Sain juuri toisen peräkkäisen keskenmenon

Itselläni on kaikki 4 tyhjennystä hoidettu kokonaan kotona ja siihen Tays ainakin pyrkii, sain vain Mifegynen aina naistentautienpolilla ja Cytotecit kotiin mukaan. Itse en edes ole halunnut sairaalassa hoitaa tyhjennyksiä vaan olen tyytyväisenä aina mennyt kotiin. Todella kipeä olen ollut joka ainoa kerta mutta ihan hyvin olen selvinnyt asiasta. Äitini on aina ollut seurana hoitamassa esikoista. Omalla kohdallani alkio on aina vastannut rv 6-8. Kai silloin jos raskaus olisi mennyt pidemmälle niin tyhjennys olisi tehty sairaalassa.
Minulle myös on sanottu ettei Buranaan saa ottaa. Aina olen saanut Panacod reseptin mukaan sekä pahoinvointi lääke reseptin mitä en ole ikinä vielä tarvinnut.
 
Nyt kyllä rasittaa tämä tieto tosissaan. Miten ihmeessä mulle sanottiin, että buranaa voi syödä panacodin sijaan. No ainakin kohdun tyhjentyminen käynnistyi tehokkaasti 2 tuntia ensimmäisten cytotecien jälkeen ja raskausmateriaalia tuli vauhdilla ensimmäisten tuntien aikana. Toivonpa vaan, että tyhjennys ei jäänyt kesken buranan vuoksi.
 
Kiitos Mymmyryy. Joo, tämä on todella sangen erikoista, että miten näinkin pienessä maassa kuin suomessa ei ole yhtenäiset hoitokäytännöt ?! Täällä oulussa Buranaa pitäis ottaa sen potilasohjeen mukaan ja oysissa sanoivat vielä erikseen, että kipuun Buranaa. Mutta, kappas yksityinen lääkäri missäs kävin ultrassa, puhui vain ParaTabsista. Tuttuni, joka koki keskenmenon Helsingissä vastikään, kielsi ehdottomasti ottamasta Buranaa. Koska siellä se oli ehdottomasti kielletty, koska estää juuri kohtua tyhjentymästä. Ja siellä se tehtiin sairaalassa, täällä oulussa kotihoitona. Säästöjä, säästöjä, siitä kait se täällä päin johtuu. Täällä odotellaan ekoja menkkoja tai ehkäpä uutta raskautta. Me ei olla varottu tulemasta raskaaksi, vaikka sanoivat oysissa, että yhdet menkat pitäs ootella. Tulee raskaaksi, jos on tullakseen...
 

Yhteistyössä