Saikulla, tänään kuumeeton päivä joten voinko lähteä ostoksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saikku"

Vieras
Olen siis flunssassa ja eilen olin kuumeen takia pois töistä ja samalla ilmoitin siis olevani tämänkin päivän pois, koska välissä pitää olla yksi kuumeeton päivä.
Nyt ei ole kuumetta ja muutenkin virkeä olo, vaikka yskä ja räkä vielä vaivaakin.
Voinko mä nyt lähtee kaupoille, vaikka oonkin saikulla?

No itse en ehkä lähtisi ostoksille vaan lepäilisin kotona. Vähän noloa jos tömääkin ostoksilla vaikka pomoon. Eiköhän tuonne ostoksille kerkiä joku toinenkin päivä.

Koskeeko se yksi kuumeeton päivä myös aikuisia..?
Tai no miksei koskisi..Mä vaan olen aina mennyt töihin kun olo vaan on ok, eikä kuuumetta ole.

Tuosta saikulla shoppailemisesta voidaan olla montaa mieltä, pikainen, pakollinen ruuan osto lähikaupasta on eri asia kuin tuntikausia ostoskeskuksessa :whistle:

[QUOTE="vieras";25151931]No itse en ehkä lähtisi ostoksille vaan lepäilisin kotona. Vähän noloa jos tömääkin ostoksilla vaikka pomoon. Eiköhän tuonne ostoksille kerkiä joku toinenkin päivä.[/QUOTE]

Niin, onhan se ehkä...
Mutta ruokakaupassa mun on pakko käydä kuitenkin :) Ja tää kuumeettoman päivän pitäminen on pomon käsky, muuten olisin mennykin jo töihin.
Nyt on tylsää kotona.

Kiedo kaulahuivi tiukasti kaulan ympärille, anna tukan olla sekaisena ja näytä väsyneeltä, niin luulee, että olisit joutunut pakosta lähtemään pikasesti kauppaan :D.

[QUOTE="vieras";25151934]No voithan sä lähteä. Mut en mä katselis hyvällä työkaveria joka shoppailee saikullaan ja on jättänyt muut pulaan työmaalle.[/QUOTE]

Ei siellä ketään oo töissä kun koko pulju on tän päivän kiinni.

No en kun mun piti tänään olla töissä ja pitää puljua auki. Koska sairastuin, pulju laitettiin täksi päiväksi kiinni ettei muitten tarvinnut mennä töihin.

Eli hommia jää rästiin ja hoitamatta ja myöhemmin sen takia kuormittaa muita? Eikä yritys tuota sinä päivänä mitään ja saa voittoa? Ruokaa voisin käydä nopee lähikaupasta ostamassa mutta minnekään lahja/vaate yms ostoksille en menisi!

[QUOTE="vieras";25151986]Eli hommia jää rästiin ja hoitamatta ja myöhemmin sen takia kuormittaa muita? Eikä yritys tuota sinä päivänä mitään ja saa voittoa? Ruokaa voisin käydä nopee lähikaupasta ostamassa mutta minnekään lahja/vaate yms ostoksille en menisi![/QUOTE]

Ei jää mitään rästiin. Ei kuormitu muut tän takia :D
Ei ole tarkoituskaan tuottaa voittoa kun ei ole sellainen työ.

Mä kysyin ihan mielenkiinnosta että millainen yritys. Ja vielä enemmän mua kiinnostaa että mikä firma pitää ovia auki lauantaisin ilman taloudellista tuottoa..

Olenko mä puhunut mitään firmasta?!
Ei ole tarkoitustakaan tuottaa taloudellista voittoa, koska toiminta pyörii +/-/0-katteella. Tuotto on jotain muuta kuin rahaa ja lauantain tuotto silläkin saralla on ollut niin hiljaista, että ei yhteen lauantaihin homma kaadu.
Ei myöskään aiheuta mitään ylimääräistä työtä työkavereille eikä hommat kasaannu tämän takia :D
Että ei tarvii noista huolehtia.

[QUOTE="vieras";25152009]No miksi edes kysyt mielipidettä jos yleinen mielipide on että et voi ja kuitenkin olet jo päättänyt meneväsi?[/QUOTE]

Ai olen vai?! Missä kohtaa?! Juurihan mä jossain tuolla mainitsin, että onhan se noloa. Eli en ole menossa kuin ruokakauppaan, kun sinne on vähän pakko mennä.

taisit kyllä tarkoittaa kaupoille lähdöllä ihan muuta kun siihen mielipiteitä kyselet koska ei mikään velvoita ihmistä ilman ruokaa olemaan jos on saikulla, sanoohan ton järkikin...

[QUOTE="vierastus";25152041]taisit kyllä tarkoittaa kaupoille lähdöllä ihan muuta kun siihen mielipiteitä kyselet koska ei mikään velvoita ihmistä ilman ruokaa olemaan jos on saikulla, sanoohan ton järkikin...[/QUOTE]

Niin mä tarkoitinkin, että lähtisinkö ostoksille, mutta en lähdekään ennenkuin huomenna.
Kauppaan menen kuitenkin.

Näähän on näitä puhtaasti omantunnon kysymyksiä.Mun mielestä voi ihan hyvin mennä jos olo on semmoinen.Itse en välttämättä menis kun tulee niin herkästi takapakkia flunssan kanssa aina.Mene vaan jos susta siltä tuntuu äläkä mieti mitä täällä sanotaan. =)

No en todellakaan lähtisi shoppaamaan jos olen sairaslomalla.
Jos kykenet ostoksille, olisit kyennyt töihinkin. Pikainen ruokavarastojen täydennys on eri asia.
Itse tosin olen osannut mennä kauppaan ostamaan pakastimen ja kaapit täyteen kun olen huomannut että flunssa on iskemässä. Tai ystävät on tuoneet ruokaa.

Kaikkea saa tehdä mikä ei estä paranemista työkuntoon. Eli shoppailla saa, sanottiin työnantajaliiton koulutuksessa. Ja toiselle työantajalle ei saa tehdä töitä, jos toinen samalla maksaa sairasajan liksaa.. siitä tulee jo rapsut. Mutta shoppailusta ei voi tulla sanktioita, korkeintaan sitä paheksuntaa..

Yhteistyössä