sain kutsun helluntailaishäihin, mitä siellä tehdään??

  • Viestiketjun aloittaja kutsuvieras
  • Ensimmäinen viesti
kutsuvieras
siis apua, saatiin kutsu miehen kaverin häihin, jotka siis pidetään helluntaiseurakunnassa. mitä siellä tehdään, miten pitää käyttäytyä ja pukeutua? alkoholia ei varmaan tarjota eikä tanssita, mutta pitääkö jotain muuta ottaa huomioon?
 
vieras
No, itse aikoinaan menin naimisiin helluntaikirkossa. Häissä ei tarjottu alkoholia eikä tanssittu. Muuten kai aika tavalliset häät, puheita, ohjelmaa ja erittäin hyvää ruokaa.
 
ap
uskaltaako laittaa jotain paljastavampaa pukua päälle (lyhyt ja olkaimeton )? mä oon tämmönen rock-heavy-henkinen, mutta pitäiskö tukan ja meikin olla jotenkin hillitty? saako ne muuten hei edes meikata?? :eek:

kun en millään haluais olla silmätikkuna enkä toisaalta tietenkään loukata ketään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uskaltaako laittaa jotain paljastavampaa pukua päälle (lyhyt ja olkaimeton )? mä oon tämmönen rock-heavy-henkinen, mutta pitäiskö tukan ja meikin olla jotenkin hillitty? saako ne muuten hei edes meikata?? :eek:

kun en millään haluais olla silmätikkuna enkä toisaalta tietenkään loukata ketään.
Jos hame on säädyllisen lyhyt niin laita vaan. Ja kyllä ne hellaritkin meikkaa.
 
Serkku vihittiin helluntalaiskirkossa. Ensin oli siviilivihkiminen (tosi lyhyt), sen jälkeen siunaus ja sitten alkoi uskonsisarien ja -veljien todistaminen, jota kesti yli 3 tuntia! Ruoka oli hyvää, leikit normaalit hääleikit ja alkoholia ei tarjoiltu. Ihan kivat ja muistiinpainuvat häät olivat.
 
nalle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uskaltaako laittaa jotain paljastavampaa pukua päälle (lyhyt ja olkaimeton )? mä oon tämmönen rock-heavy-henkinen, mutta pitäiskö tukan ja meikin olla jotenkin hillitty? saako ne muuten hei edes meikata?? :eek:

kun en millään haluais olla silmätikkuna enkä toisaalta tietenkään loukata ketään.
saa tietysti meikata. Kunhan hame on polviin asti ja niin kaikki on ok, saa olla mun mielestä myös olkaimeton. Mä tunnen monia hellareita ja ihan normaaleja ihmisiä ne on =) Meikkaa, käyttää normaaleja vaatteita, ei niillä oo mitään muuta ku että ei saa tanssia. eikä juoda alkoholia.

Mee sellasena ku oot, nää hellarit jotka mä tunnen on just hevareita mustine pitkine hiuksineen ja rock asenteineen :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Harrastetaan ryhmä seksiä hurmoksessa..Ja puhutaan kielillä :whistle:
no tota seksijuttua en ota ees tosissani. :D

mutta mua kyllä vähän jännittää toi kielillä puhuminen... :ashamed: tekeekö ne sitä häissäkin? mua pelottaa hirveesti - anteeks nyt vaan kaikille - että mua alkaa naurattaa jos joku siellä puhuu kielillä. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
antakaa kiltit jotain vinkkejä, mua oikeasti vähän ahdistaa! en tiiä helluntailaisista yhtään mitään. miten sinne saa pukeutua?
Helluntailaisuuteen ei olennaisesti liity muuta eroa kuin kaste (vauvoja ei kasteta) ja ehkä rennommat tilaisuudet kuin luterilaisten jumalanpalvelukset. Yhteisiä tilaisuuksiakin luterilaisilla, vapaakirkolla ja helluntailaisilla on aina silloin tällöin :). Eli ihan tavallisia ihmisiä - mukavia ja vähemmän mukavia, kuten kaikkialla muuallakin. Pukeutua voit haluamallasi tavalla, mutta iltapukua en ehkä laittaisi, kun ei ole tanssihäät ja tosiaan välttäisin liian paljastavaa asua (=kuten muuallakin). Uskonasioita siellä varmaan on enemmän esillä kuin muun tyyppisissä häissä esim. puheissa ja lauluissa.
 
nalle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Harrastetaan ryhmä seksiä hurmoksessa..Ja puhutaan kielillä :whistle:
no tota seksijuttua en ota ees tosissani. :D

mutta mua kyllä vähän jännittää toi kielillä puhuminen... :ashamed: tekeekö ne sitä häissäkin? mua pelottaa hirveesti - anteeks nyt vaan kaikille - että mua alkaa naurattaa jos joku siellä puhuu kielillä. :ashamed:
Ei siellä kaikki kielillä puhu!! Hyvänen aika sentään miten ihmisillä on kamalia ennakkoasenteita! Et sä mihinkään uskonlahkon kokoukseen oo menossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uskaltaako laittaa jotain paljastavampaa pukua päälle (lyhyt ja olkaimeton )? mä oon tämmönen rock-heavy-henkinen, mutta pitäiskö tukan ja meikin olla jotenkin hillitty? saako ne muuten hei edes meikata?? :eek:

kun en millään haluais olla silmätikkuna enkä toisaalta tietenkään loukata ketään.
Ihan meet omana itsenäsi. Pukeudut ja meikkaa samoin, kun olisit menossa "tavallisiin" häihin, "tavalliseen" kirkkoon. Onhan noita hellareita myös rockareitakin.

