpi. Se oli tosi noloa ja pidinkin sellaista paitaa jossa oli punainen raita, tosin liian ylhäällä, mut vetämällä paidan sai "oikeaan" kohtaan. Vähän myöhemmin sitten äiti osti mulle liivikaupasta ekat omat liivit, topatut (ei varmaan ollu muuta tarjolla). Sitten ongelmana oli se et liivejä oli vaan yhdet enkä kehdannu enää olla ilmankaan.
Mitä se viiva auttoi? :D

Yhteistyössä