Sain miehen innostumaan laihduttamisesta, terveellisiä edullisia ruokia jota mieskin söisi?

  • Viestiketjun aloittaja auttakaahan
  • Ensimmäinen viesti
"paula"
[QUOTE="...";30681623]Salaatinkastikkeetkin repäisit omasta päästäsi. Vinkki.[/QUOTE]

No en osta valmiita koskaan, kai sen saa sanoa? Omatekoiset on jokaisella erikseen.

Mutta rapsiöljyä kyllä myydään torjunta-aineena kirvoille!

Samaa MYRKYLLISTÄ ainetta muuten on siinä isompien lemmikkien kaulapannassa, mitä koirille tyrkytetään, mutta joka pienemmille otuksille on vaarallinen:
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/vetpil/3/825813.pdf

Miksi etikkaa täytyisi käyttää? Mulle tulee kipeitä näppyjä kurkkusalaatista ja etikka voi olla siihen syy toki vika voi olla muussakin! Ihan sama, mut en sitäkään käytä. mutta ilman etikkaa on kyllä hyvä olo!

Rypsiöljyssähän ja sokerijuurikkaassa ym. on jo kauan ollut sitä jäämää, mitä sen viljelyssä on sallittu. Eihän se mikään salaliitto ole, vaan kaikkien täytyy ne tietää, vaikka markkinoille tulevia aineita ei kukaan meille kerrokaan. Joo, lääkkeitä en käytä enkä ole sairaskaan, vaikka migreeni tulee esim pansuolasta. Maldonia olen käyttänyt kauan ja se sopii.
 
edelliselle
Öljyt täytyy olla aina luomua, tai tulee ongelmia, koska laihduttaessa vapautuu ne rasvakudoksessa olevat myrkylliset yhdisteet. Jus siksi ei saisi laihtua kovin nopeasti. Ei pysy maksa ja munuaiset mukana prosessissa!

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1364037184/2#2

Ja syynä on tosiaan se sama myrkky, mitä rapsissa ja rypsissä hyväksyttyinä / sallittuina jääminä on.

Järkyttävää tietämättömyyttä joillakin:-(
 
edelliselle
Öljyt täytyy olla aina luomua, tai tulee ongelmia, koska laihduttaessa vapautuu ne rasvakudoksessa olevat myrkylliset yhdisteet. Jus siksi ei saisi laihtua kovin nopeasti. Ei pysy maksa ja munuaiset mukana prosessissa!

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Vaihtoehtoja rypsiöljylle

Ja syynä on tosiaan se sama myrkky, mitä rapsissa ja rypsissä hyväksyttyinä / sallittuina jääminä on.

Järkyttävää tietämättömyyttä joillakin:-(
http://www.finlex.fi/data/normit/35564-MMMa_12_10_fi.pdf



Ja mikä salaliitto se on, jos joku ei tiedä? Jos jotaki ei yhtään kiinnosta, mitä MUUT asioista päättävät?

Onhan aikoihin eletty:-O
 
"apuva"
Öljyt täytyy olla aina luomua, tai tulee ongelmia, koska laihduttaessa vapautuu ne rasvakudoksessa olevat myrkylliset yhdisteet. Jus siksi ei saisi laihtua kovin nopeasti. Ei pysy maksa ja munuaiset mukana prosessissa!

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Vaihtoehtoja rypsiöljylle

Ja syynä on tosiaan se sama myrkky, mitä rapsissa ja rypsissä hyväksyttyinä / sallittuina jääminä on.

Järkyttävää tietämättömyyttä joillakin:-(
Luojan kiitos mä tiedän elämästä yhden tärkeän faktan: TULEN joka tapauksessa kuolemaan. Empä siis viitsi tätä elämää pilata stressaamalla kaikien maailman kotkotusten perää "etten vaan myrkyttyisi ja kuolisi". Onhan sinulla ja Paulalla hengityssuojaimet? ja millä filtterillä varustettu? Vai kuinka uskallatta hengittää ilmaa? Happilaitteet? Varokaa ihmeessä niidenkin kanssa, joku on voinnut ilman sekaan pullottaa ties mitä.
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30680281]Miehelläni on ongelmana myös annoskoot. Jos on kevyttä ruokaa, niin ei tule täyteen ellei syö älytöntä määrää.

Saattaa siis syödä 6-7 isoa perunaa ja soossit lisäksi. Se on sitä kun on tottunut syömään isoja annoksia, pikkuhiljaa pitäisi pienentää annoskokoa niin varmaan laihtuisi jo ihan sillä.

