Sain kiinni tyttäreni ja hänen poikaystävänsä seksin harrastamisesta, mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunutäiti
  • Ensimmäinen viesti
voi ei
kamala lukea näitä :(
ei todellakaan tule meille pojat yökylään eikä mene tyttökään kenellekään pojalle yöksi 14 vuotiaana! täytyy olla vähintään 16, jos riittää vielä sekään ikä...

kyllä tuolla genen polilla ravatessa joka kerta näkee näitä pikkulikkoja raskauden keskeytyksissä...
 
Omasta teinivuodestani muistan että pahinta, mitä vanhemmat voivat tehdä on näyttää pettymyksensä, ja tiukata miksi valehteli jne. Tehtyä ei tekemättömäksi saa. Kamalaa olisi jos nuori tuntisi jotenkin likaiseksi, tai mitäs nyt tuli tehtyä kun ei äitikään yhtään tykkää. Kieltäminen on harvoin se hyvä keino, kaikkihan me olemme seksuaalisia eikä sitä voi kukaan estää. Ehkäisystä terottaisin sitä omalle lapselleni, jos pillerit hankitaan ettei luota koskaan niihin yksinään ja vain anna mennä. Aina myös kumi käyttöön. Ja puhuisin tuosta tunnepuolesta, siitä ei nuorella välttämättä ole hajuakaan kun seksi on uutta ja jännää.
 
Turhaa syyttelyä
Ei 14 vuotias ole enään mikään pikku lapsi,vaikka vanhemmat niin olettavatkin. Itse omilla aivoillanin ajattelin jo tuossa vaiheessa. EIköhän tämä ole ollut tytön ja pojan yhteinen päätös.Vuoden verran kun ovat jo seurustelletkin niin ei ole kyse enään mistään "jos en saa ni lähen menee" jutusta.Turha täällä on kaikkea sen pojan syyksi laittaa!!
Ap:n asia olisi alusta asti laittaa rajat esim ei yö vierailuja,Miksi näin ei tehty??
 
abb
Alkuperäinen kirjoittaja tosielämää:
Pakkoks teidän on oikeesti tulla kertomaan tähän ketjuun noista 11v jutuista! Alkaa oksettaa!

Ja ap, miten voit olla noin idiootti että annat 14v:n kyläillä jonkun 17veen luona, yäk.

Mutta rikosoikeudelliseen vastuuseen ei juippi joudu. Käräjillä oli tapaus, jossa 14 v likka tapasi 17vee nettitutun, samalla tapaamisella poika raiskas tytön. Raiskauksesta ei ollut riittävästi näyttöä, vain sana sanaa vastaan, ja seksuaalinen hyväksikäyttö ei oikeuden mukaan ollut kyseessä, koska nuoret olivat kehitystasoltaan samanarvoisia. Harmi tytön puolesta, mutta ei kantsis lähteä niitä nettituttuja yksin tapaamaan, silloin on jätkällä lain suomakin "oikeus" tehdä lähes mitä tahansa.
Ei siinä mitään oksettavaa ollut vaan kaunis tapahtuma
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
kamala lukea näitä :(
ei todellakaan tule meille pojat yökylään eikä mene tyttökään kenellekään pojalle yöksi 14 vuotiaana! täytyy olla vähintään 16, jos riittää vielä sekään ikä...

kyllä tuolla genen polilla ravatessa joka kerta näkee näitä pikkulikkoja raskauden keskeytyksissä...
luuletko nä et se estää jotain?? turvallisempaa niitten on olla teillä yötä, mitä et tehä se jossain autotallin nurkassa
 
voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja abb:
Alkuperäinen kirjoittaja tosielämää:
Pakkoks teidän on oikeesti tulla kertomaan tähän ketjuun noista 11v jutuista! Alkaa oksettaa!

Ja ap, miten voit olla noin idiootti että annat 14v:n kyläillä jonkun 17veen luona, yäk.

Mutta rikosoikeudelliseen vastuuseen ei juippi joudu. Käräjillä oli tapaus, jossa 14 v likka tapasi 17vee nettitutun, samalla tapaamisella poika raiskas tytön. Raiskauksesta ei ollut riittävästi näyttöä, vain sana sanaa vastaan, ja seksuaalinen hyväksikäyttö ei oikeuden mukaan ollut kyseessä, koska nuoret olivat kehitystasoltaan samanarvoisia. Harmi tytön puolesta, mutta ei kantsis lähteä niitä nettituttuja yksin tapaamaan, silloin on jätkällä lain suomakin "oikeus" tehdä lähes mitä tahansa.
Ei siinä mitään oksettavaa ollut vaan kaunis tapahtuma
tapahtuma ?!?! Oliko teillä oikein yleisöäkin
 
normaalia
Ei 14-vuotias ole enää mikään lapsi. Teini ehkä enemmänkin. Maailma on varmaan vähän muuttunut teidän lapsuuteen verrattuna :)
Itse menetin neitsyyteni 14-vuotiaana 15-vuotiaalle vaikituiselle poikaystävälleni, ja nyt lähes 10-vuotta vanhempana voin sanoa, että ei kaduta tippaakaan!
Älä käy syyttelemään tytärtäs mistään, toi on ihan normaalia ton ikäsiltä :) Ja fiksujahan he ovat olleet kun kortsua on käytetty! :)
 
rauha
Minä tein itsekin 14 samaa eli turha jeesustella!!!!!!!!!!!!
Ei muuta kuin kortsu näytille ja juttelutuokio. Älä tuomitse vaan kerro että olet hämmentynyt. Jutelkaa asia rauhallisesti läpi ja muistuta että kortsuja tulee käyttää. Tarjoudu vaikka ostamaan niitä jos se tuntuu oikealta. Kyllä tyttösi on jo teini iässä nyt on hyvä saada kommunikointi toimimaan ettei tulevaisuudessa käy mitään kauheaa.
 
-
Eli sä huolestut 14-vuotiaan tyttösi seksin harrastamisesta vasta nyt? Ovat olleet pitempään yhdessä ja tyttö on ollut öitä pojan ASUNNOLLAKIN? Onko 17v pojalla oma asunto? Turha tässä on poikaa syyttää, ei sekään ole täysikäinen. Varsinkaan, kun olet antanut hiljaisen suostumuksesi tuohon, antamalla luvat yökyläilyihin puolin sun toisin. Ei sillä, etteivätkö he sitä tekisi ihan päivälläkin jos haluavat. Luonto tikanpojan puuhun ajaa. Järkevintä on lopettaa vouhkaus, koska on ilmiselvää ettei tuossa ainakaan minkäänlaisesta hyväksikäytöstä ole kysymys, vaan tilanteesta jossa kaksi teiniä seurustelee vakituisesti. Neuvo heitä ehkäisyasioissa! Parasta olisi varmaan hankkia ne pillerit, jos suhde on edennyt tälle tasolle.
 
krfie
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mun mielestä noin nuori tyttö ei saisi harrastaa seksiä. Poika on aika paljon vanhempi. Ehkäisykään ei aina estä raskaaksituloa. Sitten olette kusessa.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi!
Valitettavasti seksiltä ei voi mitenkään toista suojella.
Mutta totta tosiaan, 14-vuotias ja 17-vuotias harrastamassa seksiä, tekisin rikosilmoituksen. :kieh:
no ei hyvää päivää!!
 
jaa?
Alkuperäinen kirjoittaja krfie:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mun mielestä noin nuori tyttö ei saisi harrastaa seksiä. Poika on aika paljon vanhempi. Ehkäisykään ei aina estä raskaaksituloa. Sitten olette kusessa.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi!
Valitettavasti seksiltä ei voi mitenkään toista suojella.
Mutta totta tosiaan, 14-vuotias ja 17-vuotias harrastamassa seksiä, tekisin rikosilmoituksen. :kieh:
no ei hyvää päivää!!
Mistä rikoksesta?
Jos 14v tulisi raskaaksi 17v poikakaverilleen ja menisit poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen, niin mitäs luulisit että poliisit sanoisivat? :D
 
weeeee
Alkuperäinen kirjoittaja jaa?:
Alkuperäinen kirjoittaja krfie:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mun mielestä noin nuori tyttö ei saisi harrastaa seksiä. Poika on aika paljon vanhempi. Ehkäisykään ei aina estä raskaaksituloa. Sitten olette kusessa.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi!
Valitettavasti seksiltä ei voi mitenkään toista suojella.
Mutta totta tosiaan, 14-vuotias ja 17-vuotias harrastamassa seksiä, tekisin rikosilmoituksen. :kieh:
no ei hyvää päivää!!
Mistä rikoksesta?
Jos 14v tulisi raskaaksi 17v poikakaverilleen ja menisit poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen, niin mitäs luulisit että poliisit sanoisivat? :D
Niinpä!
 
Koi
Oletteko te äidit jo niin vanhoja että ette muista omaa nuoruuttanne? Eikö lapsenne saa käydä kenenkään kaverinsa luona yökylässä? Olisiko rehellisesti aika katsoa peiliin ja miettiä?

Se että kiellätte yökyläilyt ei TODELLAKAAN estä seksin harrastamista. Katsos kun nämä nuoret ovat vielä hyvin kokeilun haluisia ja uteliaita, uskotteko ihan tosissanne että he harrastaisivat seksiä ainoastaan peiton alla pimeässä yöaikaan?? Enpä vähään aikaan ole kuullut mitään naivimpaa!

Lisäksi jos saavat kavereillensa mennä yökylään niin tekevät jossain vaiheessa sen että sanovat olevansa Maijalla yötä a todellisuudessa kipuavat Matin viereen pimeän tullen.

Mä uskoisin tässä asiassa hyvään ja rehtiin puheyhteyteen mikä ei vararmasti oel teinin kanssa helponta. Turha tässä on mitään paheksuntaa lapselle näyttää tai olla vihainen sekä pettynyt. Minusta järkevintä on varata lapselle aika perhesuunnittelu neuvolaan jossa voi keskustella ammattilaisen kanssa. Mikä varmasti on helpompaa kuin oman äidin kun näistä asioista on kyse! Vai valittatteko te omalle äidillenne kaikki henkilökohtaisimmatkin seksiasiat???
 
koi
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
kamala lukea näitä :(
ei todellakaan tule meille pojat yökylään eikä mene tyttökään kenellekään pojalle yöksi 14 vuotiaana! täytyy olla vähintään 16, jos riittää vielä sekään ikä...

kyllä tuolla genen polilla ravatessa joka kerta näkee näitä pikkulikkoja raskauden keskeytyksissä...
Joten seksivalistuksin alkaa vasta 18 vuotiaana??? haloo herätyyyyysss!!!
 
vieras
Kyllä 14 vuotias on vielä lapsi monessa suhteessa eikä todellakaan kypsä aloittamaan seksisuhdetta:( mutta tälle palstalle tuntuu pesiytyneen muutama äiti joiden mielestä toi on ihan ok( ovathan he itsekin aloittaneet aikaisin ja tuntuvat olevan hyvin ylpeitä siitä, mitä ihmettelen kovasti???)
Luulenpa että suurin osa tälläkin palstalla käyvistä on aloittanut seksikokeilunsa myöhemmällä iällä, minä ainakin:)
Ja tässäkin asiassa kasvatuksella on suuri osuus!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
kamala lukea näitä :(
ei todellakaan tule meille pojat yökylään eikä mene tyttökään kenellekään pojalle yöksi 14 vuotiaana! täytyy olla vähintään 16, jos riittää vielä sekään ikä...

kyllä tuolla genen polilla ravatessa joka kerta näkee näitä pikkulikkoja raskauden keskeytyksissä...
PEESI tälle!!
 
hoppari92
Heh, löysin googlesta tämän keskustelun.. Itse olen 18-vuotias ja tyttöystäväni 15-vuotias ja mietinkin mitä vanhemmat mahtavat ajatella seksisuhteestamme. täällä moni on positiivisella linjalla. Hienoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoppari92:
Heh, löysin googlesta tämän keskustelun.. Itse olen 18-vuotias ja tyttöystäväni 15-vuotias ja mietinkin mitä vanhemmat mahtavat ajatella seksisuhteestamme. täällä moni on positiivisella linjalla. Hienoa.
No ehkä muutama on positiivinen:(
 
hoppari92
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoppari92:
Heh, löysin googlesta tämän keskustelun.. Itse olen 18-vuotias ja tyttöystäväni 15-vuotias ja mietinkin mitä vanhemmat mahtavat ajatella seksisuhteestamme. täällä moni on positiivisella linjalla. Hienoa.
No ehkä muutama on positiivinen:(
Aika monikin.

Itsellä on juurikin tilanne jossa henkisesti ollaan hyvinkin samalla tasolle tyttöystävän kanssa. Asutaan eri paikkakunnilla ja nyt kesällä muutan samaan kaupunkiin.

Ja moni sitä kun tuntui miettivän niin seksin harrastaminen lähti tyttöystävän päätökestä, itse yritin jopa vähän toppuutella että ei meillä ole kiirettä. Yli vuosi seurustelua takana.
 

Yhteistyössä