Ja tosiaan ei ne sun hameen pituudesta tuu keskustelemaan. Jos sä kehtaat se päällä mennä muihinkin häihin ni miks et kehtais tuonne.
Eikä sen ihmeellisempi oo koko tilaisuus kun muutkaan häät. Paikka on vaan eri.
 
nalle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
antakaa kiltit jotain vinkkejä, mua oikeasti vähän ahdistaa! en tiiä helluntailaisista yhtään mitään. miten sinne saa pukeutua?
Helluntailaisuuteen ei olennaisesti liity muuta eroa kuin kaste (vauvoja ei kasteta) ja ehkä rennommat tilaisuudet kuin luterilaisten jumalanpalvelukset. Yhteisiä tilaisuuksiakin luterilaisilla, vapaakirkolla ja helluntailaisilla on aina silloin tällöin :). Eli ihan tavallisia ihmisiä - mukavia ja vähemmän mukavia, kuten kaikkialla muuallakin. Pukeutua voit haluamallasi tavalla, mutta iltapukua en ehkä laittaisi, kun ei ole tanssihäät ja tosiaan välttäisin liian paljastavaa asua (=kuten muuallakin). Uskonasioita siellä varmaan on enemmän esillä kuin muun tyyppisissä häissä esim. puheissa ja lauluissa.
joo ja rajat alkoholin käytön ja tanssin välillä on tiukemmat. Mutta muuten ne elää samanlaista elämää lähes kun evlutitkin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Harrastetaan ryhmä seksiä hurmoksessa..Ja puhutaan kielillä :whistle:
no tota seksijuttua en ota ees tosissani. :D

mutta mua kyllä vähän jännittää toi kielillä puhuminen... :ashamed: tekeekö ne sitä häissäkin? mua pelottaa hirveesti - anteeks nyt vaan kaikille - että mua alkaa naurattaa jos joku siellä puhuu kielillä. :ashamed:
Ei siellä kaikki kielillä puhu!! Hyvänen aika sentään miten ihmisillä on kamalia ennakkoasenteita! Et sä mihinkään uskonlahkon kokoukseen oo menossa :D
anteeksi. :ashamed: mutta mä en ihan todella tiedä uskovaisista yhtään mitään ja siksi mä kyselen täällä, etten sitten nolaa itteeni ja toisaalta pahota kenenkään mieltä.

eli ostan uuden ja peittävämmän mekon, varaudun siihen että siellä puhutaan uskonasioista monta tuntia. eli lapset varmaan sit hoitoon myös?

mitä se todistaminen on?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle:
Kunhan hame on polviin asti ja niin kaikki on ok
auts, mun juhlamekko ei todellakaan yllä polviin asti. :/
no mä en menis kenenkään häihin minarissa. Se on sellanen etikettijuttu enemmänki eikä liity hellareihin.
mun rock-heavy-henkisessä kaveripiirissä polven paljastava mekko on kyllä ihan tavallinen juhla-asu. mutta tietysti ihmisillä on erilaisia tapoja.
 
Rukoilijasirkka
Pukeudut tietysti niinkuin haluat, juhla-asuun. Ei tarvitse olla mikään peittävämpi mekko, hyvänen aika, eikä yleensä siellä kauheesti mitään hengellisiä juttuja puhuta, sit ihan erikseen on sen lajin ihmiset, joilla oikein saarnataan häissä.

Menet omana itsenäsi, ei tartte jännittää ollenkaan.

Mä ainakin oon ollut lähes pelkästään hellareiden häissä, enkä pukeudu peittävästi tai meikkaa hillitysti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Harrastetaan ryhmä seksiä hurmoksessa..Ja puhutaan kielillä :whistle:
no tota seksijuttua en ota ees tosissani. :D

mutta mua kyllä vähän jännittää toi kielillä puhuminen... :ashamed: tekeekö ne sitä häissäkin? mua pelottaa hirveesti - anteeks nyt vaan kaikille - että mua alkaa naurattaa jos joku siellä puhuu kielillä. :ashamed:
Ei siellä kaikki kielillä puhu!! Hyvänen aika sentään miten ihmisillä on kamalia ennakkoasenteita! Et sä mihinkään uskonlahkon kokoukseen oo menossa :D
anteeksi. :ashamed: mutta mä en ihan todella tiedä uskovaisista yhtään mitään ja siksi mä kyselen täällä, etten sitten nolaa itteeni ja toisaalta pahota kenenkään mieltä.

eli ostan uuden ja peittävämmän mekon, varaudun siihen että siellä puhutaan uskonasioista monta tuntia. eli lapset varmaan sit hoitoon myös?

mitä se todistaminen on?
Enhän mä tiedä millasen mekon sä oot jo varannu. Mut siis kyllä sä nyt sillä samalla voit mennä sinne, jos se kelpais joihinkin muihinkin häihin. Enemmän tosiaan etikettijuttuja kun uskonasioita.
Ja hyvin voit ottaa lapset mukaan, jos kerran olisvat lähdössä. Hääthän ne on eikä herätyskokous.
 

Yhteistyössä