Sain kiinni tyttäreni ja hänen poikaystävänsä seksin harrastamisesta, mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunutäiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Kyllä ihanan naivi ap kun antaa 17 pojan tulla tyttöystävänsä luokse yökylään ja kuvittelee, ettei poika harrasta seksiä.....

Hmmm...

:)
"ettei poika harrasta seksiä"

Mitäs se tyttö tekee?
No harrastaa mukana, mutta siis pointti se, että 17v poika on niin molonsa orja, että vaihtaa muijaa jos ei irtoa. Ja yökylässä vielä...

Eri asia uskovaiset, mutta ne ei sitten yökyläile..
Tuolla aiemmin oli ote siitä laista tms. ja siinä oli että hyväksikäyttöä on jos toista jotenkin painostetaan seksiin. Ehkäpä painostusta on tuo pelko tai jopa tieto, että poika vaihtaa toiseen tyttöön, jos sille ei "anna"?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SSSS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin aivan raivona jos tuollaista löytäisin 14 v:n huoneesta. Mutta miksi olet antanut ton pojan yökyläillä, samassa huoneessako? Mä kieltäisin tollaset puuhat kunnes tyttö on 16. Uhkaisin tehdä rikosilmon pojasta, ja ehdottomasti soittaisin sen vanhemmille. Mun tyttöäni ei kukaan jolppi pistäis paksuksi kesken yläastetta!
Lakkaa suurentelemasta asiaa...toi on jo sairasta! Eihän tyttö paksuksi ole tullut..ehkäisyä he ovat käyttäneet.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta et voi seksiä kieltää lapseltasi...tai voit, mutta miten sen aijot vahtia?? :O
ET MITENKÄÄN!
taidat olla liian sinisilmäinen!!!
Miten niin sairasta. En tekis rikosilmoitusta, mutta kertoisin, että pystyisin sen tekemään. Kyllä minä yrittäisin pistää stopin seksitouhuille joksikin aikaa. Ja kyllä varmasti saisivat molemmat kuulla kunniansa. Eri asia sitten mitä harkittuani tekisin. Mutta en kyllä vaan hyssyttelisi, että no kiva kun seksi sujuu. Mun mielipiteeni. Itse menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, ja vaikka en odottaisi, että mun lapseni odottaisi noin kauan, niin ainakin 16-vuotiaaksi pystyy hillitsemään itseään. Musta tuntuu myös, että se on pojan suostuttelu, joka saa noin nuoren tytön suostumaan seksiin, enkä usko, että se on tytön idea. Siksikin minua suututtaisi.
Ei varmasti tule onnistumaan enään tässä vaheessa laittaaa "stoppia". Niinhän sinä uskot ja suutut sen perusteella, onko tuossa mitään järkeä? Poika on siis paha ja tyttö on välttämättä pakotettu seksiiin?

HOHHOIJAA
En sanonut, että poika on paha. Mutta poika on tässä tapauksessa 17 v. ja jotenkin musta tuntuu, että siinä iässä on kovempi hinku päästä neitsyydestä eroon kuin 14-vuotiaana? Olenko ihan hakoteillä? Ja miksi aikuinen ei saisi suuttua ja pistää jotain rajaa? Enkä sanonut, että tyttö on pakotettu seksiin.
 
asasas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SSSS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin aivan raivona jos tuollaista löytäisin 14 v:n huoneesta. Mutta miksi olet antanut ton pojan yökyläillä, samassa huoneessako? Mä kieltäisin tollaset puuhat kunnes tyttö on 16. Uhkaisin tehdä rikosilmon pojasta, ja ehdottomasti soittaisin sen vanhemmille. Mun tyttöäni ei kukaan jolppi pistäis paksuksi kesken yläastetta!
Lakkaa suurentelemasta asiaa...toi on jo sairasta! Eihän tyttö paksuksi ole tullut..ehkäisyä he ovat käyttäneet.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta et voi seksiä kieltää lapseltasi...tai voit, mutta miten sen aijot vahtia?? :O
ET MITENKÄÄN!
taidat olla liian sinisilmäinen!!!
Miten niin sairasta. En tekis rikosilmoitusta, mutta kertoisin, että pystyisin sen tekemään. Kyllä minä yrittäisin pistää stopin seksitouhuille joksikin aikaa. Ja kyllä varmasti saisivat molemmat kuulla kunniansa. Eri asia sitten mitä harkittuani tekisin. Mutta en kyllä vaan hyssyttelisi, että no kiva kun seksi sujuu. Mun mielipiteeni. Itse menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, ja vaikka en odottaisi, että mun lapseni odottaisi noin kauan, niin ainakin 16-vuotiaaksi pystyy hillitsemään itseään. Musta tuntuu myös, että se on pojan suostuttelu, joka saa noin nuoren tytön suostumaan seksiin, enkä usko, että se on tytön idea. Siksikin minua suututtaisi.
Ei varmasti tule onnistumaan enään tässä vaheessa laittaaa "stoppia". Niinhän sinä uskot ja suutut sen perusteella, onko tuossa mitään järkeä? Poika on siis paha ja tyttö on välttämättä pakotettu seksiiin?

HOHHOIJAA
En sanonut, että poika on paha. Mutta poika on tässä tapauksessa 17 v. ja jotenkin musta tuntuu, että siinä iässä on kovempi hinku päästä neitsyydestä eroon kuin 14-vuotiaana? Olenko ihan hakoteillä? Ja miksi aikuinen ei saisi suuttua ja pistää jotain rajaa? Enkä sanonut, että tyttö on pakotettu seksiin.
Mistä tiedät oliko kyseessä pojan eka kerta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
On tämä Suomi kamala yhteiskunta, kun täällä pitää vielä 14-vuotiaankin käydä koulua, eikä sen takia saa vielä perustaa perhettä.
Nih. Eikä tämänpäivän mummot muutes edes ehtisi hoitaa niitä lapsenlapsiaan. Ne zumbaa ja bilettää itsekin vielä niin rankasti :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja asasas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SSSS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin aivan raivona jos tuollaista löytäisin 14 v:n huoneesta. Mutta miksi olet antanut ton pojan yökyläillä, samassa huoneessako? Mä kieltäisin tollaset puuhat kunnes tyttö on 16. Uhkaisin tehdä rikosilmon pojasta, ja ehdottomasti soittaisin sen vanhemmille. Mun tyttöäni ei kukaan jolppi pistäis paksuksi kesken yläastetta!
Lakkaa suurentelemasta asiaa...toi on jo sairasta! Eihän tyttö paksuksi ole tullut..ehkäisyä he ovat käyttäneet.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta et voi seksiä kieltää lapseltasi...tai voit, mutta miten sen aijot vahtia?? :O
ET MITENKÄÄN!
taidat olla liian sinisilmäinen!!!
Miten niin sairasta. En tekis rikosilmoitusta, mutta kertoisin, että pystyisin sen tekemään. Kyllä minä yrittäisin pistää stopin seksitouhuille joksikin aikaa. Ja kyllä varmasti saisivat molemmat kuulla kunniansa. Eri asia sitten mitä harkittuani tekisin. Mutta en kyllä vaan hyssyttelisi, että no kiva kun seksi sujuu. Mun mielipiteeni. Itse menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, ja vaikka en odottaisi, että mun lapseni odottaisi noin kauan, niin ainakin 16-vuotiaaksi pystyy hillitsemään itseään. Musta tuntuu myös, että se on pojan suostuttelu, joka saa noin nuoren tytön suostumaan seksiin, enkä usko, että se on tytön idea. Siksikin minua suututtaisi.
Ei varmasti tule onnistumaan enään tässä vaheessa laittaaa "stoppia". Niinhän sinä uskot ja suutut sen perusteella, onko tuossa mitään järkeä? Poika on siis paha ja tyttö on välttämättä pakotettu seksiiin?

HOHHOIJAA
En sanonut, että poika on paha. Mutta poika on tässä tapauksessa 17 v. ja jotenkin musta tuntuu, että siinä iässä on kovempi hinku päästä neitsyydestä eroon kuin 14-vuotiaana? Olenko ihan hakoteillä? Ja miksi aikuinen ei saisi suuttua ja pistää jotain rajaa? Enkä sanonut, että tyttö on pakotettu seksiin.
Mistä tiedät oliko kyseessä pojan eka kerta?
En tiedä en. Mutta se tässä on, että pojalla on vähemmän menetettävää, kuin tytöllä, jos raskaus tapahtuu. Minä olen sitten varmaan vanhanaikainen. Mutta ei mun reaktio tule mun lapsille yllätyksenä, en halua mitään teiniraskauksia. Ja minä rakastan lapsiani yli kaiken, enkä haluaisi, että heidän elämänsä sotkeentuisi noin jonkun seksin takia, jota ehtii harrastaa kyllästymiseen asti vanhempana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
On tämä Suomi kamala yhteiskunta, kun täällä pitää vielä 14-vuotiaankin käydä koulua, eikä sen takia saa vielä perustaa perhettä.
Nih. Eikä tämänpäivän mummot muutes edes ehtisi hoitaa niitä lapsenlapsiaan. Ne zumbaa ja bilettää itsekin vielä niin rankasti :D
Niinpä. Ihan hanurista :(
 
vieras
En suhtautuisi mitenkään. Itsekin 14v aloitin seksielämän, enkä kyllä ollut liian nuori. Silloinen poikaystävä muuttuikin sitten aviomieheksi aikanaan. Hyvä että ovat ehkäisyä käyttäneet, voisit tytöltä kysyä mitä mieltä on pillereistä ja korostaa, että siltikin on hyvä käyttää kumeja.
 
asta
Yksi asia, mitä äidit ja isät voisivat tehdä, on kertoa kertomasta päästyään, että miten tärkeää on kunnioittaa itseään ja omaa fiilistä siitä, että tuntuuko joku juttu hyvältä. Itsetuntoa kannattaa rohkaista, hyvä itsetunto ja -tuntemus suojaa usein teinejä isompien poikien hyväksikäytöltä.
Kannattaa myös seurata suhteen luonnetta, onko seurustelukumppanit tasavertaisia. Joskus teini ihailee vanhempaa poikaa niin että suostuu mihin vaan.
Jos suhde on kiva ja tasavertainen, ja tyttö omasta mielestään valmis, niin asia ei ole niin huolestuttava kuin jos suhteessa on jonkilaista vallankäyttöä.

Omassa kaveripiirissä teininä kävi ihan hirveitä juttuja, kun hirveän huonoitsetuntoiset, seksuaalisesti varhaiskypsät tytöt, joilla ei ollut tukea tai valvontaa kodin puolesta, päätyivät vanhempien urpopoikien kanssa seurustelemaan.
Itselle olisi varmaan käynyt kanssa vaikka mitä, mutta vanhempani raahasivat mut useaan otteeseen väkisin kotiin ja olin käytännössä arestissa koko yläasteen, paitsi päiväsaikaan. Vanhempani eivät, hyvästä syystä, luottaneet noihin mun hämäriin kavereihin. Ei ollut kivaa silloin. Nykyisin sellaista tuskin voi edes tehdä.

No, teillä on onneksi fiksummat teinit kyseessä. Voi kertoa, että heti jos tuntuu että joku asia on arveluttavaa tai jostain tulee tosi paha mieli, tai muuta, pitää heti kertoa jollekin, mieluiten äitille. Ja samalla voi kysellä että miten teillä menee, onko kaikki kunnossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Kerro löydöstäsi.. elä pauhaa! Anna tytön kuitenki ymmärtää että on seksissä ei ole mitään pahaa, tai et ole vihainen hänelle. Nuorihan se tyttö on vielä, joten sano et pillerit + kortsu on ihan hyvä yhdistelmä!! Sano myös et sulta saa tulla kysymään jos tulee jotain ongelmia! Mut elä missään tapauksessa ala pitämään saarnaa tai pauhaamaan.. vaik et olekkaan sitä mieltä, että tyttö saisi vielä seksiä harrastaa. Turvallisinta sitä on teillä toteuttaa, muuten menevät johonki pusikkoon tms
Peesi! Fiksusti kirjoitettu, sillä totuus on se että mitenkään et voi heitä estääkään. Ei kannata suututtaa tyttö, vaan pyrkiä säilyttämään avoimet välit tytön kanssa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Kyllä ihanan naivi ap kun antaa 17 pojan tulla tyttöystävänsä luokse yökylään ja kuvittelee, ettei poika harrasta seksiä.....

Hmmm...

:)
ei siihen seksiin mitään yökyläilyjä tarvita ja ihan oikeasti kyllä nuoret voi yökyläillä ihan ilman seksiäkin :whistle:
 
vieras
Puhuisin molemmille, sekä tytölle että poikaystävälle, samaan aikaan. Ehkäisystä ja raskauden mahdollisuudesta sekä mitäs jos sittenkin käy köpelösti... Koska miksi ihmeessä asiasta pitäisi vain tytölle puhua kun asiassa on kaksi osapuolta? Yhtälailla poikaystävänkin kanssa pitää asiasta puhua varsinkin jos ei ole omaan kotiväkeen yhteydessä.
Tuli mieleen, että samalla kannattaisi puhua sukupuolitaudeista, ihmissuhteista, pettämisistä yms. asiaan liittyvistä.
 
ööö
Tässä on menty hunningolle siinä vaiheessa, kun on päästetty 14v yökylään poikakaverin luokse. Sitä ei voi estää mitä päiväsaikaan tapahtuu vanhempien ollessa töissä, mutta kyllä jonkinlaiset rajat on asetettava.

Tästä oli juttu kuukausi tai pari sitten Meidän Perhe -lehdessä. Tuon ikäisten yökyläilyssä on kyse kotileikistä ilman aikuisuuden vastuuta. Siihen 14v on liian nuori.
 
jd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Abb:
Itse olin ekan kerran 11 vuotiaana toinen oli 15 eikä kyllä ole kaduttanut koskaan asia .
Et ole tosissasi.
Luokkakaverini menetti neitsyytensä vitosluokalla, eli ikää oli tuo 11. Olin kyllä niin puulla päähän lyöty. No, muutama vuosi myöhemmin (15 v) tämä tapaus saikin jo lapsen, lapsena.
 
fgcjh
itsekin menetin neitsyyteni 14 vuotiaana, 15 vuotiaalle toispaikkakuntalaiselle pojalle. Poika oli meillä kylässä, ja vanhemmat kyllä tarkkaili ettei saada nukkua samassa huoneessa jne. Mutta kyllähän me silti sekstaamaan onnistuttiin, eikä kaduta. myöhemmin 14v iässä, harrastin seksiä kyllä myös 20v miehen kanssa. (hui kamala!). :D
 
tosielämää
Pakkoks teidän on oikeesti tulla kertomaan tähän ketjuun noista 11v jutuista! Alkaa oksettaa!

Ja ap, miten voit olla noin idiootti että annat 14v:n kyläillä jonkun 17veen luona, yäk.

Mutta rikosoikeudelliseen vastuuseen ei juippi joudu. Käräjillä oli tapaus, jossa 14 v likka tapasi 17vee nettitutun, samalla tapaamisella poika raiskas tytön. Raiskauksesta ei ollut riittävästi näyttöä, vain sana sanaa vastaan, ja seksuaalinen hyväksikäyttö ei oikeuden mukaan ollut kyseessä, koska nuoret olivat kehitystasoltaan samanarvoisia. Harmi tytön puolesta, mutta ei kantsis lähteä niitä nettituttuja yksin tapaamaan, silloin on jätkällä lain suomakin "oikeus" tehdä lähes mitä tahansa.

 

Yhteistyössä