Ihan normaalia kotiruokaa olen tehnyt tähänkin asti, mutta sitä hieman muokkaamalla tippuu varmasti nopeammin ja helpommin paino. Mies on itse surkea kokki, ellei ranskiksia ja kalapuikkoja lasketa (nekin usein menee liian tummiksi), joten homma jää mun kontolle kokonaan. Ei yhtään haittaa kun tykkään itsekkin syödä terveellisesti[/QUOTE

Jos teillä ei ole omia luomuperunoita, siirtykää kesäkurpitsaan: se leikataan kapeiksi suikuroiksi ja höyrytetään siivilässä, vähän aikaa vaan. Mausta se sit oikealla voilla.

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Ravinnon merkitys suolistosairauksiin!

Soijaa ja maissia ei kannata syödä missään muodossa ja voihan ne kaupan perunatkin kuulua samaan sarjaan:-(
 
vierass
[QUOTE="...";30681623]
Jos hillitsisti juttujasi niin välillä niissä voisi olla ihan asiaakin mutta tuo pommitus vie kaikelta pohjan. Vinkki.[/QUOTE]

Ja toisena vinkkinä minä sanon, että jatkuva itsensä lainaaminen kerta toisensa perään antaa skitsofrenisen vaikutelman itse itsensä kanssa keskustelemisesta.
 
"paula"
[QUOTE="apuva";30682151]Empä siis viitsi tätä elämää pilata stressaamalla kaikien maailman kotkotusten perää "etten vaan myrkyttyisi ja kuolisi". Onhan sinulla ja Paulalla hengityssuojaimet? ja millä filtterillä varustettu? [/QUOTE]

Niistäkään en tiedä mitään en siis tarvi.

Mutta sun kannattaa lukea tämä:
Biomedicum

Mulla ei ole mitään stressiä noista asioista - tosin kaikki seulonnat vois mun puolesta lopettaa... näin pula--aikana. Ja se just siksi, mitä tuolla linkin takana lukee. Toki itse voi kieltäytyä kaikista seulonnoista, kuten olen tehnytkin.
 
"apuva"
[QUOTE="paula";30682194]Niistäkään en tiedä mitään en siis tarvi.

Mutta sun kannattaa lukea tämä:
Biomedicum

Mulla ei ole mitään stressiä noista asioista - tosin kaikki seulonnat vois mun puolesta lopettaa... näin pula--aikana. Ja se just siksi, mitä tuolla linkin takana lukee. Toki itse voi kieltäytyä kaikista seulonnoista, kuten olen tehnytkin.[/QUOTE]

Voin kuule sanoa että linkkisi ei kiinnosta. Kukin toki saa taaplata tyylillään. Mä porskutan sen ajan täällä kun porskuta ja IHMISEN tekemiin raportteihin en liikoja usko. Yks sanoo toista, toinen toista. Nämä immeiset yrittää olla usein "niin kaikki tietäviä". Vaikka yksinkertaisempikin tajuaa että luonto on se kun täällä määrää ja ihminen on aina erehtyväinen (ja pyrkii vain oman edun tavoitteluun). Liian tutkimuksen kautta ihmisistä on tullut vaan niin itseriittoisa että melkein oksettaa. Mitäs jos me vaan otettas ja elettäs? Sillei kun itsestä hyvältä tuntuu (ei siten kuin kirjoissa/julkaisuissa ymym on kerrottu että näin on hyvä?).

Jos mun päätä särkee. Syön tabletin. Jos se mut tappaa (kerrasta muutamasta) niin empähän ainakaan kuollut kivun kanssa. Jos mul on nälkä, syö mikä itselle tuntuu sopivammalta (einekset pierettää ni en viitti kamalasti niitä syödä). Jos sisäilma ahdista, meen ulos ja vedän syvää ilmaa....
 
"apuva"
[QUOTE="paula";30682194]Niistäkään en tiedä mitään en siis tarvi.

Mutta sun kannattaa lukea tämä:
Biomedicum

Mulla ei ole mitään stressiä noista asioista - tosin kaikki seulonnat vois mun puolesta lopettaa... näin pula--aikana. Ja se just siksi, mitä tuolla linkin takana lukee. Toki itse voi kieltäytyä kaikista seulonnoista, kuten olen tehnytkin.[/QUOTE]

Ja mä kyllä suosittelisin vähintää hengityssuojainta koska ilman kautta kehoon kulkeutuu mitä ihmeellisempiä asioita jotka voit pahimmillaan JOPA tappaa- Ajattele ne kaikki pakokaasujen yhditeet? Onks ne muka tarkoitettu hengitettäväks? Mieti mieti myös niitä yhdisteitä joita puuta poltettaessa tulee ja jatkuvasti on hengitettävänä? Entäpä ne ilmansuodaatimet? jotka suodattaa vaikkapa työpaikkasi ilmaa? Mistä materiaalista ne onkaan tehty ja mitä niistä saattaakaan päästä ilmaan, jota nytkin ehkä hengität?

Tää on salajuoni. Olisko autoteollisuus suurien lääkefirmojen takana? Ehkä takkojenkin valmistajat? ;)
 
puhasta pittää olla
Käytän yleensä foliohattua suojautuakseni ulkoavaruuden sekä vieraiden valtojen säteiltä, kännykkäsätelilyltä ja muulta sellaiselta. Asun täällä maakuopassani ja poljen generaattorilla sen verran sähköä että saan tämän ipadini toimimaan silloin tällöin, käytän tätäkin vain luomuhampusta kudotut hanskat käsissä...

Ja juon vaan vettä ja poronmaitoa.
 
"paula"
Öljyt täytyy olla aina luomua, tai tulee ongelmia, koska laihduttaessa vapautuu ne rasvakudoksessa olevat myrkylliset yhdisteet. Jus siksi ei saisi laihtua kovin nopeasti. Ei pysy maksa ja munuaiset mukana prosessissa!

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Vaihtoehtoja rypsiöljylle

Ja syynä on tosiaan se sama myrkky, mitä rapsissa ja rypsissä hyväksyttyinä / sallittuina jääminä on.

Järkyttävää tietämättömyyttä joillakin:-(
Ja tietyt asiat ei muutu ikinä:

"Guarkumi (E 412) on lisäaine, jota käytetään elintarvikkeissa sakeuttamisaineena. Sitä on myös eräissä laihdutustarkoitukseen käytettävissä ravintolisissä. Guarkumia saadaan palkokasveihin kuuluvan guarin siemenistä.

Noin 80 prosenttia EU-markkinoille tulevasta guarkumista tulee Intiasta. Valion saastuneissa ruokakermoissa käyttämä guarkumi on peräisin intialaiselta guarkumivalmistaja India Glycolsilta.

India Glycolsin guarkumista on löydetty erittäin korkeita pitoisuuksia dioksiinia ja kiellettyä torjunta-ainetta pentakloorifenolia. Muiden valmistajien tuotteissa ei ole toistaiseksi havaittu mitään vikaa.

Ylitarkastaja Taina Rautio Elintarviketurvallisuusvirastosta kertoo, että Valio ja karkkilalainen ravintolisiä valmistava Hankintatukku saivat vinkin myrkyttyneestä guarkumista heiltä jo elokuun alussa.

Raution mukaan guarkumin myrkyttymisen syy ei ole vielä tiedossa, mutta mahdollisia selityksiä on ainakin kaksi.

Toinen selitys on se, että pentakloorifenolia on käytetty torjunta-aineena pelloilla ja se olisi kulkeutunut guarkumiin saakka.

Toinen selitys on mielenkiintoisempi.

Guarkumia käytetään myös sitomaan väriä tekstiilien värjäämisessä. On mahdollista, että sveitsiläisen Unipektin Eurooppaan tuoma guarkumierä olisi alun perin tekstiilin värjäämiseen tarkoitettua guarkumia, jonka homehtumista estetään käyttämällä pentakloorifenolia.

Rautio kertoo myös, että dioksiinia etsitään yleensä vain rasvaisista tuotteista eikä kukaan ole aiemmin osannut epäillä kasviperäistä guarkumia.

Myrkyttyneen guarkumin löysi tshekkiläinen laboratorio muiden tutkimuksiensa yhteydessä. Suomen viranomaiset saivat tiedon asiasta Euroopan elintarvikkeita ja rehuja koskevan nopean hälytysjärjestelmän kautta."

Tuostakin on kesällä 7 vuotta aikaa!
 
täti,,
Alkuperäinen kirjoittaja puhasta pittää olla;30682242:
Käytän yleensä foliohattua suojautuakseni ulkoavaruuden sekä vieraiden valtojen säteiltä, kännykkäsätelilyltä ja muulta sellaiselta. Asun täällä maakuopassani ja poljen generaattorilla sen verran sähköä että saan tämän ipadini toimimaan silloin tällöin, käytän tätäkin vain luomuhampusta kudotut hanskat käsissä...

