V
vieras
Vieras
Juu no toi on ammatinvalinta kysymys, luepa vähän enemmän jos mielit siistiä sisätyötä. Kaikilla on siihen mahdollisuus..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin tehdäänkö normaalit hoitosopimukset? Jos tehdään niin en antaisi poiketa ajoista toistuvasti ilman sopimista, eihän se ole muissakaan hoitomuodoissa sallittua. Kyllähän ne venyttävät päiviä yms. jos antaa venyttää.
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:hattua nostan tekemällesi työlle :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Clia:on varmaan ihan hyvä onninen!
Meiän lapset (3kpl) on siellä kaikki hoidossa, ja lisäksi sillä on oma 1,5v. Sillä tulee päivässä tunteja n.6 - 7,5 ja vapaapäiviä on ainaki 5-7 joka kuussa.(Ja näiltä siis maksetaan palkkaa) Lapset menee sinne 8.30 ja haetaan viimestään kl 16.00.
No osaltaan joo. Mutta mielestäni tekstin on kirjoittanut joku työhönsä kyllästynyt pph. Missä tekstissä näkyy se miten oikeasti mukavaa ja ihanaa se työ lasten kanssa on? Valitusta, valitusta, valitusta.Alkuperäinen kirjoittaja nostelen vanhaa ketjua:mielestäni niin osuva pph:n arjen kuvaus![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pph minäkin :No osaltaan joo. Mutta mielestäni tekstin on kirjoittanut joku työhönsä kyllästynyt pph. Missä tekstissä näkyy se miten oikeasti mukavaa ja ihanaa se työ lasten kanssa on? Valitusta, valitusta, valitusta.Alkuperäinen kirjoittaja nostelen vanhaa ketjua:mielestäni niin osuva pph:n arjen kuvaus![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pph äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Clia:on varmaan ihan hyvä onninen!
Meiän lapset (3kpl) on siellä kaikki hoidossa, ja lisäksi sillä on oma 1,5v. Sillä tulee päivässä tunteja n.6 - 7,5 ja vapaapäiviä on ainaki 5-7 joka kuussa.(Ja näiltä siis maksetaan palkkaa) Lapset menee sinne 8.30 ja haetaan viimestään kl 16.00.
Vanha ketju, muttakun osui silmään niin kommentoin...
Itse olen pph ja jos minun hoitolapsella on vapaapäivä, sairaspäivä tai oma lapseni on sairaana, palkkaa EI tule. Ne on palkattomia!
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:Itse olen hoitanut ystäväperheen kahta lasta, kun omat oli 6, 4, 2½ ja 1. Hoitolapset oli 5 ja 4.
Olivat mulla yhden lukuvuoden hoidossa, vanhemmat opettajia. Tuosta hoitajan päivän kuvauksesta jäin miettimään, missä välissä esim. askarteli lasten kanssa? Itse olisin jättänyt ulkoilut silloin vähemmälle, kun oli se sairas lapsi. Olisi voinut pötkötellä sohvalla kun muut askartelee. Toki sairasta lasta ei hoitoon pitäisi edes tuoda, mutta kuumehan taisi nousta hoitopäivän aikana.
Itse nautin lasten kanssa touhuamisesta.
Kuulostaa niin tutulta...Alkuperäinen kirjoittaja pph:Klo 6.30 soi kello, en jaksaisi vielä herätä. Ensimmäisen lapsen pitäisi saapua klo 7.15, joten ehdin hyvin esivalmistella lounasta ja keittää aamupuuron. Vedän aamutakin päälle ja haen postin ja keitän kahvit. Klo 7.00. Oho, ovikello soi. Mitä, sen ensimmäisen piti tulla 7.15? Menen avaamaan oven ja hätäisesti vedän vielä housut jalkaan...
