Sain maksusitoumuksen lasten haalareihin ja kuravaatteisiin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
mielummin ap:n lapsille kalliitkin haalarit, kuin lisää rahaa esim. juopoille. Ap sentään ostaa sossun tukemana vaatteet LAPSILLE eikä merkkivaatteita itselleen. Lopettakaa jo kateelliset se märehtiminen.

Minä olen todella onnellinen, että pystyn itse ostamaan lapselleni vaatteet, minkälaatuiset tahansa. Olisi kertakaikkiaan järkyttävää lähteä sossusta rahaa hakemaan, saati niiden maksusitoumuksilla mitään ostamaan. Voimia AP:lle ja toivon, että hän saa raha-asiansa kuntoon pian. Koulut käytyä jne.

ostat nyt hyvälaatuiset vaatteet ja aavistuksen reilut niin menee pidempään. minä sain viikko takaperin maksusitoumuksen uusiin linsseihin, näkee taas kunnolla sit =) älä välitä räksyttäjistä, olisivat tyytyväisiä kun ei tarvitse apua sossusta pyytää.

minä ymmärrän miksi mammat täällä on tuohtuneita! Meidän yhteenlasketut kuukausitulot on melkein 4000 euroa, mutta meillä ei ole mitään mahdollisuuksia ostaa mitään Reimaa tai vastaavaa lapsille. Joku tuolla huuteli, että se on omista valinnoista kiinni. Varmasti onkin...joko maksat lainanlyhennykset ja vakuutukset tai sitten valitset hienot haalarit. Meille se turvallisuus ja oma koti menee edelle. Kyllä minuakin sieppaa se, että heti kysellään, että ostanko kalleimmat haalarit kun sossu maksaa. Ei muuten mitään olisi tässä avauksessa ollutkaan. Minä nöyränä ihmisenä olisin valinnut hiukan edullisemmat esim. ne Lassiet, jotka ihan yhtä hyvät, mutta halvemmat.

Ostat vaan kunnon haalarit, kun kerran maksusitoumuksen sait. Mä lakkasin jo kauan sitten ärsyyntymästä tällaisista asioista, sillä voin vaikka heti tänään lopettaa työnteon, antaa kodin mennä pankille pakkomyyntiin, muuttaa junnun kanssa jonnekin kaupungin kerrostalokaksioon Korsoon vuokralle ja ryhtyä elämään yhteiskunnan tuilla. Mulla on siihen täysi oikeus kuten on kaikilla muillakin suomalaisilla. On siis täysin oma valintani, etten voi ostaa lapsilleni kaikista kalleinta enkä ole katkera niille, joille sossu ostaa.

Kyllä omilla rahoilla olisin ostanu. Enkä oo missään vaiheessa sanonu, että olisin kaikista kalleimpia ostamassa. Kävin sielä prismassa kattomassa, niin halvemman merkkiset haalarit oli 69? eli 10? halvemmat, mutta ne oli niin vaaleat, että kaikki lika näkyy heti. Nuo toiset sitte oli paremman väriset. Kuravaatteet taas ei ollu yhtään kalliimmat kun rukka, ero oli ainoastaan väreissä. Töitä oon yrittäny löytää koko ajan, kymmenissä työhaastatteluissa käyny, mutta meillä päin, ei pahemmin töitä ole. Minä olen myös veroa maksanut ja maksan tulevaisuudessakin, eikä mua haittaa, jos joku tarvitseva niillä rahoilla ostaa lapselleen haalarit, vaikka sitten paremmatkin. Koska tiedän miltä siinä tilanteessa tuntuu.

Mitä ihmeellistä tuossa on?

Eihän lasten vaatteista voi päätellä yhtään mitään perheestä.Ennenkin olen huomannut, että aika usein juuri teinivanhempien/nuorten vanhempien, yksinhuoltajien, köyhien opiskelijaparien ym. tulottomien tai yhteiskunnan rahoilla elävien lapsilla on kalleimmat vaatteet, aina uutta ja kalleinta merkkiä.Eli joko yhteiskunta tai isovanhemmat makselevat kaiken.

Kun taas usein työssäkäyvät vanhemmat pitkälle opiskelleet ihmiset maksavat kaiken omasta pussista, ja usein lapsille ei tosiaan ole varaa ostella kalleinta merkkiä, vaan usein jopa kirpputorivaatetta on korkeakoulutettujen työssäkäyvien lapsilla. Kun kaiken omasta pussista maksaa, ei jääkään itse maksettujen asumisen ja ruoan jälkeen ja päivähoitomaksujen jälkeen ym progressiivisten maksujen kuten verojen jälkeen paljon mitän suomen pienistä palkoista elämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ostat nyt hyvälaatuiset vaatteet ja aavistuksen reilut niin menee pidempään. minä sain viikko takaperin maksusitoumuksen uusiin linsseihin, näkee taas kunnolla sit =) älä välitä räksyttäjistä, olisivat tyytyväisiä kun ei tarvitse apua sossusta pyytää.

Milloin olit ostanut edelliset lasit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

nyt pitää ihan miettiä.. kolme vuotta sitten, pinnoitteet jo ihan pilalla. sankoja ei makseta, mut tykkään muutenkin näistä vanhoista =)

Mitä ihmeellistä tuossa on?

Eihän lasten vaatteista voi päätellä yhtään mitään perheestä.Ennenkin olen huomannut, että aika usein juuri teinivanhempien/nuorten vanhempien, yksinhuoltajien, köyhien opiskelijaparien ym. tulottomien tai yhteiskunnan rahoilla elävien lapsilla on kalleimmat vaatteet, aina uutta ja kalleinta merkkiä.Eli joko yhteiskunta tai isovanhemmat makselevat kaiken.

Kun taas usein työssäkäyvät vanhemmat pitkälle opiskelleet ihmiset maksavat kaiken omasta pussista, ja usein lapsille ei tosiaan ole varaa ostella kalleinta merkkiä, vaan usein jopa kirpputorivaatetta on korkeakoulutettujen työssäkäyvien lapsilla. Kun kaiken omasta pussista maksaa, ei jääkään itse maksettujen asumisen ja ruoan jälkeen ja päivähoitomaksujen jälkeen ym progressiivisten maksujen kuten verojen jälkeen paljon mitän suomen pienistä palkoista elämiseen.

Tuo on ihan totta. Aikoinaan, kun tämä taloyhtiö valmistui, jokaiseen asuntoon muutti nuoripari tai lapsiperhe. Käytetyissä vaunuissa vauvoja lykittiin, käytetyissä vaatteissa asukkaat kulkivat, ajoivat vanhoilla ruppanoilla autoilla ja söivät maksalaatikkoa. Hyvin erotti tämän talon asukkaat läheisen vuokratalon asukkaista, sillä niin nukkavierun näköisiä tämä porukka oli. Meni 10 vuotta, tiukalla säästämisellä oli asuntolainat maksettu pois, parkkipaikoille ilmaantui ruppanoiden tilalle uusia autoja, vaatteet muuttuivat uusiksi ja laadukkaiksi, asukkaat matkustelivat kerran pari vuodessa ulkomaille jne. Se on valintakysymys, mihin rahansa lykkää... yksi pinnistelee oman kodin mahdollisimman nopeasti ja toinen ei kaipaa omaa kotia koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kaupungin kerrostalokaksioon Korsoon vuokralle ja ryhtyä elämään yhteiskunnan tuilla.

Mikä vika Korsossa (missä se on?) on?
Tai kerrostalokaksiossa?
Tai vuokralla asumisessa?

Me asutaan lapsen kanssa kerrostalokaksiossa vuokralla,onko siinä jotain vikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
käykö teidän varakkaiden kotirouvien kateeksi, jos vähävarattomampikin äiti saa lapselleen ylle reimatecin haalarin

kai sen vähävaraisen pitäis elaa lapsineen yksiössä, kulkea rääsyissa, syödä makaronia ja hernesoppaa ja olla muutenkin oikein köyhän näköinen et rikkaat saa sit olla myös ulkonäöllisesti "ylempänä". mitään kivaa ei saa ikinä tehdä tai edes haaveilla niistä. hienoa oikeasti et joku saa rahat lapsen vatteisiin, mieluummin lapselle vaatteet kuin spurgulle kaikki tarpeellinen sohvista ja viinarahoista lähtien.

nyt pitää ihan miettiä.. kolme vuotta sitten, pinnoitteet jo ihan pilalla. sankoja ei makseta, mut tykkään muutenkin näistä vanhoista =)

Mun lasit on 8 vuotta vanhat,olisko jo aika käydä tarkistuttamassa silmät...?
Sangoista tulee ihottumaa mut lakkasin kiiltävällä kynsilakalla niin voi vielä käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Mikä vika Korsossa (missä se on?) on?
Tai kerrostalokaksiossa?
Tai vuokralla asumisessa?

Me asutaan lapsen kanssa kerrostalokaksiossa vuokralla,onko siinä jotain vikaa?
Korso on Vantaan huonomaineisin lähiö. Kerrostalokaksiossa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun on tottunut siihen, että sekä äidillä että 15 v pojalla on omat huoneet, niin paluu kaksioon ei innosta. Kerrostalossa taas on se vika, että kun on tottunut kesällä istumaan omalla pihallaan ja nauttimaan hiiligrillillä valmistetusta ruuasta, niin paluu sähkögrilliin parvekkeella tuntuu ankealta. Vuokralla asumisessa taas se, että vaikka sitä maksaa satoja euroja kuukaudessa, silti se koti ei ole koskaan oma eikä siitä pois muuttaessaan siitä hyödy yhtikäs mitään. Omaa kun maksaa, voi lähteissään myydä asunnon pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraisilla:

Mun lasit on 8 vuotta vanhat,olisko jo aika käydä tarkistuttamassa silmät...?
Sangoista tulee ihottumaa mut lakkasin kiiltävällä kynsilakalla niin voi vielä käyttää.

mä en ole koskaan voinut käyttää noin kauan samoja, näkö huonontuu kuitenkin sen verran tiuhaan
:( kolme-neljä vuotta on maksimi, sit en enää näe kunnolla niillä tehoilla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ostat vaan kunnon haalarit, kun kerran maksusitoumuksen sait. Mä lakkasin jo kauan sitten ärsyyntymästä tällaisista asioista, sillä voin vaikka heti tänään lopettaa työnteon, antaa kodin mennä pankille pakkomyyntiin, muuttaa junnun kanssa jonnekin kaupungin kerrostalokaksioon Korsoon vuokralle ja ryhtyä elämään yhteiskunnan tuilla. Mulla on siihen täysi oikeus kuten on kaikilla muillakin suomalaisilla. On siis täysin oma valintani, etten voi ostaa lapsilleni kaikista kalleinta enkä ole katkera niille, joille sossu ostaa.

Asiaa.Juuri näinhän se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
käykö teidän varakkaiden kotirouvien kateeksi, jos vähävarattomampikin äiti saa lapselleen ylle reimatecin haalarin

kai sen vähävaraisen pitäis elaa lapsineen yksiössä, kulkea rääsyissa, syödä makaronia ja hernesoppaa ja olla muutenkin oikein köyhän näköinen et rikkaat saa sit olla myös ulkonäöllisesti "ylempänä". mitään kivaa ei saa ikinä tehdä tai edes haaveilla niistä. hienoa oikeasti et joku saa rahat lapsen vatteisiin, mieluummin lapselle vaatteet kuin spurgulle kaikki tarpeellinen sohvista ja viinarahoista lähtien.
näimpä. mieluummin lapselle kuin jollekin spurgulle tai sosiaalipummille, joka sieltä lapselle hakee ei ole mun mielestä mikääs sosiaalipummi

Mun mielestäni Reimatec ei ole niin erikoinen merkki, että sitä ostaisin. Ja toisekseen Reimateciä ei sillä hinnalla ole vastaan tullut että olisi mukaan tarttunut. Halvemmissa puvuissa on ihan yhtä hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Kyllä omilla rahoilla olisin ostanu. Enkä oo missään vaiheessa sanonu, että olisin kaikista kalleimpia ostamassa. Kävin sielä prismassa kattomassa, niin halvemman merkkiset haalarit oli 69? eli 10? halvemmat, mutta ne oli niin vaaleat, että kaikki lika näkyy heti. Nuo toiset sitte oli paremman väriset. Kuravaatteet taas ei ollu yhtään kalliimmat kun rukka, ero oli ainoastaan väreissä. Töitä oon yrittäny löytää koko ajan, kymmenissä työhaastatteluissa käyny, mutta meillä päin, ei pahemmin töitä ole. Minä olen myös veroa maksanut ja maksan tulevaisuudessakin, eikä mua haittaa, jos joku tarvitseva niillä rahoilla ostaa lapselleen haalarit, vaikka sitten paremmatkin. Koska tiedän miltä siinä tilanteessa tuntuu.

tsemppiä! ostat mitkä ostat, pääasia, että lapset saa haalarit ja kuravehkeet, eivät palele ja kastu

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Mun mielestäni Reimatec ei ole niin erikoinen merkki, että sitä ostaisin. Ja toisekseen Reimateciä ei sillä hinnalla ole vastaan tullut että olisi mukaan tarttunut. Halvemmissa puvuissa on ihan yhtä hyviä.

Eikai tuo remu edes mikän reima vaate ole, vai oonko ihan väärässä? Tavallisiksi haalareiksi oon ne mieltäny? Eikä tosiaan ollu mitään reima-haalareiden hintaluokkaa, kun reimoja oli anttilan lehdessä, niin nehän oli 150? :o Se oliskin sitte tuplahinta!

en lukenut ketjua läpi,mutta kannattaahan se tottakai ostaa kalliit ja hyvät,mahtuu yhden talven ja sähän saat niistä hyvät rahat kun myyt pois ja omaan taskuun.. :kieh:
No mä lähden kohta töihin hankkimaan lapselleni vaatetta talveksi,voin ostaa vaikka kuinka kalliit,eikä hävetä yhtään =)

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
joo olen iha samaa mieltä, itselle en huolisi, mutta täällä näkyy olevan niin, että se reimatec on ainoa hyväksytty vaate lapselle ja sit korostetaan sitä, että se maksaa, mutta tuntuu olevan äideillä vara maksaa ja jopa useamman lapsen päälle. kai sitä sit ei haluta vähävaraisten lastenpäälle. onhan se hirveetä kai kun sossu antaa rahaa jolleki niin paljon että voi ostaa reimatecin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Tää on kyllä provo, ihan oikeasti. Ei soskusta saa mitään avointa summaa vaatteenostoon, eikä mihinkään muuhunkaan. Oikeasti hei!
Tuosta en mitään tiedä, mutta mahtaakohan ne maksusitoumukset olla johonkin tiettyyn/tiettyihin kauppoihin? Jos näin, niin jo se rajaa summaa, jolla voi ostaa. On suuri ero, jos maksusitoumus on vaikkapa Prismaan tai Stockmannille.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä