Sähköyhtiöt on kyllä varsinaisia riistoyrityksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Olen nyt viimeisen kahden laskun kohdalla meinannut pyörtyä ja ilmoitin tän viimeisen jälkeen isännälle, että nyt kilpailutat sähkön.

Loppuvuoden arviolasku, muistaakseni 2 kuukaudelta oli 740 euroa ja tammi-helmikuun arvio lasku olikin sitten 860 euroa. Joo onhan tää talvi ollut todella kylmä, mutta vähän kyllä ihmetyttää, kun muutama vuosi taaksepäin tuo tammi-helmikuun arvio on ollut reilut 500 euroa, joten aikamoinen nousu hinnoissa.
Meillä on kaikenlisäksi tehty tässä talossa iso remppa, että sitä sähköä pitäisi mennä vähemmän kuin aiemmin, kun muutama sähkösyöppö puuttuu.

No meidän sähköyhtiö onkin kuulu siitä, että se nostaa vähän väliä hintoja, ensin oli liian vähän vettä ja seuraavana vuonna sitä olikin sitten liian paljon ja hintaa piti tietysti nostaa. No sitten syynä oli osingot, kun pitää maksaa niin ja niin paljon osinkoja, niin hintoja pitää sen mukaan nostaa ja seuraavaksi oli jotain muuta, pari kertaa vuodessa ainakin nuo hinnat nousee, eikä ne ikinä laske, aina löytyy syy miksi pitää nostaa ja ne nousut ei mitään ihan pieniä ole.

Mä muistan 70-luvun öljykriisin aikaan, kun kansalaisia kehotettiin säästämään sähköä, jotta sähkön hinta ei nousisi kamalasti. Ja kuinkas kävikään: sähkön hinta nousi, koska kulutusta oli niin vähän :D

Ihanaa..kohtalotoveri.
Mä just rähisin miehelle että hitto vieköön, olen nyt muutaman kuukauden sisällä maksanut sähköyhtiöön ihan hurjia summia.
Ja vaikka miten koitat sähkö säästää niin sillä mitään vaikutusta ole. Me kilpailutettiin nyt sähköyhtiö ja vaihtoon meni, katsotaan kannattiko.
Kallista se vaan silti on. Pitäisi alkaa katsomaan telkkua kynttilän valossa.. :xmas:

Esim. Vattenfall (myös Fortum) on nostanut sähkön siirron perusmaksua viime aikoina ihan reilusti. Meilläkin, vaikka kulutus laski viime vuonna, verrattuna edelliseen vuoteen siirtolaskut olivat suurempia niinä kuukausina, joina itse sähkön kulutuksen osuus on pieni. Minusta pahinta on nimenomaan tuo perusmaksujen korottaminen, koska silloin ei omalla sähkönkulutuksella voi vaikuttaa maksun suuruuteen juurikaan.

Noin muuten tasauslaskut ei pitäisi tulla yllätyksenä jos vähänkään seuraa omaa sähkönkulutustaan sekä sähkön hintaa laskuistaan. Jos tulee, se on omaa typeryyttä.

KSS Energia kyseessä elikkä meidän kaupungin oma sähköyhtiö ja on kuulemma yksi kalleimmista ja sen kyllä huomaa.

Niin pahahan se on sähkössä säästää, kun koko ajan hintoja nostetaan.
Vuosiennuste on 31090.

Eniten tässä ärsyttää se, että niitä hintoja koko ajan nostetaan muka jonkun pätevän syyn takia.

Yhteistyössä