Ja juon vaan vettä ja poronmaitoa.
Kannataa tällästa kokeilla välillä !

 
N.O
Jos mies ei kasviksista välitä niin eikös pelkkä annos kokojen vahtiminen riiitä? Kaikkeahan vois syödä kun syö oikean määrän. Mä olen aina laihduttanut ihan tavan eväillä. Suurin pudotus n.20 kiloa :) ilman mitää "erikois" pöperöitä. Itse kyllä rakastan kaikkia kasvisruokia kunhan joku minulle niitä taikoisi :) tai voisinhan minä itsekkin tietysti opetella
 
[QUOTE="a.p";30680281]Miehelläni on ongelmana myös annoskoot. Jos on kevyttä ruokaa, niin ei tule täyteen ellei syö älytöntä määrää.

Saattaa siis syödä 6-7 isoa perunaa ja soossit lisäksi. Se on sitä kun on tottunut syömään isoja annoksia, pikkuhiljaa pitäisi pienentää annoskokoa niin varmaan laihtuisi jo ihan sillä.

Ihan normaalia kotiruokaa olen tehnyt tähänkin asti, mutta sitä hieman muokkaamalla tippuu varmasti nopeammin ja helpommin paino. Mies on itse surkea kokki, ellei ranskiksia ja kalapuikkoja lasketa (nekin usein menee liian tummiksi), joten homma jää mun kontolle kokonaan. Ei yhtään haittaa kun tykkään itsekkin syödä terveellisesti[/QUOTE]

Perusruokaa ja kasviksia se oppi tuokin syömään kohtuudella. Tasaet ruokavälit ettei tule vedettyä sitten älyttömästi harvemmin, syö rauhallisesti eikä hotki,kylläisyys ehtii aivoihin astri ennen ku hotasee toisenki annoksen ekan lisäksi. Kasviksilla saa sitä tuntua että annos on iso jos on tottunu syömään niiin. Puolet lautasesti vihannesta ja neljännes perunaa sekä toinen vaikka lihapullaa. Eikä siis perunakekoa ja lihapullakasaa.
 
"hmm"
Mulla itsellä toi salaatin puputtaminen on joskus vaikeeta, joten syön kurkun kurkunpalasina, tomaatin kokonaisena jne. Joskus dippailen johonkin kermaviilisöhellykseen, raaka kukkakaalikin maistuu paremmalta kuin kypsennettynä. Muutenkin noita juureksia ei kannata kypsentää kuin sillee rapsakoiksi, maistuu enemmän.
 
nohh
No pidän kotiruokaamme ihan terveellisenä, tavallisena ruokana, ja sillä olen halutessani myös laihduttanut (karsimalla annoskokoja, juomalla maidon sijasta vettä, jättämällä aamun mehulasillisen pois jne).

Lohta, riisiä ja kukka- ja parsakaalia
Paistettua siikaa, perunamuusia ja salaattia
Tonnikala-riisisalaattia
Pasta-kinkkusalaattia, jossa vihanneksia luonnollisesti myös ja ei majoneesikastiketta
lihamureke ja keitetyt perunat
hernekeitto
minestronekeitto
tomaattinen katkarapukastike + riisi tai kvinoa
jauhelihakeitto
kaalikeitto
sitruunainen broileri ja riisi + uunikasvikset tai salaatti
kalakeitto
täytetyt paprikat ja kesäkurpitsat
broileri hapanimeläkastikkeessa
wokit
 
Diabeetikon äiti
Insluliini on se joka lihottaa. Mikäli miehelläsi on tyypin 1 diabetes, hän laihtuu varmasti jos jättää insuliinit vähemmälle (diabeetikko käytännössä pissii läskit ja lihakset pihalle ilman insuliinia). Eli glukakonia vaan jos meinaa verensokerit tippua liian alas. Kakkostyypin diabetikolle tutkitusti paras vaihtoehto on VHH ja siinäkin mekanismi näyttää liittyvän insuliinitasojen pitämisessä alhaalla (ts. vähän hiilihydraatteja ja ei liikaa proteiineja).
No huh huh, kyllä nyt heität hatusta niin vaarallisisa ohjeita ettei tosikaan. Olet ilmeisesti valmis ottamaan kontollesi mahdollisen ketoasidoosin aiheuttaman happomyrkytyksen ja pahimmillaan kuoleman?

