Sain maksusitoumuksen lasten haalareihin ja kuravaatteisiin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Jos mulla sattuis olemaan maksusitoumus lasten haalareihin, en ottaisi halpaa mutten ilkeäisi kalleintakaan, vaan valitsisin kohtuu hintaiset ja kuitenkin kestävät. Toi "avoin" maksusitoumus ei oo joka kunnassa, meilläpäin tiedän työn puolesta, että määrätään raja minkä verran voi maksaa.

Niin, tykkään kuitenkin että vaatteet on sellaisia etteivät ne ole sitten heti märkiä kun ulos menee. Siis että olisivat laadukkaat kuitenkin, mutta sitä Reimatecin hintaa en ole valmis maksamaan! Laatua löytyy halvemmallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Jos mulla sattuis olemaan maksusitoumus lasten haalareihin, en ottaisi halpaa mutten ilkeäisi kalleintakaan, vaan valitsisin kohtuu hintaiset ja kuitenkin kestävät. Toi "avoin" maksusitoumus ei oo joka kunnassa, meilläpäin tiedän työn puolesta, että määrätään raja minkä verran voi maksaa.

Mikä sitten olis se kohtuu hinta? Jos reimat on 150?, remut 80? ja muun merkkiset n.60-70? eli mikä näistä? eikö tuo sitte ollu keskihintainen? Prismasta siis oon hakemassa ja hintaa ei ollu määrätty, mutta en mä mitään reimoja sinne lähteny ettimään. Kuinka täälä ny näin kateellista porukkaa on :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ihmeellistä tuossa on?

Eihän lasten vaatteista voi päätellä yhtään mitään perheestä.Ennenkin olen huomannut, että aika usein juuri teinivanhempien/nuorten vanhempien, yksinhuoltajien, köyhien opiskelijaparien ym. tulottomien tai yhteiskunnan rahoilla elävien lapsilla on kalleimmat vaatteet, aina uutta ja kalleinta merkkiä.Eli joko yhteiskunta tai isovanhemmat makselevat kaiken.

Kun taas usein työssäkäyvät vanhemmat pitkälle opiskelleet ihmiset maksavat kaiken omasta pussista, ja usein lapsille ei tosiaan ole varaa ostella kalleinta merkkiä, vaan usein jopa kirpputorivaatetta on korkeakoulutettujen työssäkäyvien lapsilla. Kun kaiken omasta pussista maksaa, ei jääkään itse maksettujen asumisen ja ruoan jälkeen ja päivähoitomaksujen jälkeen ym progressiivisten maksujen kuten verojen jälkeen paljon mitän suomen pienistä palkoista elämiseen.

Täällä ilmottautuu heti eräs poikkeus sääntöösi..opiskelijaäiti, jolla EI ole varaa ostaa kaikkein kalleinta, eikä mun mutsillakaan ole varaa kustantaa (kohta kolmelle) lapsenlapsilleen kaikkein kalleinta!!!!!!!!!!
Eipä siihen ole edes tarvetta! :)
Kirppiksillä kolutaan ahkeraan, joskus ostetaan uutta kun ei muuten löydy..ja mistä se raha on pois? Noh, esim. mun vaatteista...
Mullakin olis varmaan ollut oikeus joka kuukautiseen sossunapuun, mutta olen hakenut sieltä apua vasta kun on ollut aivan pakko. Kunnia ei kestä sitä lippulappuanelua... :|

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
käykö teidän varakkaiden kotirouvien kateeksi, jos vähävarattomampikin äiti saa lapselleen ylle reimatecin haalarin

Enpä tunne suomessa varakkaita kotirouvia. Ketkä ovat kotiäitiyden valinneet, käyttävät ahkerasti kirpputoreja ja tekevät itse kaiken ruoan alusta alkean ym
sitten on sellaiset, jotka ovat kotona yhteiskunnan ja isovanhempien kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä ihmeellistä tuossa on?

Eihän lasten vaatteista voi päätellä yhtään mitään perheestä.Ennenkin olen huomannut, että aika usein juuri teinivanhempien/nuorten vanhempien, yksinhuoltajien, köyhien opiskelijaparien ym. tulottomien tai yhteiskunnan rahoilla elävien lapsilla on kalleimmat vaatteet, aina uutta ja kalleinta merkkiä.Eli joko yhteiskunta tai isovanhemmat makselevat kaiken.

Kun taas usein työssäkäyvät vanhemmat pitkälle opiskelleet ihmiset maksavat kaiken omasta pussista, ja usein lapsille ei tosiaan ole varaa ostella kalleinta merkkiä, vaan usein jopa kirpputorivaatetta on korkeakoulutettujen työssäkäyvien lapsilla. Kun kaiken omasta pussista maksaa, ei jääkään itse maksettujen asumisen ja ruoan jälkeen ja päivähoitomaksujen jälkeen ym progressiivisten maksujen kuten verojen jälkeen paljon mitän suomen pienistä palkoista elämiseen.

Tuo on ihan totta. Aikoinaan, kun tämä taloyhtiö valmistui, jokaiseen asuntoon muutti nuoripari tai lapsiperhe. Käytetyissä vaunuissa vauvoja lykittiin, käytetyissä vaatteissa asukkaat kulkivat, ajoivat vanhoilla ruppanoilla autoilla ja söivät maksalaatikkoa. Hyvin erotti tämän talon asukkaat läheisen vuokratalon asukkaista, sillä niin nukkavierun näköisiä tämä porukka oli. Meni 10 vuotta, tiukalla säästämisellä oli asuntolainat maksettu pois, parkkipaikoille ilmaantui ruppanoiden tilalle uusia autoja, vaatteet muuttuivat uusiksi ja laadukkaiksi, asukkaat matkustelivat kerran pari vuodessa ulkomaille jne. Se on valintakysymys, mihin rahansa lykkää... yksi pinnistelee oman kodin mahdollisimman nopeasti ja toinen ei kaipaa omaa kotia koskaan.
Aika lailla sama juttu, kuin että yhteiskunnan tukien varassa olevat asuvat isoissa vuokra-asunnoissa, joissa on kallis vuokra ja taas itse vuokransa maksavat asuvat pienissä ja halvoissa.
Jos ei itse omasta selkänahasta maksa, voi ottaa aina kallista. Että aika usein vähän edullisempaa laatuaja kirpputoria käyttävien lasten vanhemmat maksavat kaiken itse, kun taas aina uusissa vaatteissa ja kalleinta laatua maksattavat muilla.

Olen saanut maksusitoumuksia esim.lasten urheilutarvikkeisiin ilman ylärajaa.Esim. siinä on lukenut sukset, sauvat, monot ja liike josta ostetaan. Nämä on kuitenkin tulleet lastensuojelun puolelta eritisistä harkinnanvaraisista määrärrahoista ja nekin ovat nykyisin kiristyneet.

En epäile etteikö ap olisi saanut maksaria ilman ylärajaa. Kannattaa ostaa hyvät muttei ihan kalleimpia mitä kaupasta löytyy.

Ja siitä ostamisesta lapulla, se on pirun nöyryyttävää.Kaikki kyylää siinä selän takana että sulla on tuommoinen köyhäinavaustuslappu jolla maksat mutta siitä jää henkiin=)

Osta just niin kalliit vermeet kun sun omatuntosi kestää :) eli mä en vaan kehtais ostaa kaikista kalleimpia mut en mä varmaan kaikkein halvintakaan valitsis, niitä löytyy siltä väliltäkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
käykö teidän varakkaiden kotirouvien kateeksi, jos vähävarattomampikin äiti saa lapselleen ylle reimatecin haalarin

Enpä tunne suomessa varakkaita kotirouvia. Ketkä ovat kotiäitiyden valinneet, käyttävät ahkerasti kirpputoreja ja tekevät itse kaiken ruoan alusta alkean ym
sitten on sellaiset, jotka ovat kotona yhteiskunnan ja isovanhempien kustannuksella.

menee jo vähän ot. kyllä ne kotiäitiydenkin valinneet varmasti kuitenkin ostavat niitä uusiakin vaatteita lapsilleen ja kuka nyt ei joskus haluaisi ihan uutta? antakaa nyt ap:n nauttia siitä et saa lapsilleen hyvät ulkovaatteet, ei se ole meiltä pois.

Me olemme miehen kanssa akateemisesti koulutettuja ja molemmat töissä. Lapsia 4, 11v, 8v, 6v ja 4v. Maksamme talo-, mökki, auto- ja opintolainoja. Ostamme kaikille kaikki vaatteet alusvaatteita, sukkia, sukkahousuja ja osittain kenkiä lukuun ottamatta kirppareilta. Syömme terveellistä mutta ehdottomasti edullista kotiruokaa 7pv/viikko. Käymme hampurilaisella/pizzalla 2x vuodessa: yhdesti joululomalla ja yhdesti kesälomalla. Leivomme kaiken leipä- ja pullapuolen itse. Sanomalehteä ja paria ammattilehteä lukuun ottamatta luemme kaikki lehdet kirjastossa tai lainaamme anoppilasta.Tällä ohjelmalla pystymme n. 6000 euron kuukausituloilla hoitamaan kaikki maksut ajallaan ja pistämään hiukan sivuun pahanpäivän varalle.