Aamupuuro odottaa, ensimmäinen on jo syönyt. Seuraava saapuu klo 7.30. Ihan ajallaan. Mutta ovella isä ilmoittaa, että xxx:n sadevaatteet jäivät vahingossa kotiin, huokaisen " ei se mitään, lainataan tyttäreni sadevaatteita". Ja lapsi puurolle.
Heti perään tulee 3. lapsi. On nukkunut huonosti ja syönyt huonosti. Kuumetta ei ole. Ovella aivastaa ja vihreä räkä roikkuu nenästä. Haen paperia ja pyyhin nenän. Lapsi puurolle. Ei syö mitään, on tukkoisen ja hengästyneen oloinen.
Odottelen 4. lasta jonka piti tulla 7.45. Klo on nyt 8. Puuro odottaa lautasella. Äiti soittaa klo 8.10. Myöhästyvät, unohti ilmoittaa että xxx:llä on neuvola aamulla. Kippaan puuron roskiin...
Klo 9 olen saanut aamutoimet hoidettua ja lähdemme ulos. Neuvolasta palaaja saapuu klo 9.15 ja suunnistamme lähipuistoon. Siellä leikimme 1½ tuntia. Nuhainen lapsi ei jaksa. Itkee ja sanoo, että kurkkuun sattuu... Istutan hänet rattaisiin ja osakseni vihaisia katseita: "jaahas, taas pph istuttaa lapsia vain rattaissa". Kiellän ja komennan kahta lasta, jotka heittelevät toistensa päälle hiekkaa... Vettä alkaa satamaan.
Tullaan sisälle. Nuhainen lapsi on aivan kipeän oloinen. Mittaan kuumeen: 37.8. Soitto äidille - ei vastaa- soitto isälle - ei vastaa. Jätän vastaajaan viestin. Isä soittaa klo 12.15, ja odottelen kuumeisen kanssa sohvalla. Muut ovat jo sängyissään. Yhdelle piti lämmittää maitopullo vielä mukaan sänkyyn. Kuumeisen isä ei ehdi vielä, on kokouksessa, mutta voisinko please mitenkään pitää klo 13 asti? Pidänhän minä - toki. Isä tulee ja lapsi on nukahtanut syliini. Lapsi kannetaan autoon.
Yksi lapsista heräsi kuumeisen lapsen isän ovikellon soittoon, vaikka sanoin, että ei soittaisi. Alan siis seurustelemaan lapsen kanssa. Pian alkaa olla koko jengi jo hereillä ja klo 13.30.
Alan valmistelemaan välipalaa. Omat koululaiseni tulevat kotiin ja kyselen samalla kuulumisia ja läksyjä. Annan heillekin välipalaa.
Klo 15 taas pukemaan ja ulos. Toinen lapsi lähtee klo 15.30 ja kolmas klo 16.15. Neljäs lapsi on kanssani pihallamme ja tulee tekstiviesti: "sorry ollaan myöhässä, tullaan noin klo 17.15..." Jaahas, myöhässä siis puoli tuntia. Alan järkkäämään toista kyytiä koululaiselle, jonka pitää olla salibandyhallissa 17.30. Itse en sinne ehdi.
Klo 17.15 sisälle ja ruoanlaittoon. Ensin siivoan lelut, hiekan eteisestä, järkkään keittiön...
Klo 18 saan tekstiviestin: "xxx onkin huomenna pidemmän päivän, sopiihan".... Tottakai se sopii.....
Nyt olen ihan poikki ja menen nukkumaan. Huomenna on uusi päivä. Ensimmäinen tulee klo 5.30.... Jollei sitten satu ilmoittamaan poissaolosta klo 7.... Minähän herään kuitenkin klo 5 häntä odottamaan, joten olenhan hereillä jo klo 7 kun tiedon saan......
Tätä on pph:n arki "parhaimmillaan"![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ??:toi kuulostaa ihan jokapäiväiseltä kotiäidin elä,ältä..jäi vaan kaikki kotityöt ym telemättä tos sun listassas.
Mullekin tuli mieleen. Koululaisten välipalat ym.