Ensinnäkin, insuliini lihottaa, kyllä jos sitä pistetään liikaa verensokeri-hiilihydraatti suhteeseen nähden jolloin verensokeri laskee liikaa ja matalaa on korjattava jatkuvasti lisähiilihydraatilla. Insuliinimäärän liika tiputtaminen taas johtaa korkeaan verensokeriin ja pahimmillaan hengen vievään ketoasidoosiin. Eli insuliinin vähentäminen ei 1-tyyppiläistä laihduta ainakaan sinun menetelmillä.

Ja itse ketjun aloittajan kysymykseen. Lisää esimerkiksi laatikkoruokiin mukaan pakaste pinaattia, porkkanaraastetta, pakasteesta vihannessuikaleit jne. Pataruokiin jo alkuvaiheessa hautumaan porkkanaa, lanttua jne. jolloin ne pehmenevät sopivasti ja imevät itseensä makua. Ja välipaloja tasaisesti ettei ne verensokerit romahda muttei mielellään sokerisia välipaloja. Leipääkin vain kohtuudella.
 
rennommin
[QUOTE="apuva";30682212]Voin kuule sanoa että linkkisi ei kiinnosta. Kukin toki saa taaplata tyylillään. Mä porskutan sen ajan täällä kun porskuta ja IHMISEN tekemiin raportteihin en liikoja usko. Yks sanoo toista, toinen toista. Nämä immeiset yrittää olla usein "niin kaikki tietäviä". Vaikka yksinkertaisempikin tajuaa että luonto on se kun täällä määrää ja ihminen on aina erehtyväinen (ja pyrkii vain oman edun tavoitteluun). Liian tutkimuksen kautta ihmisistä on tullut vaan niin itseriittoisa että melkein oksettaa. Mitäs jos me vaan otettas ja elettäs? Sillei kun itsestä hyvältä tuntuu (ei siten kuin kirjoissa/julkaisuissa ymym on kerrottu että näin on hyvä?).

Jos mun päätä särkee. Syön tabletin. Jos se mut tappaa (kerrasta muutamasta) niin empähän ainakaan kuollut kivun kanssa. Jos mul on nälkä, syö mikä itselle tuntuu sopivammalta (einekset pierettää ni en viitti kamalasti niitä syödä). Jos sisäilma ahdista, meen ulos ja vedän syvää ilmaa....[/QUOTE]

Syö ihan mitä haluat, mutta ap kysyi nimenomaan vinkkejä terveellisten ruokien koostamiseen.

Mä kun tykkään tost karppauksesta just sen takia, että se on niin yksinkertaista ja rentoa. Jos joku tekee siitä vaikeeta, niin eipä mun ainakaan oo tarvinnut. ?!

Ostaa vaan simppeliä oikeeta ruokaa, ei teollisesti tuotettua, kyllä sä tiedät... Syö yksinkertaisia ruokia, lihoja, kaloja, maitotuotteita kaikkee sellasta mistä ei oo poistettu mitään eikä jatkettu millään.

Kyllä mä leipääkin tosin joskus syön herkutellakseni, mutta jos haluu pitää painonsa kurissa niin vähemmillä hiilareilla se on vaan paljon rennompaa. Täysrasvasia tuotteita syödessä ei tarvi koko ajan olla syömässä. Ihan samat annoskoot oikeestaan riittää, jättää vaan sen yhden lohkon täyttämättä. Ja lisää ne poistetut kalorit rasvana takaisin, niihin muihin lohkoihin.

Kasviksia syön vain maun ja c-vitamiinin vuoksi. Ei niistä kannata stressiä ottaa, kun ei ne nyt mitään superruokia ole. Kananmuna sen sijaan on ja pelkän voinkin ravintoainelista on aivan toista luokkaa kuin jonkun kurkun tai kukkakaalin. Jos pelkää voita, suosittelen avokadoa. Mutta ei miehesi varmaan voita pelkää?

Naiset yleensä on enempi näitä hysteerikkoja, jotka rupee huutaa lehmien ja luontoäidin salaliittoa, jos uskaltaa ostaa jotain mitä ihminen ei ole päässyt sorkkimaan hyvää hyvyyttään myydäkseen meille parhainta mitä rahalla saa.

Edullisuudesta ei ole tarvinnut huolehtia. Itse syön useinkin esim. savulohta ym kalliiksi miellettyä, ja olen satavarma, että olen köyhempi kuin kukaan teistä, ellette sitten ole samanlaisia tukia hakemattomia ja jos olette niin sehän on sitten vaan omaa tyhmyyttänne.
 

Yhteistyössä