Meillä on ystäväperhe opiskelupiireistä. 3 kouluikäistä lasta, vuokra-asunto. Heidän elämänsä lähti vähän sivuraiteelle kesken jääneiden opintojen myötä. Tekevät mitä työtä milloinkin sattuvat saamaan, ovat välillä työttöminä, välillä työvoimatoimiston tukitoimenpiteissä (vai millä nimellä työharjoitteluja yms. kutsutaankaan?). Mutta auto ja koko perheen vaatetus on hienoa ja hintavaa.

Meillä on avoimet välit ja puhumme kaikesta aina tavatessamme. Perheen äiti on usein kertonut kuin kateellisena hän katsoo meidän vähällä rahalla viettämäämme elämää. Kerrankin istuimme meillä naapurimme kaatopaikkakuormasta pelastetussa puutarhakalustossa. Hän sanoi, että he eivät koskaan voisi laittaa vuokra-asuntonsa pienelle pihapläntille tuollaisia kalustoja, koska silloin kaikki näkisivät kuin kurjaa ja köyhää heidän elämänsä oikeasti on. Sama pätee vaatteisiin, autoon yms. Hän on usein sanonut, että on niin kadehdittavaa, että elämä on niin kunnossa, että on itsetuntoa elää varojensa mukaan eikä ole tarvetta näyttää kenellekään mitään muuta!

Voin vilpittömästi sanoa, että en kadehdi heidän kalliita vaatteitaan enkä uusia puutarhatuolejaan. En myöskään ap:n sosiaalitoimiston maksusitoumuksella ostettuja laadukkaita lastenvaatteita.

Osta kalleimmat mahdolliset hyvälaatuiset ulkoilupuvut kun kerran sen maksusitoomuksen olet saanut.

Ja nurisijoille sanoisin että kuulkaas jos on sellainen tilanne että sossusta täytyy hakee maksusitoomus lasten ulkovaatteisiin niin siinä ei oo mitään kadehdittavaa silloin ei oo raha-asiat kunnossa joten lasten ulkoilupuvut ei paljon elämisentasoa nosta. jotkut maksusitoomuksen saaneet ostaa reimatecit ja myy niitä kuteita tuolla huudossa että voivat ostaa jotain muuta ja ostavat lapsille sitten halvimmat mahdolliset puvut niillä rahoilla.

No, jos oisin itse siinä tilanteessa, että saisin maksusitoumuksella jotain ostaa, niin varmasti hyvät hankkisin.

Mutta silti ihmettelen, miksi yhteiskunta verorahoista kalliita kustantaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Käymässä:
Hän sanoi, että he eivät koskaan voisi laittaa vuokra-asuntonsa pienelle pihapläntille tuollaisia kalustoja, koska silloin kaikki näkisivät kuin kurjaa ja köyhää heidän elämänsä oikeasti on. Sama pätee vaatteisiin, autoon yms. Hän on usein sanonut, että on niin kadehdittavaa, että elämä on niin kunnossa, että on itsetuntoa elää varojensa mukaan eikä ole tarvetta näyttää kenellekään mitään muuta!
Mun likka kerran sanoi, että kirpparivaatteissa antaa kuvan varakkaammasta kodista :D

Sossusta saa avoimen maksusitoomuksen lastenvaatteisiin, ei mitään omituista.ja moneen muuhunkin asiaan, riippuu tilanteesta. mutta ei tosiaan mitään kadehdittavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Sossusta saa avoimen maksusitoomuksen lastenvaatteisiin, ei mitään omituista.ja moneen muuhunkin asiaan, riippuu tilanteesta. mutta ei tosiaan mitään kadehdittavaa!

no eihän täällä kukaan ole kadehtimassa.. itse olen ainakin lähinnä vihainen ja pettynyt, koska en tiennyt yhteiskunnan olevan NÄIN mätä.

noh, ei se haittaa, onneksi meillä on porvarihallitus, joka hoitaa epäkohdat kuntoon ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun verorahoilla et kuule osta reimaa tai remua tyydy lassieen kun ne ei ole sun vaan yhteiskunnan rahoja!
Mä maksoin tässä kuussa yli kolmetonnia veroja, joten ap voi ostaa sen puvun niillä. Ihan mun luvallani =)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä