sain eilen ajokortin :)

ihan kiva juttu mutta törmäsin todellisuuteen..liikenteessä on ihan sikana *ulkkuja ! :eek:
Juu oli niitä ajotunneillakin keskustassa pyörimässä mutta se autokoulu lätkä on varmasti karistanut suurimmat pois siitä läheltä.

ajelin manskua ihan rajotusten mukaan niin tullaan perseen taakse roikkumaan pariksi kilsaksi ja sitten lähdetään suditellen ohittamaan..sama kehä I:llä,näytti vielä keskisormea :LOL: ja ajoin vielä oikean puoleista kaistaa ja justiin rajotuksen mukaan eli en ollu tiellä :LOL:

huhhuh :|
 
Niitä löytyy pilvinpimein maanteiltä ja motarilta.
Käytiin tuossa ajelemassa Turussa, siellä oli aivan mielettömän joustava liikenne, kukaan ei tööttäilly, enkä nähnyt kansainvälisiä käsimerkkejäkään.
Mieletöntä!
 
Tottatotta :/ Kehällä "normaali" nopeus on 90km/h, muuten olet tukkeena... Ja keskusta on ihan villien valtakuntaa.

Pahimmat töpeksijät ovat kokemukseni mukaan Kymenlaaksossa. Ei anneta kellekään tilaa ja roikutaan persiissä.


Mutta onnea jybis :flower:
 
autoilija
Mulla on ollut kohta 20 vuotta ajokortti, mutta edelleen ihmettelen, miten paljon idiootteja löytyykään auton rattien takaa. Kehäteillä ja moottoriteillä ajetaan yleensä aina ylinopeutta, jos ajat rajoitusten mukaan olet joidenkin mielestä tientuke. Monet kuskit ottavat melkoisia riskejä ja aiheuttavat vaaratilanteita, välillä oikeasti suututtaa.

Onnittelut uudesta kortista! Toivottavasti jaksat edelleen ajella sääntöjen mukaan :)
 
vieras
sellast se on, stadissa ei kannata ajaa jos ei osaa ajaa,suoraan sanottuna! se vaatii kuskilta hyvin paljon! Auton mittarit kusettaa jonkin verran jokases autos et kantsii seki tarkistaa paljo se kusettaa!
 
Mutta eihän nopeusrajoitus ole kuin SUURIN sallittu nopeus,saa sitä hitaamapaakin ajaa..mun mielestä olis asennekasvatuksen paikka.
oon aina asunu stadissa,ja koko helsingissä ajaminen ei vaadi muuta kun liikennesääntöjen tuntemista..ei siihen mitään kummempia kykyjä tarvita.

niin ja yks bussi alko tööttäilee kun ajoin 3kympin alueella rajotuksen mukaan.
ajoin inssin eilen järvenpäässä,siellä oli hyvä ajaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mutta eihän nopeusrajoitus ole kuin SUURIN sallittu nopeus,saa sitä hitaamapaakin ajaa..mun mielestä olis asennekasvatuksen paikka.
oon aina asunu stadissa,ja koko helsingissä ajaminen ei vaadi muuta kun liikennesääntöjen tuntemista..ei siihen mitään kummempia kykyjä tarvita.

niin ja yks bussi alko tööttäilee kun ajoin 3kympin alueella rajotuksen mukaan.
ajoin inssin eilen järvenpäässä,siellä oli hyvä ajaa..
No auto nyt on vallan väline. Fiksukin ihminen muuntuu tyhmäksi idiootiksi (alkukantaiseksi olioksi), kun pääsee auton ratin taakse istumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mutta eihän nopeusrajoitus ole kuin SUURIN sallittu nopeus,saa sitä hitaamapaakin ajaa..mun mielestä olis asennekasvatuksen paikka.
oon aina asunu stadissa,ja koko helsingissä ajaminen ei vaadi muuta kun liikennesääntöjen tuntemista..ei siihen mitään kummempia kykyjä tarvita.

niin ja yks bussi alko tööttäilee kun ajoin 3kympin alueella rajotuksen mukaan.
ajoin inssin eilen järvenpäässä,siellä oli hyvä ajaa..
No auto nyt on vallan väline. Fiksukin ihminen muuntuu tyhmäksi idiootiksi (alkukantaiseksi olioksi), kun pääsee auton ratin taakse istumaan.
niimpä..ei ne vanhoilla volvoilla tai fordeilla ajajat roiku perseessä kiinni tai uhittele :whistle:
 
hih
Onnea kortista :flower:

Ja muista, pahin mahdollinen takaisin vitt**lu niille kaahareille on se, kun sinä ajat nopeusrajoitusten mukaan ja hymyilet kauniisti, kun sudittavat raivo päällä ohi. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mutta eihän nopeusrajoitus ole kuin SUURIN sallittu nopeus,saa sitä hitaamapaakin ajaa..mun mielestä olis asennekasvatuksen paikka.
oon aina asunu stadissa,ja koko helsingissä ajaminen ei vaadi muuta kun liikennesääntöjen tuntemista..ei siihen mitään kummempia kykyjä tarvita.

niin ja yks bussi alko tööttäilee kun ajoin 3kympin alueella rajotuksen mukaan.
ajoin inssin eilen järvenpäässä,siellä oli hyvä ajaa..
Saa ajaa hitaampaa, mutta silloinkin vaarantaa liikennettä. Mä sain kortin 1,5 vuotta sitten, ja meille kerrottiin teoriatunneilla, että alinopeudesta sakottamista harkitaan. Ja motarilla kun ajettiin niin ajo-opettaja käski aina kiihdyttää siihen suurimpaan sallittuun nopeuteen. Moottoritiellä on sentään hyvät ohitusmahdollisuudet, jolloin ohittaminen on helppo tehdä turvallisesti, mutta jos ajat vaikkapa valtatieajoa 80km/h kun rajoitus on 100km/h (ilman hyvää syytä, esim. peräkärryä), niin olet jo iso vaaratekijä. Ohituskaistoja ei ole, vaan ohittajan on käytävä vastaantulijoiden kaistalla päästäkseen ohi. Näitä hidastelijoita tuli bongattua käsittämättömän monta Turku-Hämeenlinna -välillä.

Vanhemmissa autoissa on lisäksi usein mittarivirhe, eli todellisuudessa ajat n. 5km/h hiljempaa kuin mitä mittari näyttää. Näin ollen, jos rajoitus on 60, minä ajan aina mittarin mukaan n. 68km/h.
 

Yhteistyössä