Heippa. Täälläkin on surua sitten ollut taasen kerrakseen.. :'( Isosiskoni kuoli ( 3 lapsen äiti, joista nuorin 9kk) yllättäen maaliskuussa. Sattumoisin tulin juuri niihin aikoihin raskaaksi, oltiin yritetty ensimmäistä lastamme jo kesästä asti. En millään meinannut uskoa todeksi raskautta ja vieläpä kun laskettu aika olisi ollut rakkaan kuolleen siskoni syntymäpäivänä. Jotenkin surun keskellä se oli niin toivoa antavaa ja lohduttavaa..
Viime perjantaina menin sitten yksityiselle ultraan ja sielläpä kohdussa näkyi raskauspussi, jonka sisällä pienokaisemme oli. Itse hahmotin heti vauvelin alun sieltä, ja enkä nähnyt sykettä. Kysyin sitten lääkäriltä siitä, joka sanoi ettei valitettavasti sykettä näy. Olin silloin rv 9+1, mutta sikiö vastasi 8+2. Lääkäri meinasi että pienokaisemme elämänliekki oli lakannut ihan näinä päivinä palamasta. Se oli kyllä niin suuri shokki, etten voinut asiaa heti sisäistää. Lääkäri antoi lähetteen naistenpolille ja tällä viikolla piti maanantaina heti talsia sinne.
Lääkäri ultrasi siellä vielä, eikä sykettä näkynyt edelleenkään. Päätyi sitten lääkkeelliseen keskeytykseen. Koko kokemus oli varsin kylmä! Sairaslomaakin kirjoitti vain oletetuille vuotopäiville ke ja to. Kuinka meitä naisia voidaankaan kohdella huonosti. Onhan se keskenmeno henkisestikin erittäin raskas kokemus, kun lapsi oli niin toivottu ja odotettu ja muutenkin.. En voi millään ymmärtää, ettei lääkäri ajatellut asiaa ollenkaan henkiseltä kantilta. Itsekkään en siinä märyn keskellä tajunnut ajatella asiaa. Onneksi on niin ihana esimies, että ohjasi vielä työterveyslääkärin pakeille, ni järjesty ma ja ti saikkua.
Polilla sain sh:n opastamana suun kautta pillerin ja sitten kotona piti eilen laittaa tabletit sisälle. Olin yllättynyt, että keskeytys hoidetaan Oulussa kotihoitona. Sillä Helsingissä tutullani oli vasta kans keskenmeno ja siellä se hoidettiin lääkkeellisenä sairaalassa. Muutenkin ihmettelimme keskenämme eroja koko touhussa. Siellä nimittäin Burana on ehdottomasti kielletty, kun se estää tyhjentymästä täysin kohtua. Täällä oulussa potilasohjeissa lukee nimen omaan, että pitää ottaa buranaa. Varsin omituista..
Nytkun kelaan vielä perjantaillista käyntiä yksityisellä, niin lääkäri kans puhu vain ParaTabsista, ei sanakaan Buranasta. No, en sitten ottanut todellakaan Buranaa, ettei tyhjentyminen ainakaan siitä jää kiinni. Eilinen päivä oli kyllä yhtä tuskaa!! Onneksi ystäväni antoi Panacodia, jotka sitten vähän helpottivat oloani. Sitä olen vain ihmetellyt, että enkö vuodakkaan tämän enempi. Hyytymiä ja klönttejä on tullut eilen muutaman kerran, samoin tänään. Mutta varsinaista vuotoa erittäin niukalti. Piti jo soittaa polille ja kysellä onko tämä normaalia. Meinasivat, että vuoto on niin yksilöllistä. Pääasia että raskausmateriaalia poistuu kohdusta..
Tämmöstä tänne, nyt ootella sitten 5-6 vkoa, ja viedä pissanäyte tk:n. Sitten odotella vielä yhdet menkat, että voi alkaa yrittämään uutta lasta. Vaikka onhan se niin, että menetettyä lasta kukaan ei voi korvata. Mutta sanotaanko näin,että alkaa yrittämään lisää lapsia. Onhan se lapsi sekin, joka pääsi jo Taivaan Kotiin... Ei muuta ku voimia teille kaiken keskenmenon kokeneille. :hug: